/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Optimering af Peugeot Speedfight
Fra : K.H.


Dato : 04-07-04 19:19

Kære NG.

Eftersom jeg ikke er nogen haj på dette motoriserede område, kunne godt
tænke mig nogle bud på, hvordan jeg får min Peugeot til at køre hurtigere.

Den er som en standart Peugeot Speedfight LC, dog har jeg pillet
begrænserskiven i varioatoren ud, samt lukket blindrøret !! Den kører ellers
pænt og med et rimeligt optræk, men efter et stykke tid, begynder det jo at
blivce kedeligt.

Hvordan får jeg en højere tophastighed > 85 km/t, uden at forringer /
forværrer min i forvejen lidt tamme accelareation ?? Skal jeg investere i
tunudstødning, og i givet fald hvilken effekt får jeg ud af det ??

Svar udbedes med kyshånd !!



\!/
(@@)
-----o00o-(_)-o00o------------
Med venlig hilsen
BasHuus
---------------Oooo--------
ooO ( )
) ) /
\ ( (_ /
\ _)


*************************
Elektronik- og snart datamekaniker
Indehaver af verdens mindste rørforstærker



 
 
K (04-07-2004)
Kommentar
Fra : K


Dato : 04-07-04 19:53


"K.H." <bashuus@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Den er som en standart Peugeot Speedfight LC, dog har jeg pillet
> begrænserskiven i varioatoren ud, samt lukket blindrøret !! Den kører
ellers
> pænt og med et rimeligt optræk, men efter et stykke tid, begynder det jo
at
> blivce kedeligt.

det du har gjort er en std. 2 kr. tuning, som faktisk ikke er helt dumt !
PS : ekstraordinært portede jeg faktisk selv min std. cylinderen, det gav
faktisk rimeligt godt !

> Hvordan får jeg en højere tophastighed > 85 km/t, uden at forringer /
> forværrer min i forvejen lidt tamme accelareation ?? Skal jeg investere i
> tunudstødning, og i givet fald hvilken effekt får jeg ud af det ??

Ja tunudstødning, tuncylinder, tunkarburator, evt. gearing ....bare vælg løs
på hylde 5 og 6

Scooter-Racing (Simon) som jeg før har snakket med er vældig flinke :
http://www.scooter-racing.dk/Cart/items.php?CA=14&UID=2004070420595062.107.92.132

V.H K




K.H. (04-07-2004)
Kommentar
Fra : K.H.


Dato : 04-07-04 21:26

> det du har gjort er en std. 2 kr. tuning, som faktisk ikke er helt dumt !
> PS : ekstraordinært portede jeg faktisk selv min std. cylinderen, det gav
> faktisk rimeligt godt !


portede ?? Fatter minus - forklar ?? Effekt - hastighed eller optræk ??

mvh
Kenneth



K (04-07-2004)
Kommentar
Fra : K


Dato : 04-07-04 21:40


"K.H." <bashuus@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> portede ?? Fatter minus - forklar ?? Effekt - hastighed eller optræk ??

Portning af en cylinder betyder at man ændrer på portudformning,
portstørrelsen ....der kan optimeres, men det er ikke bare noget man gør med
hovedet under armen, man skal vide hvordan !

i mit tilfælde var det udstødningsporten der blev fræsset breddere og en
anelse højere, men man kan også porte indsugningkanalerne og få et godt
udbytte, udstødningsporten er dog den der er nemmest at håndtere !

jeg fik flere omdrejninger ud af motoren og samtidig mere i mellemområdet

K



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408518
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste