Honda låsecylindre opdirkning/omkodning ? ~
Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 05-07-04 23:02

Jeg har lige købt en Honda NTV 650 Revere 91' model.
Efter et forsøg på tyveri blev tændingslåsen udskiftet - med en anden nøgle
end resten.

Nu er den gamle nøgle væk!, med det resultat at benzinlåg og sæde ikke kan
åbnes #!@?!

Der er ca. 200 km's kørsel tilbage før problemet bliver virkelig akut.

*** Der må hånes og grines ! **

Hva fa... gør man?? Låsesmed ?

Sig ikke at jeg skal købe 3 nye (éns Honda) låsecylindre, please.

mvh
Bent Erik Thomsen
Pt. med 2 mc'ere
BMW K100 RS
Honda NTV 650 Revere (med ca. 2000 km tilbage)

Fra : MKS - 74

Dato : 05-07-04 23:08

On Tue, 6 Jul 2004 00:02:09 +0200, "Bent Erik Thomsen" <bmw-h@poet.dk>
wrote:

>Hva fa... gør man?? Låsesmed ?

Tag en snak med : http://www.dani.dk/

De kan (vil) muligvis hjælpe via stelnr.

--
-Michael
No. 74 in limbo...

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-04 23:32

"Bent Erik Thomsen" <bmw-h@poet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Pt. med 2 mc'ere
> BMW K100 RS
> Honda NTV 650 Revere (med ca. 2000 km tilbage)

2000 km tilbage ok stor tank eller meget økonomisk :))

Hvis du kan nå Skanderborg kan jeg nok hjælpe dig med en ny nøgle og hvis vi
er lidt heldige kan du få din tændningsnøgle til at virke i resten også ,
Pris ca 400 kr
Hvis du kan afmontere din sæde lås på en eller anden måde er det nok at
sende den

Dani kan måske også hjælpe ,men ikke ud fra Stelnr. fordi det vil sku nok
ikke være ret heldig at jeg kan se på den der skønne Honda nede på gaden og
læse stelnr af og bestile en nøgle ud fra det :)

Låsesmed
Per Emborg (der lige var ude og prøve HG´s. nye Honda cbr1000rr puha
puha )nu kører de der fluer rundt i hovedet på mig

www.kvikkerten.dk

Der lige har været ude og prøve

Fra : MKS - 74

Dato : 05-07-04 23:35

On Tue, 6 Jul 2004 00:31:42 +0200, "Per Emborg"
<x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> wrote:

>Dani kan måske også hjælpe ,men ikke ud fra Stelnr. fordi det vil sku nok
>ikke være ret heldig at jeg kan se på den der skønne Honda nede på gaden og
>læse stelnr af og bestile en nøgle ud fra det :)

Ikke desto mindre var det præcis hvad de gjorde på et tidspunkt for
,mig....om de tjekker at cyklen er registreret til den pågældende skal
jeg ikke kunne sige.

--
-Michael
No. 74 in limbo...

Fra : MKS - 74

Dato : 06-07-04 00:11

On Tue, 06 Jul 2004 00:34:57 +0200, MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk>
wrote:

>Ikke desto mindre var det præcis hvad de gjorde på et tidspunkt for
>,mig....om de tjekker at cyklen er registreret til den pågældende skal
>jeg ikke kunne sige.

De skriver iøvrigt flg på deres side :

<http://notesnet.dk/websites/acj/dani.nsf/AlleEfterID/D4AD785825DC7DE9C1256CC8003E99D5?OpenDocument>

Hvilket kunne antyde at proceduren er strammet lidt siden, dog ikke
værre end at man skal via et ekstra led (Honda-DK/forhandleren) for at
få et nøglenr, men særlig vanskeligt er det ikke - Nøjagtigt som det
oftest ikke vil være svært at aflure et nøglenummer - en tændingsnøgle
til en MC frembyder en yderst minimalistisk sikkerhed, hvilket de
fleste nok også er klar over..

--
-Michael
No. 74 in limbo...

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 06-07-04 19:58

"Per Emborg" <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> wrote in message

> "Bent Erik Thomsen" <bmw-h@poet.dk> skrev i en meddelelse
> nøgle

<snip>

> [...]
> Pris ca 400 kr
> Hvis du kan afmontere din sæde lås på en eller anden måde er det nok at
<snip>
> [...]
> Per Emborg (der lige var ude og prøve HG´s. nye Honda cbr1000rr puha
> puha )nu kører de der fluer rundt i hovedet på mig

Det lyder virkelig godt. !
Jeg har fået dirket tankdækslet op så jeg kan fylde benzin på.
Jeg kommer til Skanderborg straks jeg kommer hjem fra ferie, sikkert den 20.
eller 21. juli. medmindre du selv har ferie på det tidspunkt ?

Jeg kan oplyse at nøgle rå emnet (eller hvad det nu lige var den slags
hedder)
er det samme i de gamle læse, idet den ny nøgle kan gå i alle
låsecylindrene.
Men den kan selvfølgelig kun åbne tændingslåsen. Emnet skulle vist hedde HON
B1

mvh
Bent Erik Thomsen (med træprop i hullet - tankens altså!)

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-04 20:17

Vi ses :)

--
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : John Jensen

Dato : 06-07-04 11:47

> [...]
> Honda NTV 650 Revere (med ca. 2000 km tilbage)
>

> Det er godtnok lidt bøvlet, men jeg er sikker på du kan "afmontere" hele
tankdækslet, det sidder
skruet fast med de små umbrako skruer rundt i kanten, der er en 6-7
stykker men det er så vidt
jeg husker kun de 3 af dem det er nødvendigt at skrue af (de lange)

Så kan du i det mindste få tanket op, og har bedre tid til at finde en
løsning mht. fremskaffelse
af ny nøgle.

Go' fornøjelse.!

John

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-07-04 12:28

"John Jensen" <John@nospamJensen.tdcadsl.dk> writes:

> Det er godtnok lidt bøvlet, men jeg er sikker på du kan "afmontere" hele
> tankdækslet, det sidder skruet fast med de små umbrako skruer rundt
> i kanten, der er en 6-7 stykker men det er så vidt

På min Fazer er tankdækslet sikret med en ekstra skrue nede under
dækslet, måske det også er sådan på Reveren :-/ Dog alligevel et
forsøg værd.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Hi! I'm a .signature virus!