Dykkercentret igen, igen
Fra : HKN

Dato : 05-07-04 11:55

Modtog følgende nyhedsmail fra dykkercentret i sidste uge:

Tør du møde tropiske hajer under vand.
Kattetgatcentrets Dive Resort præsenterer for første gang Water Experience
Action Tour også kaldet WEAT 2004, hvor du kan give dine adventure
oplevelser i Danmark helt nye dimensioner. Arrangementet er den første af
sin art, og er kun mulig for 12 certificerede dykkere. WEAT 2004 byder på 8
timers oplevelse med hygge, spænding, gys og action.

Kattegatcentrets Dive Resort vil byde på dykning i Kattegatcentrets største
tank Ocenarie-tanken, hvor man kan møde blandt andet danske hajer og store
havål. Sluttelig vil man være blandt de meget få, der har stået ansigt til
ansigt med de store og imponerende tropiske hajer i hajtanken, hvor man vil
blive sænket ned i et lukket bur (bare for en sikkerhed skyld). Nurse-,
revle- og Sandtigerhajer er hver især frygtindgydende og dem får du mulighed
for at opleve på tættest hold, hvilket er første gang til et offentligt
arrangement.

Arrangementet finder sted onsdag den 14. juli 2004 og tilmelding sker til
Teddy Vester på tlf: 87580510 eller pr. e-mail tv@Kattegatcentret.dk, dog
senest den 9. juli.

Hvem vil ikke gerne deltage i et sådant arrangement?

Nåå, prisen?? Såmænd KUN 1.495,- (ja, jeg ved godt at det måske var naivt at
tro at man kun skulle betale de 295,- de koster at dykke i oceanariet - men
1.200,- for at komme i et bur - det er sgu i overkanten!)

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 05-07-04 12:24

Hej "hvem du så end er"

... men så synes jeg du bare skal ringe og
sige nej tak til dykkercenteret....

Claus Grell Hansen

Fra : Jens Olsen

Dato : 06-07-04 10:05

"HKN" <henrikndkFJERN@DETTEhotmail.com> wrote in message news:<40e9337d$0$280$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> Sluttelig vil man være blandt de meget få, der har stået ansigt til
> ansigt med de store og imponerende tropiske hajer i hajtanken, hvor man vil
> blive sænket ned i et lukket bur (bare for en sikkerhed skyld).

Ja, det må være en fed oplevelse. Hajerne er fanget i et lille bassin
og man er selv inden i et bur. Hvad er den store forskel på det og så
bare at se hajerne tørskoet og billigere fra den anden side af
glasset!
Jeg synes at det er godt at have steder som Kattegat centret, der på
en populær måde lærer folk om havet og dets natur. Men her synes jeg
at man kommer til at modarbejde sit eget formål, ved snarere at gøre
naturen til en cirkusforestilling for folk, der gerne vil kunne sige
at de har "dykket med hajer". Sikke en gang snot.

> [...]
> for at opleve på tættest hold, hvilket er første gang til et offentligt

Hvorfor i bur når det er den slags hajer? Det er jo alle sammen
fredelige arter, som masser af mennesker dykker med hvert år ude i
naturen. Det må være et forsikringsspørgsmål.

> Nåå, prisen?? Såmænd KUN 1.495,-

Det lyder som årets nemmest tilbud at sige nej til.

Jens Olsen
Københavns Dykker Club, kbhdyk.dk