inflator
Fra : Michael Ottesen

Dato : 05-07-04 21:19

Hej Ng

Da jeg lige har opdaget at min inflator en knækket i det gummistyk der er
mellem mundstykket og bcd`en, og jeg skal bruge min bcd i weekenden. ØV ØV

kan man få et nyt gummistyk ???

eller skal man ud og invester i en helt ny inflator ???

det er seaquest, og det styk som er knækket er samlet i begge ender med
strips elle ligende.

håber der er nogen der kan hjælpe.

på forhånd tak

Michael Ottesen

Fra : Dag Deberitz

Dato : 06-07-04 00:11

"Michael Ottesen" <siogmi@privat.dk> wrote in message
> [...]
>
> eller skal man ud og invester i en helt ny inflator ???
>
> det er seaquest, og det styk som er knækket er samlet i begge ender med

Hej Michael!
Man må købe disse "harmonika"-slanger som benyttes i BCD-er i veludstyrede
dykkerforretninger. Så er det i hvert tilfelde her i Norge. Tit må man løsne
"piano-wiren" som sidder inne i slangen nede v/mundstykket ved at banke ud
en lille travers-pinde af metal i plasten der gummislangen er festet til
plasten på mundstykke/indflatoerdelen. Denne traverspinden monterer du så
tilbage gennem wire-løkken når den nye gummislange er monteret til BCD-en.
Wirens funktion er at dumpe luft fra skulderventilen på venstre side af
BCD'n når du drager mundstykket nedover. Genialt,- ik´??
(Jeg er norsk, men taler og skriver dansk siden min kone haver boed 15 år i
Svendborg!)

leder i Tjøme og Nøtterøy Dykkeklubb
http://www.lokalsport.com/tndk
Dag Deberitz
dagbritzDELETE@online.no
Stavern - "Nårvei"

Dykk-o-fon: 922 35777
Besøk mine fotoalbum med dykking, UV-foto, katter og annet:
http://community.webshots.com/user/busdiver_/
\!/
(@ @)
Alle evt. vedlegg samt mailstammen er virussjekket
med siste oppdatering av Trend MicroTm
PC-cillinTm Internet Security11(www.antivirus.com)