|
| Bremser uden BID (Honda NTV 650 revere) Fra : Bent Erik Thomsen |
Dato : 05-07-04 23:57 |
|
Har lige købt en Honda NTV 650 Revere...
Den bremser rent ud sagt ad h... øh dybt utilfredstillende.
Skiver er ok. Calipre synes at virke som de skal.
Bremseklodser er ikke nedslidt.
Det ser ud til at være SBS klodser der sidder på den.
Du'r de ikke ? Eller er de fedtede til ?
Skal jeg simpelthen købe 2 nye sæt klodser ? I giver fald hvilket fabrikat ?
Original Honda (Gys!) ?
mvh
Bent Erik Thomsen (Non stop honda - de næste 200 km)
| |
MKS - 74 (06-07-2004)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 06-07-04 00:36 |
|
On Tue, 6 Jul 2004 00:56:32 +0200, "Bent Erik Thomsen" <bmw-h@poet.dk>
wrote:
>Det ser ud til at være SBS klodser der sidder på den.
>
>Du'r de ikke ? Eller er de fedtede til ?
SBS duer i hvert fald, overvej f.eks også gamle slanger der har
udviklet for stor elasticitet og luft i systemet !!
--
-Michael
No. 74 in limbo...
| |
Bent Erik Thomsen (06-07-2004)
| Kommentar Fra : Bent Erik Thomsen |
Dato : 06-07-04 00:44 |
|
"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> wrote in message
news:pdpje0l0c46nt1q5niid0ot8jfinc7lfic@4ax.com...
> On Tue, 6 Jul 2004 00:56:32 +0200, "Bent Erik Thomsen" <bmw-h@poet.dk>
> wrote:
>
> >Det ser ud til at være SBS klodser der sidder på den.
> >
> >Du'r de ikke ? Eller er de fedtede til ?
>
> SBS duer i hvert fald, overvej f.eks også gamle slanger der har
> udviklet for stor elasticitet og luft i systemet !!
>
> --
> -Michael
> No. 74 in limbo...
Tja
Jeg klemmer og træder til jeg er nærmest blå i hovedet.
Det kan godt være at slangerne bidrager med lidt fjedervirkning,
men den skulle fgm. blokere begge hjul med det tryk.
mvh
Bent Erik Thomsen (som heller aldrig har hørt noget dårligt om SBS)
| |
Armand (06-07-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 06-07-04 18:46 |
|
Bent Erik Thomsen <bmw-h@poet.dk> skrev i en
news:40e9e7b4$0$282$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> wrote in message
> news:pdpje0l0c46nt1q5niid0ot8jfinc7lfic@4ax.com...
> >
> > ......................overvej f.eks også gamle slanger der har
> > udviklet for stor elasticitet og luft i systemet !!
>
> Jeg klemmer og træder til jeg er nærmest blå i hovedet.
> Det kan godt være at slangerne bidrager med lidt fjedervirkning,
> men den skulle fgm. blokere begge hjul med det tryk.
I fald at det drejer sig om enkeltstemplede bremsecalibre, som følgelig skal
kunne glide ubesværet sidelæns (så bageste bremseklods også trækkes i
kontakt med skiven), kan fejlen også ligge i at denne sidebevægelse er groet
fast således at der i praksis kun bremses v.h.a. den ene og af stemplet
indpressede bremseklods :-/
--
Armand.
| |
Gert Bo thorgersen (06-07-2004)
| Kommentar Fra : Gert Bo thorgersen |
Dato : 06-07-04 01:13 |
|
"Bent Erik Thomsen" <bmw-h@poet.dk> wrote in message
news:40e9dca3$0$278$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Har lige købt en Honda NTV 650 Revere...
>
> Den bremser rent ud sagt ad h... øh dybt utilfredstillende.
>
> Skiver er ok. Calipre synes at virke som de skal.
> Bremseklodser er ikke nedslidt.
>
> Det ser ud til at være SBS klodser der sidder på den.
>
> Du'r de ikke ? Eller er de fedtede til ?
>
> Skal jeg simpelthen købe 2 nye sæt klodser ? I giver fald hvilket fabrikat
?
> Original Honda (Gys!) ?
>
> mvh
>
> Bent Erik Thomsen (Non stop honda - de næste 200 km)
>
Når den bremser ad h... til er der vel dermed ment at ligegyldigt hvor hårdt
du trykker så bremser den ikke det du forventer. Altså ikke noget med luft i
bremsebakkerne?
Jeg sendte lige inden jeg gik ind på fritid.motorcykel en bestilling til
England efter Ferodo belægninger til min BMW R100/7. For et par uger siden
fik jeg nemlig noget vist olie fra vejbanen på den ene bremse skive og søgte
at rense bremsebelægningen men uden held. Jeg kørte med Ferodo belægninger
men genmonterede så EBC belægningerne jeg for nogle år siden havde kørt
noget med, men fandt da, da jeg straks derefter kørte en tur, at EBC
resulterede i lidt dårligere bremsning. Og desuden kørte jeg for 10 dage
siden en tur på en englænders BMW. En uge før havde vi skiftet bremseskive -
en ny Brembo - på den og englænderen havde derefter sagt at den nu bremsede
godt. Men på den tur jeg kørte fandt jeg at bremsningen var elendig
sammenlignet med hvad jeg var vant til, og havde et uheld efter kun 5 km som
kunne være undgået med bedre belægning. Englænderen fortalte derefter at det
var originale BMW belægninger der sad på den og jeg måtte straks opfordre
ham til at skifte til Ferodo. Det uheld kommer til at koste mig ca. 10.000
kr.
Så bremsebelægningen/fabrikatet betyder altså meget. Men for nogen tid siden
var der jo en der skrev om bremseproblemer og hvor det så viste sig at det
var luft i en luftlomme i bemsekaliberen.
Mvh. Gert Thorgersen
| |
Mikkel Christensen (06-07-2004)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 06-07-04 11:08 |
|
"Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> writes:
> Jeg kørte med Ferodo belægninger men genmonterede så EBC belægningerne
> jeg for nogle år siden havde kørt noget med, men fandt da, da jeg straks
> derefter kørte en tur, at EBC resulterede i lidt dårligere
> bremsning.
Det er ikke bare klodserne der skal slides til skiven?
Mine EBC klodser virker ihvertfald fint, men YMMV.
--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| - David Gerard
| |
Steen Egeberg (06-07-2004)
| Kommentar Fra : Steen Egeberg |
Dato : 06-07-04 11:09 |
|
> Så bremsebelægningen/fabrikatet betyder altså meget.
>
til bilen er kevlar-bremseklodser alle tiders, fin bremsevirkning og meget
lidt bremsestøv på fælgene, findes de ikke til mc ?
--
Steen Egeberg
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623
| |
Mikkel Christensen (06-07-2004)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 06-07-04 11:21 |
|
"Steen Egeberg" <*mitnavn*@post.tele.dk> writes:
> > Så bremsebelægningen/fabrikatet betyder altså meget.
> >
>
> til bilen er kevlar-bremseklodser alle tiders, fin bremsevirkning og meget
> lidt bremsestøv på fælgene, findes de ikke til mc ?
Jow da. Stort set alle de klodser der kan købes, der vel at mærke ikke er
sintermetal er en art kevlar klodser. Også nogengange kaldet 'organiske',
'fiber' osv. Jeg synes de sviner ad h*lvede til - specielt i forhold
til sinter klodser.
Til gadebrug bremser de dog fint.
--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| - David Gerard
| |
Richard (06-07-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 06-07-04 16:51 |
|
Mikkel Christensen wrote:
>>til bilen er kevlar-bremseklodser alle tiders, fin bremsevirkning og meget
>>lidt bremsestøv på fælgene, findes de ikke til mc ?
>
> <snip> Jeg synes de sviner ad h*lvede til - specielt i forhold
> til sinter klodser.
Enig, de Lucas kevlar-klodser den forrige ejer havde sat på GB'en
dækkede venstre side af motoren med et fint, men ganske synligt lag
kulstøv efter blot 40-50 km. Det gør de originale ikke, og de bremser
lige så godt IMHO
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
| |
Steen Egeberg (06-07-2004)
| Kommentar Fra : Steen Egeberg |
Dato : 06-07-04 19:58 |
|
"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40eaca8a$0$226$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Mikkel Christensen wrote:
>
> >>til bilen er kevlar-bremseklodser alle tiders, fin bremsevirkning og
meget
> >>lidt bremsestøv på fælgene, findes de ikke til mc ?
> >
> > <snip> Jeg synes de sviner ad h*lvede til - specielt i forhold
> > til sinter klodser.
>
> Enig, de Lucas kevlar-klodser den forrige ejer havde sat på GB'en
> dækkede venstre side af motoren med et fint, men ganske synligt lag
> kulstøv efter blot 40-50 km. Det gør de originale ikke, og de bremser
> lige så godt IMHO
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
> '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
> www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
>
... godt at blive klogere *G*
--
Steen Egeberg
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623
| |
Hans Joergensen (06-07-2004)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 06-07-04 12:56 |
|
Gert Bo thorgersen wrote:
> Når den bremser ad h... til er der vel dermed ment at ligegyldigt hvor hårdt
> du trykker så bremser den ikke det du forventer. Altså ikke noget med luft i
> bremsebakkerne?
Æh, forklar lige den.. luft i bremsebakkerne?
skrev du forkert :)
// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!
| |
H. P. Holm (06-07-2004)
| Kommentar Fra : H. P. Holm |
Dato : 06-07-04 10:53 |
|
Bent Erik Thomsen skrev:
> Har lige købt en Honda NTV 650 Revere...
>
> Den bremser rent ud sagt ad h... øh dybt utilfredstillende.
>
> Skiver er ok. Calipre synes at virke som de skal.
> Bremseklodser er ikke nedslidt.
De originale klodser virker fint - bremser ligedan i tørvejr og regn
og holder mange kilometer uden at ødelægge skiverne. Prisen er cirka
det dobbelte af de uoriginale, og alle pengene værd efter min mening.
Den skal kunne bremse op på forhjulet fra 30 km/t med et fast tryk.
Der er normalt nogle dages ventetid på originale bremseklodser, men
importøren holder sikkert sommerferie nu!
Hvis du kører til Skanderborg og får kodet låsene om, så er der ikke
ret langt til Rydberg i Aidt ved Thorsø. - Han ved hvordan den skal
bremse når alting er i orden, og har grejet til at spænde baghjulet
fra en NTV op i afbalanceringsmaskinen og få det afvejet ordentligt.
--
Hans
| |
Mikkel Christensen (06-07-2004)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 06-07-04 11:13 |
|
"Bent Erik Thomsen" <bmw-h@poet.dk> writes:
> Skiver er ok. Calipre synes at virke som de skal.
Sikker? Det kan jo også være et(?) stempel der hænger.
> Du'r de ikke ? Eller er de fedtede til ?
SBS er fine sager. Men det er da ikke untækeligt at de har suget olie. I
det tilfælde er de i bedste fald værdiløse.
Men som Michael nævner er det da værd at starte med at lede efter luft
i systemet. Prøv evt. tricket med at trykke håndtaget i bund og stripse
det fast til styret. Lad det sidde natten over og se om det har hjulpet.
Ellers må du rive dig de par 100 til nye klodser hos Louis eller M&P.
--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| - David Gerard
| |
Thomas Jensen (06-07-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 06-07-04 11:43 |
|
> Skal jeg simpelthen købe 2 nye sæt klodser ? I giver fald hvilket fabrikat
?
>
jeg kan anbefale SBS sintermetal.
Men hvor gammel er din bremsevæske ?
Da jeg skiftede på min gamle XJ600s, kunne den sgu pludselig bremse godt!
--
mvh
Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
| |
Armand (06-07-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 06-07-04 16:01 |
|
Bent Erik Thomsen <bmw-h@poet.dk> skrev i en
news:40e9dca3$0$278$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Har lige købt en Honda NTV 650 Revere...
>
> Den bremser rent ud sagt ad h... øh dybt utilfredstillende.
>
> Skiver er ok.
Er de nu også det??
Prøv at gnide på dem med en ren klud eller blot din rene finger, og opdag
hvor fedtet at overfladen på skiver (oftest) er
--
Armand.
| |
Bent Erik Thomsen (06-07-2004)
| Kommentar Fra : Bent Erik Thomsen |
Dato : 06-07-04 20:23 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:cceon8$1noo$1@news.cybercity.dk...
>
> Bent Erik Thomsen <bmw-h@poet.dk> skrev i en
> news:40e9dca3$0$278$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Har lige købt en Honda NTV 650 Revere...
> >
> > Den bremser rent ud sagt ad h... øh dybt utilfredstillende.
> >
> > Skiver er ok.
>
> Er de nu også det??
> Prøv at gnide på dem med en ren klud eller blot din rene finger, og opdag
> hvor fedtet at overfladen på skiver (oftest) er
>
> --
> Armand.
>
Det var ligegodt som s...... !
Jeg affedtede skiverene med bremserens og miraklet skete
Nu kan den bremse igen !
Jeg kunne ikke se eller føle at de var fedtede før, men det har de altså
alligevel være.
Tusind tak for tipset Armand
mvh
Bent Erik Thomsen + Honda NTV med meget varme bremsekiver og en træprop i
tanken
>
| |
Jens U (06-07-2004)
| Kommentar Fra : Jens U |
Dato : 06-07-04 19:46 |
|
Bent Erik Thomsen skrev...
> Har lige købt en Honda NTV 650 Revere...
>
Tillykke med det
> Den bremser rent ud sagt ad h... øh dybt utilfredstillende.
>
> Skiver er ok. Calipre synes at virke som de skal.
> Bremseklodser er ikke nedslidt.
>
> Det ser ud til at være SBS klodser der sidder på den.
>
Har kun prøvet sbs en gang for mange år siden da jeg var grøn, så hvordan
virkningen var er glemt
dog har jeg oplevet at Ferodo var svær at få til at bide, nu køre jeg med
Vesrah som fungere upåklageligt.
Jeg skiftet til stålarmeret slanger da mc'en havde rundet 70Kkm og de var
vel 10 år gamle,
uha en positiv forandring, det skulle jeg havde gjort længe før.
Jeg har også prøvet at køre bimmer, jeg tror ikke du lige skal sammenligne
de
bremser,
for der vinder bimmeren med flere længder
> Du'r de ikke ? Eller er de fedtede til ?
>
Hvis der er kommet bremsefedt på klodserne, så kassere dem, de suger det til
sig.
> Skal jeg simpelthen købe 2 nye sæt klodser ? I giver fald hvilket fabrikat
?
> Original Honda (Gys!) ?
>
> mvh
>
> Bent Erik Thomsen (Non stop honda - de næste 200 km)
>
Vesrah Sintret Metal kan jeg kun anbefale og så en stålarmeret bremseslange,
Mc-nøglen har sagerne til en fornuftig pris.
--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X
http://www.geocities.com/reveredk (tip til NTV/Revere ejer)
DMCN#, MCTC#. V2-Power.
| |
Dennis Hellan Peders~ (06-07-2004)
| Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 06-07-04 20:04 |
|
Hej Jens.
Ses vi/kommer du til TPT ?
--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25
| |
Jens U (06-07-2004)
| Kommentar Fra : Jens U |
Dato : 06-07-04 21:13 |
|
Dennis Hellan Pedersen skrev ...
> Hej Jens.
>
> Ses vi/kommer du til TPT ?
>
Selvfølgelig kommer jeg, men hvor teltet skal slåes op ved jeg endnu ikke.
Send mig en Mail, med nr. så ringer jeg deroppe,
så skal jeg nok give den første og så kan du give de næste
--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X
http://www.geocities.com/reveredk (tip til NTV/Revere ejer)
DMCN#, MCTC#. V2-Power.
| |
|
|