/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
EU2 norm
Fra : Ukendt


Dato : 05-07-04 21:12

Hej

Er der nogen af jer der kender denne norm, noget med udstødningsregler.
Der er noget med at der må værer så og så mange gram f.eks. co.
Men min 4-gastester måler i %, hvordan bliver det omregnet.

mvh Poul Dam CBR1100



 
 
Geely Motor (06-07-2004)
Kommentar
Fra : Geely Motor


Dato : 06-07-04 22:19

Kære Poul

Jeg har selv overværet flere EURO2 tests. Her er sådan cirka hvad den går ud
på:

1. Motorcyklen bliver anbragt i et rullebanefeldt

2. Motorcyklen startes kold og der køres en cyklus på ca. 30 km. Man
standser, skifter gear, accelererer, bremser osv. Et computerprogram
fortæller føreren af motorcyklen hvordan/hvor hurtigt den skal køres.

3. Alle udstødningsgasserne opsamles i en beholder hvor de blandes med en
anden gasart (vist nok for at gøre nogle atomer stabile; mit tyske er ikke
så avanceret)

4. Når testen er afsluttet skal CO-koncentrationen i de opsamlede
udstødningsgasser være mindre end 3,5 %. Ved cyklusens afslutning måles
ligeledes tomgangs CO-koncentration, som ligeledes skal være mindre end 3,5%

Slutteligt skal nævnes at der er visse andre spilleregler (omtest osv.) -
du kan læse direktivet (2002/51/EC) på www.retsinfo.dk

Med venlig hilsen

Ove Ovesen
Geely Motor Danmark ApS.



"Poul Dam" <pouldamadslhome> skrev i en meddelelse
news:40e9b5f5$0$235$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej
>
> Er der nogen af jer der kender denne norm, noget med udstødningsregler.
> Der er noget med at der må værer så og så mange gram f.eks. co.
> Men min 4-gastester måler i %, hvordan bliver det omregnet.
>
> mvh Poul Dam CBR1100
>
>



Geely Motor (06-07-2004)
Kommentar
Fra : Geely Motor


Dato : 06-07-04 22:24

Hej Poul

Glemte lige at nævne at der selvfølgelig også er andre udstødningsgasser de
også tester for grænseværdier. Men efter hvad jeg kunne forstå på tyskerne
var det ikke normalt at 4 taktere har problemer med andre gasarter end CO.
To af mine Geely modeller har klaret testen

Med venlig hilsen

Ove Ovesen
Geely Motor Danmark ApS.


"Poul Dam" <pouldamadslhome> skrev i en meddelelse
news:40e9b5f5$0$235$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej
>
> Er der nogen af jer der kender denne norm, noget med udstødningsregler.
> Der er noget med at der må værer så og så mange gram f.eks. co.
> Men min 4-gastester måler i %, hvordan bliver det omregnet.
>
> mvh Poul Dam CBR1100
>
>



Ukendt (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-07-04 05:42


"Geely Motor" <sale@geely.dk> skrev i en meddelelse
news:40eb1873$0$308$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej Poul
>
> Glemte lige at nævne at der selvfølgelig også er andre udstødningsgasser
de
> også tester for grænseværdier. Men efter hvad jeg kunne forstå på tyskerne
> var det ikke normalt at 4 taktere har problemer med andre gasarter end CO.
> To af mine Geely modeller har klaret testen
>
> Med venlig hilsen
>
> Ove Ovesen
> Geely Motor Danmark ApS.

1000 tak, det vi sige vi ikke i Danmark kan teste om en mc kan klare
kravene?

mvh. Poul Dam CBR1100



Geely Motor (08-07-2004)
Kommentar
Fra : Geely Motor


Dato : 08-07-04 15:06

Kære Poul

Mig bekendt er der ikke nogle labs i Danmark som kan lave denne test. Har
forhørt hos Teknologisk Institut men også her blev jeg henvist til TüV.

Hvis der er nogen i gruppen som har oplysninger om hvorvidt der findes andre
anerkendte prøvningslabratorier tættere på Danmark, som kan for tage test
efter direktiv 2002/51/EC, så lytter jeg gerne

Med venlig hilsen

Ove Ovesen
Geely Motor Danmark ApS.


"Poul Dam" <pouldamadslhome> skrev i en meddelelse
news:40eb7f1d$0$275$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Geely Motor" <sale@geely.dk> skrev i en meddelelse
> news:40eb1873$0$308$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Hej Poul
> >
> > Glemte lige at nævne at der selvfølgelig også er andre udstødningsgasser
> de
> > også tester for grænseværdier. Men efter hvad jeg kunne forstå på
tyskerne
> > var det ikke normalt at 4 taktere har problemer med andre gasarter end
CO.
> > To af mine Geely modeller har klaret testen
> >
> > Med venlig hilsen
> >
> > Ove Ovesen
> > Geely Motor Danmark ApS.
>
> 1000 tak, det vi sige vi ikke i Danmark kan teste om en mc kan klare
> kravene?
>
> mvh. Poul Dam CBR1100
>
>



Steen Gruby (08-07-2004)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 08-07-04 17:36

On Thu, 8 Jul 2004 16:06:05 +0200, "Geely Motor" <sale@geely.dk>
wrote:

Hej.
>
>Mig bekendt er der ikke nogle labs i Danmark som kan lave denne test. Har
>forhørt hos Teknologisk Institut men også her blev jeg henvist til TüV.
>
Jeg er rimelig sikker på at her er noget rivende galt.
Man kan ikke indføre en lov, ligegyldigt hvor den måtte komme fra,
uden at der findes en dansk kontrolinstans.
Jeg har på fornemmelsen at den lov vil blive suspenderet hvis der er
nogen der gør indsigelse under henvisning til manglende dansk
kontrolinstans og tekniske handelshindringer.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Richard (08-07-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 08-07-04 19:38

Hejh Steen,

Steen Gruby wrote:

> Jeg har på fornemmelsen at den lov vil blive suspenderet hvis der er
> nogen der gør indsigelse under henvisning til manglende dansk
> kontrolinstans og tekniske handelshindringer.

Tror du nu også det gælder ved indførelsen af en norm, der er gyldig i
hele EU? Jeg tror, vi skal vende os til at se ting som disse i et
EU-perspektiv, og europæiske bil- og mc-importører med hovedsæde i DK
kan IMHO tælles på ganske få fingre - og det er vel det, der tæller i
praksis

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com


Hekto (08-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 08-07-04 19:59

Richard wrote:

> Hejh Steen,
>
> Steen Gruby wrote:
>
>> Jeg har på fornemmelsen at den lov vil blive suspenderet hvis der er
>> nogen der gør indsigelse under henvisning til manglende dansk
>> kontrolinstans og tekniske handelshindringer.
>
>
> Tror du nu også det gælder ved indførelsen af en norm, der er gyldig i
> hele EU? Jeg tror, vi skal vende os til at se ting som disse i et
> EU-perspektiv, og europæiske bil- og mc-importører med hovedsæde i DK
> kan IMHO tælles på ganske få fingre - og det er vel det, der tæller i
> praksis
>
Det vil jo under alle omstændigheder væøre svært at håndhæve
den/kontrollere at køretøjer overholder den f.eks. ved import.
I så fald har Steen vel ret i at det 'bare' er en 'forhindring'.

Man har jo også været meget latge med at forlænge frister o.s.v.


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Steen Gruby (08-07-2004)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 08-07-04 20:22

On Thu, 08 Jul 2004 20:58:50 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

Hej Hekto.
>
>Man har jo også været meget latge med at forlænge frister o.s.v.

Det tror da pokker når man ser det i lyset af at der ikke er nogen der
kan leve op til målekravene i DK.
Jeg kan ikke forstå at der ikke er nogen der har taget "tekniske
handelshindringer" op i den sammenhæng.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Richard (08-07-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 08-07-04 20:40

Hekto wrote:

>> Tror du nu også det gælder ved indførelsen af en norm, der er gyldig i
>> hele EU? Jeg tror, vi skal vende os til at se ting som disse i et
>> EU-perspektiv, og europæiske bil- og mc-importører med hovedsæde i DK
>> kan IMHO tælles på ganske få fingre - og det er vel det, der tæller i
>> praksis
>>
> Det vil jo under alle omstændigheder væøre svært at håndhæve
> den/kontrollere at køretøjer overholder den f.eks. ved import.
> I så fald har Steen vel ret i at det 'bare' er en 'forhindring'.

Jeg synes også, at det er et problem, hvis målingerne ikke kan
efterprøves herhjemme. Men en handelshindring kan det vel ikke kaldes,
når alle skal overholde de samme krav IMHO

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Hekto (08-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 08-07-04 21:16

Richard wrote:
> Hekto wrote:
>
> Jeg synes også, at det er et problem, hvis målingerne ikke kan
> efterprøves herhjemme. Men en handelshindring kan det vel ikke kaldes,
> når alle skal overholde de samme krav IMHO
>
Hvad skal man så bruge loven til?
Der er jo ingen grundt til at lovgive om noget man ikke kan håndhæve.
At det er vedtaget i EU, og at alle så indfører 'loven', uden iøvrigt at
kunne håndhæve den ... virker da udadtil som en handelshindring???

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Richard (09-07-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 09-07-04 16:24

Hekto wrote:

>> Jeg synes også, at det er et problem, hvis målingerne ikke kan
>> efterprøves herhjemme. Men en handelshindring kan det vel ikke kaldes,
>> når alle skal overholde de samme krav IMHO
>>
> Hvad skal man så bruge loven til?
> Der er jo ingen grundt til at lovgive om noget man ikke kan håndhæve.

Det bliver den jo også vha prøvning på de certificerede prøveinstitutter...

> At det er vedtaget i EU, og at alle så indfører 'loven', uden iøvrigt at
> kunne håndhæve den ... virker da udadtil som en handelshindring???

Spørgsmålet er snarere, hvem der bør og skal kunne efterprøve den
Det giver da ikke i sig selv en handelshindring IMHO

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com


Hekto (09-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 09-07-04 20:27

Richard wrote:

> Hekto wrote:

>
> Spørgsmålet er snarere, hvem der bør og skal kunne efterprøve den
> Det giver da ikke i sig selv en handelshindring IMHO
>

OK. Jeg tager min nyligt indkøbte Yokohama745, med indsprøjtning og
katalysator. Det piller jeg af, og sætter kaburatorer og råverør på.
Når jeg bliver stoppet, viser jeg stolt attesten frem, og siger at den
overholder normen.
Den bliver slæbt til SBI og CO2 testet, som den lige nøjagtigt klarer
til mindstekravet.

Hvordan vil du fortsætte ... som det hedder!!???
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Richard (09-07-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 09-07-04 20:40

Hej igen hekto,

Hekto wrote:
>> Spørgsmålet er snarere, hvem der bør og skal kunne efterprøve den
>> Det giver da ikke i sig selv en handelshindring IMHO
>
> OK. Jeg tager min nyligt indkøbte Yokohama745, med indsprøjtning og
> katalysator. Det piller jeg af, og sætter kaburatorer og råverør på.
> Når jeg bliver stoppet, viser jeg stolt attesten frem, og siger at den
> overholder normen.
> Den bliver slæbt til SBI og CO2 testet, som den lige nøjagtigt klarer
> til mindstekravet.

Ja, hvis SBI ikke kan kontrollere emissionen ifht Euro2-normen, er det
da mildest talt mangelfuld administration af loven / dårlig lovgivning
om du vil. Men IMHO ikke nogen handelshindring, når alle fabrikater
bliver stillet ens, uanset oprindelsesland

> Hvordan vil du fortsætte ... som det hedder!!???

Sådan, og dermed ikke mere om det herfra

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com


Hekto (09-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 09-07-04 23:29

Richard wrote:

> Hej igen hekto,
>
> Hekto wrote:
>
>>> Spørgsmålet er snarere, hvem der bør og skal kunne efterprøve den
>>> Det giver da ikke i sig selv en handelshindring IMHO
>>
>>
>> OK. Jeg tager min nyligt indkøbte Yokohama745, med indsprøjtning og
>> katalysator. Det piller jeg af, og sætter kaburatorer og råverør på.
>> Når jeg bliver stoppet, viser jeg stolt attesten frem, og siger at den
>> overholder normen.
>> Den bliver slæbt til SBI og CO2 testet, som den lige nøjagtigt klarer
>> til mindstekravet.
>
>
> Ja, hvis SBI ikke kan kontrollere emissionen ifht Euro2-normen, er det
> da mildest talt mangelfuld administration af loven / dårlig lovgivning
> om du vil. Men IMHO ikke nogen handelshindring, når alle fabrikater
> bliver stillet ens, uanset oprindelsesland
>
>> Hvordan vil du fortsætte ... som det hedder!!???
>
>
> Sådan, og dermed ikke mere om det herfra
>
Jeg forstår godt hvad du mener, og det er svært at få øje på hvad de vil
'hindre'. På den anden side har Steen jo ret i, er det er noget rod med
en lov man ikke kan håndhæve. Så hvad er det egentlig vi skal med den?

Lad os håbe Steen får et godt og fornuftigt svar!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Steen Gruby (08-07-2004)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 08-07-04 20:19

On Thu, 08 Jul 2004 20:38:10 +0200, Richard
<richardpunktumpade@mail.dk> wrote:

Hej Richard.
>
>Tror du nu også det gælder ved indførelsen af en norm, der er gyldig i
>hele EU? Jeg tror, vi skal vende os til at se ting som disse i et
>EU-perspektiv, og europæiske bil- og mc-importører med hovedsæde i DK
>kan IMHO tælles på ganske få fingre - og det er vel det, der tæller i
>praksis

Det der tæller her er, at hvis en dansk importør vil markedsføre et
køretøj der ikke i forvejen er godkendt i et andet EU land er
vedkommende henvist til at få foretaget godkendelsen i udlandet (et
andet EU land).
Det vil medføre øgede omkostninger og fordyre produktet, hvilket vil
gå ud over konkurranceevnen.
Det er en klar teknisk handelshindring.
Desuden vil der ikke være en national instans der kan kontrollere et
produkt ved en tvist - Det følger vist ikke markedsføringsloven.
Det er ikke betragtningen om at der ikke er nogen danske
hovedimportører der tæller, men om det overhovedet er muligt hvis der
er en arme sjæl der vil prøve ,-)

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Richard (08-07-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 08-07-04 20:45

Steen Gruby wrote:

>>Tror du nu også det gælder ved indførelsen af en norm, der er gyldig i
>>hele EU? Jeg tror, vi skal vende os til at se ting som disse i et
>>EU-perspektiv, og europæiske bil- og mc-importører med hovedsæde i DK
>>kan IMHO tælles på ganske få fingre - og det er vel det, der tæller i
>>praksis
>
> Det der tæller her er, at hvis en dansk importør vil markedsføre et
> køretøj der ikke i forvejen er godkendt i et andet EU land er
> vedkommende henvist til at få foretaget godkendelsen i udlandet (et
> andet EU land).

Det er naturligvis et problem, men i første omgang fabrikkens. Og de har
vel adgang til de korrekt udstyrede prøveinstanser. Uden at have
sammenlignet, vil jeg tro, at Euro2-normerne ikke er væsentligt
strengere / mere omfattende end de Californiske...

Men det kunne egentlig være interessant at vide.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Steen Gruby (08-07-2004)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 08-07-04 21:05

On Thu, 08 Jul 2004 21:45:01 +0200, Richard
<richardpunktumpade@mail.dk> wrote:

Hej Richard.

Jeg prøver lige igen
>
>Det er naturligvis et problem, men i første omgang fabrikkens. Og de har
>vel adgang til de korrekt udstyrede prøveinstanser. Uden at have
>sammenlignet, vil jeg tro, at Euro2-normerne ikke er væsentligt
>strengere / mere omfattende end de Californiske...
>
Lad os antage at mit højeste ønske (nej nej, ikke realistisk - men
alligevel) er at importere en Orange County Chopper til mig selv fra
US.
Jeg er indstillet på selv at modificere den til Euro2 norm og betale
testen, men der er ingen i DK der kan udføre den.
Jeg er nu henvist til at sende cyklen til TÜV og selv betale
omkostningerne til transporten, og måske mere end een gang.
Den består sikkert ikke i første forsøg
Altsammen fordi Danmark vedtager en EU norm (lov) vi ikke selv kan
kontrollere - Det lyder ikke ret godt, og hvis det ikke er en teknisk
handelshindring ved jeg ikke hvad der ellers skulle gemme sig bag det
begreb
"Love og forordninger der ikke lader sig kontrollere er af en særdeles
ringe kvalitet"


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Richard (09-07-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 09-07-04 16:35

Steen Gruby wrote:

> Lad os antage at mit højeste ønske (nej nej, ikke realistisk - men
> alligevel) er at importere en Orange County Chopper til mig selv fra
> US.

Jeg kan godt følge dig, Steen...

> Jeg er indstillet på selv at modificere den til Euro2 norm og betale
> testen, men der er ingen i DK der kan udføre den.

....men alternativt kunne du jo bede OCC - eller en anden tislavrende
leverandør - levere den iht Euro2-normen - som kunne vise sig ikke at
være så meget forskellig fra en CA-ditto

> Altsammen fordi Danmark vedtager en EU norm (lov) vi ikke selv kan
> kontrollere - Det lyder ikke ret godt, og hvis det ikke er en teknisk
> handelshindring ved jeg ikke hvad der ellers skulle gemme sig bag det
> begreb

Det tror jeg ikke, at teknokraterne kalder det. En teknisk
handelshindring plejer at være love og forordninger, der favoriserer et
lokalt fabrikat på bekostning af udenlandske. Og det er der jo i værste
fald tale om ved enkeltstyksimport, ikke ved regulær import.

I stedet ville jeg kalde det en uheldig følgevirkning af en opstrammet
lovgivning - og naturligvis en meget beklagelig følgevirkning, da den jo
både qua sine specs og selve prøvningen besværliggør og fordyrer
enkeltimport og formentlig lægger en dæmper på fabrikkernes lyst til at
udvide modeludbud. (Især hvis Euro2-kravene skulle være meget
forskellige fra de amerikanske og japanske). Og dermed begrænses et i
forvejen alt for snævert modeludbud i EU-landene.

> "Love og forordninger der ikke lader sig kontrollere er af en særdeles
> ringe kvalitet"

Ja, det er klart

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com


Steen Gruby (09-07-2004)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 09-07-04 17:26

On Fri, 09 Jul 2004 17:35:02 +0200, Richard
<richardpunktumpade@mail.dk> wrote:

Hej Richard.
>
>...men alternativt kunne du jo bede OCC - eller en anden tislavrende
>leverandør - levere den iht Euro2-normen - som kunne vise sig ikke at
>være så meget forskellig fra en CA-ditto
>
Jeg er helt sikker på at jeg vil kunne høre latteren efter en sådan
forespørgsel her i Danmark - Helt uden brug af telefon
>
>Det tror jeg ikke, at teknokraterne kalder det. En teknisk
>handelshindring plejer at være love og forordninger, der favoriserer et
>lokalt fabrikat på bekostning af udenlandske. Og det er der jo i værste
>fald tale om ved enkeltstyksimport, ikke ved regulær import.
>
>I stedet ville jeg kalde det en uheldig følgevirkning af en opstrammet
>lovgivning - og naturligvis en meget beklagelig følgevirkning, da den jo
>både qua sine specs og selve prøvningen besværliggør og fordyrer
>enkeltimport og formentlig lægger en dæmper på fabrikkernes lyst til at
>udvide modeludbud. (Især hvis Euro2-kravene skulle være meget
>forskellige fra de amerikanske og japanske). Og dermed begrænses et i
>forvejen alt for snævert modeludbud i EU-landene.
>
Jeg har talt med Færdselsstyrelsen om emnet i dag, og efterfølgende
sendt en skrivelse der fremstiller problemstillingen set ud fra privat
import.
Så får vi se hvad de svarer.
Jeg vender tilbage til emnet når der foreligger et svar.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Hekto (09-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 09-07-04 20:28

Steen Gruby wrote:

>
> Jeg har talt med Færdselsstyrelsen om emnet i dag, og efterfølgende
> sendt en skrivelse der fremstiller problemstillingen set ud fra privat
> import.
> Så får vi se hvad de svarer.
> Jeg vender tilbage til emnet når der foreligger et svar.
>
Det varer sikkert læææææænge, tror jeg!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Steen Gruby (09-07-2004)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 09-07-04 20:34

On Fri, 09 Jul 2004 21:27:50 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

Hej Hekto.

>Det varer sikkert læææææænge, tror jeg!

Det er jeg rimelig sikker på at det ikke gør

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Armand (10-07-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-07-04 15:33


Richard <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en
news:40ed94df$0$209$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hejh Steen,
>
> Steen Gruby wrote:
>
> > Jeg har på fornemmelsen at den lov vil blive suspenderet hvis der er
> > nogen der gør indsigelse under henvisning til manglende dansk
> > kontrolinstans og tekniske handelshindringer.
>
> Tror du nu også det gælder ved indførelsen af en norm, der er gyldig i
> hele EU? Jeg tror, vi skal vende os til at se ting som disse i et
> EU-perspektiv, og europæiske bil- og mc-importører med hovedsæde i DK
> kan IMHO tælles på ganske få fingre - og det er vel det, der tæller i
> praksis

Det der sker, er at det er enkelt at lave slige regler for nye køretøjer
centralt og derved have en EU-norm der dækker alle køretøjer i hele EU.
Men store EU kan ikke forestille sig hvordan markedet i lille DK er i
praksis p.g.a. horrible kørtøjsafgifter og deraf følgende brugt-import, som
pludselig kræver en dansk kontrolinstans til at godkende køretøjer der
falder udenfor centralgodkendelsen.
At de danske politikere samtidig demonstrere at de sover løs på
EU-hovedpuden og kun magter at overskue de lovgivningsproblemer som er oppe
i dagspressen lige nu er kun endnu en sørgelighed

--
Armand.



Hekto (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 11-07-04 11:58

Armand wrote:

>
> Det der sker, er at det er enkelt at lave slige regler for nye køretøjer
> centralt og derved have en EU-norm der dækker alle køretøjer i hele EU.
> Men store EU kan ikke forestille sig hvordan markedet i lille DK er i
> praksis p.g.a. horrible kørtøjsafgifter og deraf følgende brugt-import, som
> pludselig kræver en dansk kontrolinstans til at godkende køretøjer der
> falder udenfor centralgodkendelsen.
> At de danske politikere samtidig demonstrere at de sover løs på
> EU-hovedpuden og kun magter at overskue de lovgivningsproblemer som er oppe
> i dagspressen lige nu er kun endnu en sørgelighed
>

Jeg er bange for at du har 100% ret! Man er så glade for at EU tager sig
af alt det komplicerede, så man kan holde øje med hvad Ekstrabladet
skriver om, og sikre sin egen taburet!!!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Richard (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 11-07-04 13:47

Hekto wrote:

>> At de danske politikere samtidig demonstrere at de sover løs på
>> EU-hovedpuden og kun magter at overskue de lovgivningsproblemer som er oppe
>> i dagspressen lige nu er kun endnu en sørgelighed
>
> Jeg er bange for at du har 100% ret! Man er så glade for at EU tager sig
> af alt det komplicerede, så man kan holde øje med hvad Ekstrabladet
> skriver om, og sikre sin egen taburet!!!

Du snyder, Hekto, du har garanteret stjålet den udlægning fra "Vejedning
for nybagte medlemmer af Folketinget"

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177512
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408599
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste