Beskatning, evt flytte konto?
Fra : JR-Camp

Dato : 05-07-04 11:00

Hejsa.

Hvis man nu sagde at jeg havde 50.000 kr som jeg ville invistere i noget
aktier, eller obl.

Kunne man smide pengene i en udenlands konto, så man ikke behøver at betale
indkomstskat af evt. overskud? og kan man gå fra sådan en konto med en
transanktion til danmark, når jeg er dansker uden det berøre evt overskud?

Håber i kan forstå hvad jeg mener, ellers må jeg lige omformulere.

Vh

JR.

---

Fra : ole holte

Dato : 05-07-04 20:08

"JR-Camp" <JR-camp@spamspamspam.organic.co.usuck> skrev i en meddelelse
> [...]
> indkomstskat af evt. overskud? og kan man gå fra sådan en konto med en
> transanktion til danmark, når jeg er dansker uden det berøre evt overskud?

Jeg har en sådan konto og betaler ikke dansk skat af renter, for at få den skal du have
fast ejendom + et udenlandsk VAT-nr (skattenummer), i det land hvor jeg har millionerne
er renter skattefrie

50-tusinde er småpenge for mig, der har over 4 mio kroner

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 05-07-04 20:41

"ole holte" <ole@holte.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en sådan konto og betaler ikke dansk skat af renter, for at få den
skal du have
> fast ejendom + et udenlandsk VAT-nr (skattenummer),

Det kan godt være du ikke gør - det betyder bare nødvendigvis ikke at du
ikke *skal* .... Groft Skattesnyd, som vi taler om hvis man er ude over DKK
250000, og ikke har nøjagtigt styr på detaljerne f.ex. ved at bruge en god
revisor, tæller næsten lige så meget som at blive bustet i Kastrup med 4 kg
amfetamin: 2 år i spjældet og Skatten + 2*Undragelsen oveni i bøde.

Det er da også muligt at få "renter uden skat" men..eh det er ikke så nemt
som det; man er nødt til at oprette et firma som man lægger pengene ind i og
eftersom *firmaet* så ejer pengene og tjener renterne skal *firmaet*
naturligvis betale skat efter bopælen - ligesom du selv skal.

Men - hvis det etableres i et land som Told & Skat betegner som et
"Skattely" - tror jeg slet ikke den holder bare een selvangivelse!

Det er nok ikke besværet værd for renter af 50000 - revisor etc. sluger vel
omkring de 5000/p.a.?

> i det land hvor jeg har millionerne
> er renter skattefrie

Andorra (det er jo ikke helt et land)?

Fra : JR-Camp

Dato : 06-07-04 08:21

> [...]
har millionerne
> er renter skattefrie
>
> 50-tusinde er småpenge for mig, der har over 4 mio kroner

Man skal jo starte et sted!...og jeg er slet ikke misundelig :p *snøft* Men
du er da velkommen til at komme med et par gode fif hvordan jeg også kan få
min pose penge til at vokse som din gjorde?
Hvis du ikke vil ud med det her kan du få min mail! Da denne der høret til
her er "fake".

vh
JR

---