Cutter ?
Fra : Doris

Dato : 04-07-04 22:36

Hvad er det ??

--
DORIS

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 04-07-04 22:37

"Doris" <xdoris@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det ??

I hvilken forbindelse er du stødt på udtrykket?

Mvh. Lisbeth

Fra : mus

Dato : 05-07-04 08:18

jeg stødte på det udtryk på et tidspunkt -tror det var på motion-online.
Mener bare det et slang udtryk de brruger på at skære ned på kcalorieindtag,
men du må ikke hænge mig op på om det er korrekt..

LN

Fra : Skurken

Dato : 05-07-04 12:09

> Hvad er det ??
>
> --
> DORIS

At cutte er et udtryk for at skærer ned på sit kcal indtag

Og den bedste måde at tabe fedt på er og har altid været at forbrænde flere
kcal end man indtager.

Fra : Doris

Dato : 05-07-04 17:50

Okay tak, men hvad er så den bedste måde på det ;) Er 170 høj og vejer 75
kg er lige i overkanten selv om jeg er 55 år, syntes jeg.
M.V.H. Doris.

Fra : Alex Nielsen

Dato : 27-07-04 11:09

On Mon, 5 Jul 2004 18:50:14 +0200, "Doris" <xdoris@mail.tele.dk>
wrote:

> Okay tak, men hvad er så den bedste måde på det ;) Er 170 høj og vejer 75
>kg er lige i overkanten selv om jeg er 55 år, syntes jeg.
> [...]
For at tabe sig, skal man forbruge mere energi end man indtager. For
at finde ud af hvor meget energi man forbruger, benyttes genrelt
Harris-Benedict's formula for beregning af BMR (Basal Metabolic Rate)
eller på dansk Basalstofskifte (hvile stofskifte). Denne formel ser
således ud for henholdsvis kvinder og mænd.

Kvinder:
BMR = 655 + (9.6 X vægt i kilo) + (1.8 X højde i cm) - (4.7 X alder i
år)

Mænd:
BMR = 66 + (13.7 X vægt i kilo) + (5 X højde i cm) - (6.8 X alder i
år)

BMR er så antal Kcal, som forbrandes på en dag, ved hvile.

BMR kan så multipliceres (ganges) med et aktivitetsniveau:

Ingen aktivitet = BMR X 1.2 (lidt eller ingen motion, kontor job)
Let aktivitet = BMR X 1.375 (let motion/sport 1-3 dage/uge)
Mod. aktivitet = BMR X 1.55 (moderat motion/sport 3-5 dage/uge)
Høj aktivitet = BMR X 1.725 (hård motion/sport 6-7 dage/uge)
Extremt aktiv = BMR X 1.9 (hård daglig motion/sport & fysisk job or
træning 2 gange daglig, ex. maraton, konkurrence etc.)

Ud fra disse beregninger, er dit Basalstofskifte ca. 1560 KCal.
Hvis du så er moderat aktiv, giver det et resultat på 1560 * 1,55 =
2418 KCal pr. dag.

Du skal altså indtage mindre end dette.

MVH

Alex Nielsen