Dansk manual til Yamaha XJ 700S
Fra : Simon

Dato : 05-07-04 16:50

Hej
En for nyligt indkøbt subj. havde ingen bøger med, så jeg ville høre
hvor sådanne kan skaffes.
Jeg har fået fortalt at et eller anden dansk firma tager sådanne
manualer hjem, oversætter og sælger dem, men jeg kan ikke finde noget på
nettet.

På forhånd mange tak
Simon

Fra : Erik

Dato : 05-07-04 22:58

"Simon" <none@none.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har fået fortalt at et eller anden dansk firma tager sådanne
> manualer hjem, oversætter og sælger dem, men jeg kan ikke finde noget på

-----------
Prøv dette link.
http://www.birgersbilligebilboeger.dk/

Mvh. Erik.

Fra : Simon

Dato : 06-07-04 11:08

Hej Erik.
Mange tak for dit svar. Jeg har været inde på siden, men den indeholder
ikke ret mange bøger. Jeg vil dog lige prøve at ringe til dem for at
høre om de skulle have den på lager.

Mvh
Simon

Fra : Armand

Dato : 06-07-04 18:48

Simon <simon_sletmig_@simz.dk> skrev i en
> Hej Erik.
> Mange tak for dit svar. Jeg har været inde på siden, men den indeholder
> ikke ret mange bøger. Jeg vil dog lige prøve at ringe til dem for at
> høre om de skulle have den på lager.

XJ700 er en one-off hjemtagning fra det amerikanske marked, hvorfor du ikke
skal regne med umiddelbart at løbe ind i litteratur omkring den.
Hvis det alligevel skulle hænde, er amerikanske Clymer's nok der hvor der er
størst sandsynlighed for bid!

--
Armand.

Fra : Simon

Dato : 07-07-04 12:56

Armand wrote:
> [...]
> skal regne med umiddelbart at løbe ind i litteratur omkring den.
> Hvis det alligevel skulle hænde, er amerikanske Clymer's nok der hvor der er

Hej Armand.
Nu er jeg ikke så meget inde i det, men hvad betyder 'one-off'-betegnelsen?

Mvh
Simon

Fra : Armand

Dato : 07-07-04 22:35

> Nu er jeg ikke så meget inde i det, men hvad betyder
'one-off'-betegnelsen?

Yamaha XJ650 f.eks., er taget hjem i flere årgange lige fra dét år den blev
lanceret og til den atter gled ud af Yamaha's modelrække; mens XJ700 "Maxim"
(700ccm er en typisk US-forsikringsklasse) er et engangs-tilbud på
"overliggere" fra det amerikanske marked, som Yamaha-importøren har slået
til på, og taget hjem ét enkelt år og kun i et behersket antal!

For resten af markedets vedkommende er det ellers Suzuki der er mester i dén
diciplin:
F.eks. er GSXR250 kun solgt i japan og NZ, men den danske importør trak lige
en stak 3 år gamle men ubrugte japanske hjemmemarkeds-modeller hjem to år i
træk!
GSXR400'eren kom forøvrigt med i samme container som de første 250'ere!!

Hér mere end ti år efter begynder dén import-teknik at gå ud over ejerne af
pågældende modeller qua manglende representation i diverse tilbehørslister,
fraværende uoriginale reservedele, svært tilgængelige essentielle
reservedele (stel, f.eks.). samt noget så simpelt som en manual (selv
Suzuki-DK har ikke en regulær manual til GSXR250 ) - Lige som i dit
tilfælde

--
Armand.