iSync med SonyEricsson
Fra : Jens Rasmussen

Dato : 05-07-04 13:12

Jeg har en kunde som har en T100, og overvejer to stk. T630 (de er tre
mand). Selv har jeg kun en Nokia 6210, så jeg efterlyser erfaringer med
SonyEricsson. En P800/900 er nok for stor (dyr) en mundfuld; den skal
ikke bruges som 'rigtig' pda, men iSync skal sørge for, at alle numrene
er ved hånden (samt alle opgaver og aftaler).

pft,
Jens

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 05-07-04 13:50

Jens Rasmussen wrote:
> [...]
> ikke bruges som 'rigtig' pda, men iSync skal sørge for, at alle numrene
> er ved hånden (samt alle opgaver og aftaler).

Hvad er dit spørgsmål? Hvis det er om en t630 virker med iSync over
bluetooth, må det være et rungende ja. Det fungerer glimrende sammen.

--Martin

Fra : Morten

Dato : 05-07-04 13:53

On 2004-07-05 14:12:11 +0200, no@way.dk (Jens Rasmussen) said:

> [...]
> ikke bruges som 'rigtig' pda, men iSync skal sørge for, at alle numrene
> er ved hånden (samt alle opgaver og aftaler).

520R, T39, T68, T68i, T610, T630, P800 og P900 er alle fuldt
understøttede af iSync. men det er kun de fire sidstnævnte der kan
købes i dag

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Christian Bech

Dato : 05-07-04 14:25

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> 520R, T39, T68, T68i, T610, T630, P800 og P900 er alle fuldt
> understøttede af iSync. men det er kun de fire sidstnævnte der kan
> købes i dag

Sikker? Restlagrene af T68i virker nu ellers ret store.

--
Christian

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 05-07-04 21:15

Tak for svarene.
Er der noget specielt fedt ved nogen af dem? Det er nok T630, jeg tænker
mest på. De kan jo alle en hel del, men at synce med kabel er jo lidt
sygt, hvis det skal sættes i hver gang, så det er vel sejest med Blåtand
- har de alle det?

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 06-07-04 09:03

Jens Rasmussen wrote:

> [...]
> mest på. De kan jo alle en hel del, men at synce med kabel er jo lidt
> sygt, hvis det skal sættes i hver gang, så det er vel sejest med Blåtand

Modellerne som Morten nævner, har alle bluetooth. Jeg har i øvrigt selv
en T39 og det fungerer bare. iSync var det første jeg skulle prøve da
jeg fik min PowerBook. Det tog under et minut at få det til at virke.

Eneste ulempe er at t39'erens batteri, som ellers holder rigtig længe,
bliver hårdt belastet hvis man har bluetooth slået til konstant.
Batteri-levetiden bliver reduceret med en faktor 4. Jeg ved ikke om det
også forholder sig sådan for de andre modeller.

--Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-07-04 00:50

Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> [...]
> Batteri-levetiden bliver reduceret med en faktor 4. Jeg ved ikke om det
> også forholder sig sådan for de andre modeller.

Sådan forholder det sig osse med R520m som er en T39 med større
display og uden klap.

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-07-04 00:48

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> [...]
> mest på. De kan jo alle en hel del, men at synce med kabel er jo lidt
> sygt, hvis det skal sættes i hver gang, så det er vel sejest med Blåtand

de har alle blåtand og understøtter alle udvekslingsstandarten syncML
som er den standart iSync snakker.

Fra : J.K. Nyeboe

Dato : 06-07-04 23:00

On 2004-07-05 14:53:17 +0200, Morten <spam@reippuert.dk> said:

> 520R, T39, T68, T68i, T610, T630, P800 og P900 er alle fuldt
> understøttede af iSync. men det er kun de fire sidstnævnte der kan
> købes i dag

Du glemmer den nye K700 den virker også.

--
Nyeboe

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 07-07-04 11:49

Morten wrote:
>-snip-

> 520R, T39, T68, T68i, T610, T630, P800 og P900 er alle fuldt
> understøttede af iSync. men det er kun de fire sidstnævnte der kan købes
> i dag

Jeg har en t68i og en gratis .mac-konto som snart udløber... Skal man
ikke have en mac-konto for at bruge iSync, eller hvad gør jeg når min
..mac-konto udløber og stadigt gerne vil kunne synce???

Jeg har ikke lyst til at betale for en .mac-konto...

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-07-04 12:46

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> Jeg har en t68i og en gratis .mac-konto som snart udløber... Skal man
> ikke have en mac-konto for at bruge iSync,

kun hvis du vil synce to mac'er - ikke hvis du vil synce en eller
flere mac'er med eks en mobiltelefon eller palm.

..mac syncroniseringen er iøvrigt meget smart

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 07-07-04 23:16

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> kun hvis du vil synce to mac'er - ikke hvis du vil synce en eller
> flere mac'er med eks en mobiltelefon eller palm.

Ok, jeg troede bare at én t68i + én mac krævede en .mac-konto, fordi den
skriver noget om det, når man sync´er... Men tak for info - jeg bliver
nok klogere, mht. hvordan man gør, når min .mac-konto snart udløber.

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 12-07-04 21:48

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> Jeg har en kunde som har en T100, og overvejer to stk. T630 (de er tre
> mand). Selv har jeg kun en Nokia 6210, så jeg efterlyser erfaringer med
> SonyEricsson.

Altså, Jens. Du burde da vide, hvor du skal spørge, ikk

T630 er en fin fon, dejlig lydkvalitet, fungerer godt med Mac og det
virker som bluetooth-funktionen er mere robust (på min gamle T39 faldt
den nogen gange ud når jeg brugte headset -- ikke så smart).

Til gengæld er batterilevetiden ikke synderligt imponerende. På papiret
er den lige så god (eller bedre) end min gamle T39, i praksis er den
meget ringere, jeg skal lade på den ca. hveranden dag.

/hc

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-07-04 20:04

Hans Christian Hansen <junkmail@surfpost.dk> wrote:

> Til gengæld er batterilevetiden ikke synderligt imponerende. På papiret
> er den lige så god (eller bedre) end min gamle T39, i praksis er den
> meget ringere, jeg skal lade på den ca. hveranden dag.

havde du osse slået blåtand til på din T39?

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 18-07-04 14:25

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> havde du osse slået blåtand til på din T39?

Det kunne jeg også lide at vide. Hvis jeg har slået blåtand til konstant
på min t39, skal jeg også oplade den hver anden dag.

--Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-07-04 19:15

Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> Det kunne jeg også lide at vide. Hvis jeg har slået blåtand til konstant
> på min t39, skal jeg også oplade den hver anden dag.

Det er osse min erfaring med min R520m (dvs det er hver tredie dag),
er blåtand slået fra holder den snildt en uge. Tror det er generelt
for T39, R520m, T68 og T68i.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-07-04 19:31

> Det er osse min erfaring med min R520m (dvs det er hver tredie dag),
> er blåtand slået fra holder den snildt en uge. Tror det er generelt
> for T39, R520m, T68 og T68i.

T610 holder ikke en dag hvis BT er slået til, ca. en uge hvis det er
slået fra ...

/thomas

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 18-07-04 20:50

> T610 holder ikke en dag hvis BT er slået til, ca. en uge hvis det er
> slået fra ...

Min holder nu min. 3 døgn med BlueToth tændt.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-07-04 21:17

> Min holder nu min. 3 døgn med BlueToth tændt.

tændt eller forbundet ? ... f.eks. med headset etc. ..jeg burde måske
have udtrykt mig klarere ;)

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-07-04 01:25

> tændt eller forbundet ? ... f.eks. med headset etc. ..jeg burde måske
> have udtrykt mig klarere ;)

der er vist ingen forskel på om blåtanden er forbundet til noget eller
eller ej.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-07-04 15:42

> der er vist ingen forskel på om blåtanden er forbundet til noget eller
> eller ej.

jo, hvis der er en aktiv datastrøm så bruger den væssentlig mere strøm
.... det gør min i al fald ..

/thomas

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 18-07-04 21:57

> T610 holder ikke en dag hvis BT er slået til, ca. en uge hvis det er
> slået fra ...

Min T68i holder ca. 2-3 dage ved normalt brug med BT slået til. Ca. en
uge uden...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 18-07-04 19:45

Tak for svarene

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 20-07-04 15:41

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> Tak for svarene
Resultatet er indtil nu:
Adresser kører OK, bortset fra den kendte fejl [med A/S] i Adressebog
(jfr. en gammel tråd). Da vi ikke vil have 350+ numre i telefonen, er
der lavet en gruppe i Adressebog, som fx. hedder Telefon; iSync er så
sat til kun at sync'e den gruppe ml. T630 og Adressebog. Det er fedt
nok, og den filtrering ville ikke kunne laves med PD.

Jeg fik Claris Organizer (2.0, Classic) over på PD uden problemer, ved
import af kalender og opgaver i Claris/PD-format. Men en bruger i PD
svarer jo til en PDA med samme navn, og manden har ikke en PDA!

Så jeg mangler stadig at få kalender og opgaver ind i iCal!

-
PD = Palm Desktop
PDA = Palm, håndholdt computer

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 20-07-04 16:23

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> Så jeg mangler stadig at få kalender og opgaver ind i iCal!
Man kan vist godt nå et hæderligt resultat med vCal Exploder:
---
vCal Exploder
--------------------

v1.10
©2002 VisualNewt Software
Freeware

Serg Koren
Serg@VisualNewt.com
http://www.VisualNewt.com/

vCal Exploder is a quick and dirty utility for use with PalmDesktop 4.0
and iCal 1.0. It's meant as a stop-gap until iSync comes out for people
who want to migrate (not sync) from PalmDesktop to iCal.

vCal Exploder is used to:

- Generate multiple vCal files from a single input vCal file based on
Palm category.
- Allows you to specify how long "infinitely" repeating events should
actually repeat. When you export a vCAL from PalmDesktop, it assumes
only 2 occurrences.
- Clean up "all day events" which normally import into iCal as entries
where the end date is prior to the start date (marked as an "X" on a
date boundary.

Version 1.10 fixes:
- Now handles uncategorized events
- Now handles events in Palm Desktop having two categories as two
separate events. Thus if you have an event flagged as "Personal" and
"General" vCal Exploder will create two vCals having the same event in
both.

Please note: vCal Exploder does not generate vCals for categories that
have no event data.

To use:

1 - Export your Palm calendar entries using vCal format.
2 - Launch vCal Exploder.
3 - Click on the Scan For Categories button and select the vCal file you
created in step 1.
4 - vCal Exploder will build a list of Palm Categories found in your
original file.
5 - Specify how many iterations "infinitely recurring" events should
occur using the up/down tiny arrows. PalmDesktop and iCal assume only
two iterations on export and import. This allows you to override things
like birthdays, etc. which occur for more than 2 years, etc.
6 - Select the categories you want to import into iCal. vCal Exploder
assumes you want to export all categories, and preselects all of them.
7 - Click the Export button.
8 - vCal Exploder will generate a separate vCal file for each category
selected. The name of the file will be the category. The file(s)
generated will be in the same folder as the original input file.
9 - Import each generated vCal file separately into individual calendars
in iCal.

That's it.
Serg Koren
---

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 20-07-04 16:28

> Man kan vist godt nå et hæderligt resultat med vCal Exploder:
....men opgaver/ToDo's kan ikke komme ud i vCal-format, eller andet, som
iCal kan spise?

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 18-07-04 20:09

> havde du osse slået blåtand til på din T39?

Jeg bruger ikke blåtand til hverdag, hverken på den ene eller den anden.
På T39 kunne jeg tale 8 timer i et træk på det lille batteri. Det tror
jeg ikke at T630 kan præstere.

/hc

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-07-04 20:39

> Jeg bruger ikke blåtand til hverdag, hverken på den ene eller den anden.
> På T39 kunne jeg tale 8 timer i et træk på det lille batteri. Det tror
> jeg ikke at T630 kan præstere.

jeg kan oplyse at du med blåtand slået til, betsemt ikke kan
tale 8 timer i træk på en T39/R520m.

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 19-07-04 13:09

Hans Christian Hansen wrote:

> Jeg bruger ikke blåtand til hverdag, hverken på den ene eller den anden.
> På T39 kunne jeg tale 8 timer i et træk på det lille batteri. Det tror
> jeg ikke at T630 kan præstere.
>
> /hc

Har du prøvet? . Nej, spøg til side. T39'eren har for sin tid en
imponerende batterilevetid. Noget af det bedste.

--Martin

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 20-07-04 20:28

Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> Har du prøvet? .

Ja! Dog holdt jeg frokostpause midtvejs i en halv time

/hc

Fra : Anders Hedegren

Dato : 19-07-04 11:45

> [...]

> ikke bruges som 'rigtig' pda, men iSync skal sørge for, at alle numrene
> er ved hånden (samt alle opgaver og aftaler).

Hvis iSync support er vigtigst så skal man nok holde sig fra P800/900.
Selvom de har gjort det muligt at få til at virke engang imellem er det
stadig ikke særligt stabilt. Det er noget helt andet med de SE-telefoner
der ikke kører Symbian, der skal man være meget klodset for ikke at få
det til at virke. Jeg ved ikke hvorfor de har så mange problemer med
Symbian-telefoner men det er noget med at den overfører dataen på en
helt anden måde end med alm. telefoner.

--
Anders Hedegren
http://iceduck.com