Kan man! 2 x Vb6.0 sp5 på samme maskine
Fra : Ole J. Hansen

Dato : 06-07-04 19:20

Hej NG
Jeg har et lidt mærkeligt spørgsmål, men jeg prøver alligevel.

Kan man have Vb6.0 sp5 installeret 2 forskellige steder på
samme maskine.
Mit problem er, at den Vb6.0 sp5 jeg bruger til udvikling, der
er indsneget sig en fejl, således at jeg ikke kan bruge Pwd.
Jeg har efterfølgende installeret Vb6.0 på et andet drev, men
jeg kan ikke på servicepak 5 til at opdatere denne installation,
er der et bestemt sted, hvorfra jeg skal køre opdateringen, eller
hvorfor får jeg ikke denne version til at køre sp5.
Årsagen til dette spørgsmål er, at jeg har udviklet et program, som
jeg ikke kan undvære, det kan kun køre på min maskine, og jeg
kan nu ikke lave en Setup.exe fra den version der kører sp5.
Jeg kan ikke køre mit program fra den version, hvor jeg ikke har
sp5 installeret.
Håber at dette er forklaret fornuftigt, det virker som noget volapyk,
hvis det ikke kan forstås, håber jeg i beder om yderligere oplysninger.
m.v.h.
Ole J. Hansen

Fra : Henning Larsen

Dato : 07-07-04 13:13

"Ole J. Hansen" <ojh@nospamhansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Håber at dette er forklaret fornuftigt, det virker som noget volapyk,
> hvis det ikke kan forstås, håber jeg i beder om yderligere oplysninger.

Du kan prøve at installere sp6, måske det kan løse problemet, det er da et
forsøg værd.

Henning

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 07-07-04 21:55

"Henning Larsen" <nogood@osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> "Ole J. Hansen" <ojh@nospamhansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
SNIP> >

> Du kan prøve at installere sp6, måske det kan løse problemet, det er da et
> forsøg værd.
>
> Henning

Hej Henning
Det har jeg prøvet, det har ikke hjulpet, jeg ville gerne, hvis
jeg kunne få den "anden VB6.0" til at køre med sp5, for ellers
kan mit projekt ikke køre.
m.v.h.
Ole

Fra : Gert Krabsen

Dato : 07-07-04 22:04

Du kan ikke have to uafhængige installationer af VB6 på samme PC. Det
bliver en gang sildesalat - især hvis de ikke er helt ens.

Mit umiddelbare forslag vil være at afinstallere begge versioner og så
installere een påny - incl. SP5.
Der burde ikke være problemer med efterfølgende at åbne et projekt.

mvh

Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 08-07-04 20:59

> [...]
> Mit problem er, at den Vb6.0 sp5 jeg bruger til udvikling, der
> er indsneget sig en fejl, således at jeg ikke kan bruge Pwd.
SNIP
Hej Gert
Ja jeg tror du har ret, jeg vil forsøge at afinstallere mine 2 gange
VB6.0, og så vil jeg installere een ny.
Mange tak.
Ole J. Hansen

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 08-07-04 21:12

Ole J. Hansen skrev:
> Ja jeg tror du har ret, jeg vil forsøge at afinstallere mine 2 gange
> VB6.0, og så vil jeg installere een ny.

Jeg tvivler på at du får lov til at afinstallere to gange.

Hvis du ikke kan få lov til at afinstallere igen, så starte regedit og gem
HKEY_LOCAL_MACHINE og HKEY_CURRENT_USER som en reg-fil.
Gennemsøg derefter registreringsbasen for alt hvad der hedder noget med
Visual eller Basic eller VB eller 6.0 eller navnet på de biblioteker VB 6.0
var installeret i og vurder om det skal fjernes manuelt. Du har jo en backup
(reg-filerne), så du kan genskabe i fald du får slettet for meget.

-------
Tomas

Fra : Gert Krabsen

Dato : 08-07-04 21:24

Thu, 8 Jul 2004 22:12:09 +0200, Tomas Christiansen
<toc-01-nospam@blikroer.dk> skrev:

> [...]
> backup
> (reg-filerne), så du kan genskabe i fald du får slettet for meget.

Du har sikkert ret i, at det kun kan afinstalleres een gang.

Jeg ville nok gøre det i denne rækkefølge:

1. Afinstaller den ene version via Kontrolpanel /Tilføj/Fjern programmer.
Dermed forsvinder den ene _plus_ de .dll, som VB måtte smide i
Windows/System-mapper og andre steder.

2. Herefter vil jeg simpelthen slette det bibliotek, der indeholder den
anden version.

3. Gennemgå registreringsbasen som Tomas beskriver

4. Og så ville jeg vove det ene øje, installere - og se, om ikke det
virker.

/Krabsen

...der ikke har glemt bowling - tiden er blot løbet fra mig ;-(

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk