Albatron FX-5200 128Mb Kontra GF4-MX440
Fra : Allan Madsen

Dato : 05-07-04 00:57

Hejsa nogle der vil give min nogle råd ang subject.
Kender f.eks ikke AGP hastighede på MX440 kortet

Kan det betale sig at opdater???

--
Med Venlig Hilsen
Allan Madsen

Fra : Henning Larsen

Dato : 05-07-04 13:07

"Allan Madsen" <alm7100@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa nogle der vil give min nogle råd ang subject.
> Kender f.eks ikke AGP hastighede på MX440 kortet

> [...]

AGP hastigheden er, så vidt jeg ved, uden betydning. I alle de test jeg har
læst, er FX5200 hastighedsmæssigt (hverken mere eller mindre) på linie med
GF4 MX. Ulempen ved GF4 MX er at de kun understøtter op til DX7, mens FX5200
understøtter DX9. Men det kan ikke betale sig at opgradere til FX5200, find
istedet et ægte GF4 kort (ikke MX) eller et tilsvarende Radeon.

Henning

Fra : Sune Storgaard

Dato : 05-07-04 14:14

Henning Larsen mumbled his insignificant opinion in:
ccbfu4$bkp$1@news.net.uni-c.dk

> AGP hastigheden er, så vidt jeg ved, uden betydning. I alle de test
> jeg har læst, er FX5200 hastighedsmæssigt (hverken mere eller mindre)
> på linie med GF4 MX.

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html

Har selv skiftet et gf4mx kort ud med et 5200 -ultra ganske vist, og det
kunne absolut mærkes. 50 fps i farcry kan jeg leve med, mx kortet kunne
ikke rendere alle ting før, og lå omkring 20-30 fps ved samme indstillinger.

> [...]
> til DX7, mens FX5200 understøtter DX9. Men det kan ikke betale sig at
> opgradere til FX5200, find istedet et ægte GF4 kort (ikke MX) eller

4x00 TI kort understøtter kun DX8, det rækker sikkert nogle år endnu men
flere og flere spil udnytter også DX9, det var en af grundene til at jeg
valgte den. En anden var et tilbud på 429,- hos midtdata for et creative
5200 ultra/128mb.

De har ganske vist ikke flere, men de har da nogle ti4200 til 552,- omend
jeg ville foretrække et 5200U.

Fra : Allan Madsen

Dato : 05-07-04 15:19

Hejsa

Ja så endte det med et GALAXY ZEUS 5200 til 549,- Skulle være med et
hurtiger chipset end albatron og til min dejlige overraskelse uden blæser
på.

hmm, måske det skal i min htpc istedet.