Import - forhandlerrettighed
Fra : AKR

Dato : 05-07-04 11:38

Hej NG

Jeg har de seneste 7 år drevet forretning i DK, og overvejer i øjeblikket at
starte import af forskellige vare fra Norge.

Jeg har overhovedet ingen begreb om de udfordringer det må bringe med sig,
og tager derfor meget gerne mod gode råd.

Jeg har i øjeblikket dialog med et par producenter i norge, som pt. ingen
eksport har hverken til dk, eller i øvrigt.

Mine første spørgsmål lyder:

Hvordan kan en aftale/kontrakt mellem mig og den norske produkcent, omkring
import og forhandling af spicifikke varemærker i DK ( samt naturligvis gerne
i øvrige EU) udformes, hvad indeholder en sådant kontrakt, og hvad skal jeg
være særligt opmærksom på?

Jeg ser i udgangspunktet ingen besværlighedder i at importere varer fra
Norge, men er der alligevel forhold jeg skal være opmærksom på (f.eks. fordi
Norge ikke er medlem af EU, eller hvad-ved-jeg af uforudsete udfordringer.)

Har du erfaring med området, tager jeg meget gerne mod råd!

Med venlig hilsen¨

Anders