Hjælp....
Fra : Bong

Dato : 06-07-04 20:02

Hejsa, jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig lidt her.

Jeg er en fyr på 23 år som vejer mellem 25 og 40 kg for meget (119 kg) og er
183cm høj, men har en meget kraftig knoglebygning da jeg er tidligere elite
svømmer. Jeg stoppede med at svømme da jeg var 18 år og siden da har jeg
taget på og indimellem også tabt mig men taget på igen senere.
Jeg har prøvet mange ting for at tabe mig og mange gange med held, dog har
det ikke holdt. Jeg ved meget om kost og madlavning da jeg er startet i lære
som kok for nyligt og gennem min svømning har jeg haft mange
ernæringskurser. Men det er motivationen jeg tror den er gal med, samtidig
med at jeg bare spiser for meget. For tit spiser jeg noget som jeg godt ved
jeg ikke burde men gør det alligevel og tit på de forkerte tidspunkter. Mit
største problem er mængden af det jeg spiser, faktisk føler jeg at jeg kan
spise og spise men mæthedsfornemmelsen er meget langt væk. Hvordan lære jeg
at spise normalt og få min normale mæthedsfornemmels tilbage?
Jeg har en racer cykkel og cykler da en gang i mellem men syntes ikke rigtig
jeg kan komme igan da jeg ingen har at cykle med, og min form er helt i bund
pga. overvægt og rygning (ja ved det godt en farlig blanding) Motions center
er jeg heller ikke meget for da jeg ikke taber mig ved det men bare får
større muskel masse. Og svømning er jeg heller ikke meget for da jeg helst
ikke vil vise mig som jeg ser ud og har svært ved at svømme når der er
offentligt åbent, pga. jeg er vandt til banetove og dem er der ingen af når
der er åben.
Jeg har tænkt mig måske at starte til bokse træning her i byen ( Holstebro)
som jeg tror og har hørt er en god motions form, nogle der har erfaringer?

Jeg har bare brug for at vide hvor jeg skal starte. Og jeg vil ikke veje min
mad, har prøvet ved vægtvogterne men det er ikke lige mig selvom jeg tabte
11 kg på 7 uger der for 1½ år siden. men de er taget på igen. Er der nogle
grupper her i Holstebro der mødes til snak og motion for at hjælpe
hinanden!?

Hilsen
Niels

Fra : Sven

Dato : 06-07-04 20:32

Bong wrote:
> [...]
> selvom jeg tabte 11 kg på 7 uger der for 1½ år siden. men de er taget
> på igen. Er der nogle grupper her i Holstebro der mødes til snak og

Hej Niels.
jeg er godt nok fra Næstved, men kan genkende meget af det du skriver,
bortset fra, at jeg aldrig har været elite-"etellerandet". Slankehold,
træningscenter, diætist (fedtfattig kost) og andre tiltag gav ikke rigtig
noget, men da jeg hørte om southbeach, og at jeg ikke behøvede at tælle
kalorier, ikke selv måtte bestemme portionsstørrelser mm., tænkte jeg, at
det måske var noget. Jeg købte bogen (lidt i blinde), men har bestemt ikke
fortrudt. Da jeg ikke kendte andre der er på denne kur, søgte jeg på nettet,
og fandt www.southbeach.dk Der er danske opskrifter, der er oplysninger om,
hvad det går ud på, der er forum, hvor brugerne kommer med egne opskrifter,
motivation, historier om stort og småt osv. Southbeach-kuren foreskriver
ikke noget motion, selvom de selvfølgelig påpeger, at det er endog meget
sundt at røre sig dagligt (få pulsen op i mindst 30 minutter pr dag). Jeg
startede med at tabe 4,8 kilo den første uge, uden at føle sult over
hovedet. Inden for de rigtige fødevarer, har jeg selv bestemt hvor meget jeg
ville have pr gang, og var det for lidt, tog jeg en portion til.

Sven

Fra : Bong

Dato : 06-07-04 21:22

Hej Sven.

Tak for svaret, jeg vil prøve at kikke lidt mere på det du omtaler.

Men vil selvfølgelig gerne høre fra andre stadig.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 06-07-04 22:06

> [...]
er
> 183cm høj, men har en meget kraftig knoglebygning da jeg er tidligere

...osv, osv.

Du vil gerne tabe dig, men det må ikke være besværligt/kedeligt, koste på
spisefronten, indebære flere former for god motion. Hmmm. Lyder som noget vi
andre også ønsker os - ligesom en million i Lotto, så vi kan blive lykkelige

Spøg tilside.

Var du glad for at svømme? Hvis ja, så gør det igen, og glem hvordan du ser
ud nu. Det bliver bedre. Gåture er rigtig god motion, men tager en masse
tid - mindst en time om dagen. Cykling er også godt - men den havde du jo
valgt fra. Roning? Giver socialt samværd og er godt for ryggen - du bor for
langt fra vandet? Motionscenter var heller ikke noget - hvad med
Callenetics? Det er godt nok styrketræning, men er da en start. Det, jeg
prøver at sige er, at du er nødt til at bide det i dig, måske både kost og
motion, men da du tidligere har dyrket motion, så ville jeg starte der. Du
skal ud og røre dig i mindst 5 timer om ugen fordelt på max 3 gange, og for
fuld udblæsning. Vælg noget, du synes er sjovt.

Bare mit råd.

Mvh Maria

Fra : Bong

Dato : 07-07-04 13:27

Tak for svaret Maria :) Det var noget jeg kunne bruge.

Er her nogle der har erfaring med boksning
?

Fra : Lars Funck

Dato : 07-07-04 17:09

"Bong" <none@none.nl> skrev i en meddelelse
> Tak for svaret Maria :) Det var noget jeg kunne bruge.
>
> Er her nogle der har erfaring med boksning

Jeg har noget erfaring med boksning. Og generelt vil jeg sige at det er en
udmærket træningsform. Jeg er ikke i tvivl om at du vil tabe dig ved at
begynde. Samtidigt er det sjovt, og det er jo afgjort et plus.

MVH

Lars

Fra : Anne Green

Dato : 07-07-04 18:03

Lars Funck wrote:

> [...]
Jeg synes bestemt du skal prøve boksning.
Siden marts, hvor jeg igen begyndte at gå regelmæssig til boksning, og
også begyndte at tænke lidt over hvad jeg spiste, har jeg tabt 11 kg.
Her i Aalborg hvor jeg går, holder de sommerferie nu i klubben, og
starter først op til august, men det er ikke sikkert det er sådan hos dig.

Prøv det og klø på, så skal det nok give resultater

- Anne green

Fra : Silentdane

Dato : 08-07-04 22:48

> Her i Aalborg hvor jeg går, holder de sommerferie nu i klubben, og
> starter først op til august, men det er ikke sikkert det er sådan hos

Hvad er det for en klub i Ålborg og hvad koster sådan noget.

Mvh Sune

Fra : Anne Green

Dato : 09-07-04 13:34

Silentdane wrote:

> Hvad er det for en klub i Ålborg og hvad koster sådan noget.
>
> Mvh Sune

Det er AK Jyden. Det koster 400 per halv-år at være motionsbokser og 450
at være kampbokser. lokalerne ligger i kældren på byplanvejens skole

Fra : callidus

Dato : 08-07-04 10:30

Hej Niels

Jeg dyrker kickboksing, og har gjort det i 3-4 mdr. Det er bare rigtig
godt.
Det er vildt hårdt, men samtidig sjovt. Min form er forbedret helt
utroligt, og det er rart at se kroppen forandre sig.
Jeg har ikke decideret tabt mig med kickboksing. Jeg er konsulent for
WeightWatchers, og tabte mig 28 kg. inden jeg startede med træningen.
Men jeg kan som sagt se, at min krop forandrer sig.

Det er klart en fordel, hvis du finder en at træne sammen med. Dels er
det lettere at komme afsted, hvis man er 2, dels er det rart at have den
samme sparringspartner hver gang.

Mvh.
Tine

http://www.kandu.dk/

Fra : Stefanie Mathiesen

Dato : 28-07-04 19:20

"Bong" <none@none.nl> wrote in message
> Hejsa, jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig lidt her.>

Jeg er for nylig (2mdr siden) flyttet til Holstebro, ude i Ellebæk området.
Jeg er en sød og frisk pige som også skal tabe 20-25 kg (der er nok røget
lidt ekstra på her i ferien).
Jeg ryger også, så jeg er selv en farlig sammenblanding...
Jeg tænkte at vi måske skulle holde hinanden lidt i ørerne?
Jeg bor sammen med min kæreste som heller ikke ville tage skade af at tabe
et par kilo, så det ku da være hyggeligt og spise mad sammen en gang om
ugen, og gå nogle hyggelige ture, eller noget?

Jeg håber da at du er frisk... Dette er vidst min kærestes mail (er rimelig
ny herinde), men jeg kan hvertfal kontaktes på kramzere@msn.dk Det ku være
utrolig hyggeligt at høre fra dig!!

Mvh Stefanie