Rund form
Fra : Spacemann

Dato : 05-05-01 19:51

Kan man gøre en form rund istedet for den kedelige kantet ??

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 05-05-01 21:13

> Kan man gøre en form rund istedet for den kedelige kantet ??

Selvfølgelig kan du det... Tag et kig på min hjemmeside. Der er et eksempel
der beskriver hvordan.

Hilsen/Best regards
Kim Pedersen, vbCode Magician Host
http://hjem.get2net.dk/vcoders/cm
ICQ: 62990889

Fra : Spacemann

Dato : 05-05-01 21:39

Det lyder godt!!

Men jeg kan ikke finde den på den site !!

"Kim Pedersen [vbCode Magician]" <codemagician@nospam.get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:9d1mre$kn9$1@sunsite.dk...

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 06-05-01 00:05

http://hjem.get2net.dk/vcoders/cm/tips/forms_win32rgnwins.htm

Fra : Frost

Dato : 06-05-01 08:18

Hej Spacemann

Du kan bruge FunnyFormx (www.moontown.net) til at gøre din form 'Non
rectangular'.
Vil du kun gøre din form rund, kan du bruge API functionen
CreateRoundRectRgn.
Eksempel:

Private Sub Form_Load()
Dim pwidth%, pheight%, hRgn&

pwidth = Form1.Width / Screen.TwipsPerPixelX
pheight = Form1.Height / Screen.TwipsPerPixelY
hRgn = CreateRoundRectRgn(0, 0, pwidth, pheight, pwidth, pheight)
' CreateRoundRectRgn( topx, topy, formbredde, formhøjde, bredde af
rundingen, højde af rundingen
SetWindowRgn Form1.hWnd, hRgn, True
End Sub

Med venlig hilsen
Thomas J.

Fra : Spacemann

Dato : 07-05-01 16:11

Kan ikke få den til at virke har kopieret den ind i formen !!

Er der andet som skal til føjes !!

Fra : Frost

Dato : 07-05-01 18:36

Hej

prøv dette:

Private Declare Function CreateRoundRectRgn Lib "gdi32" Alias
"CreateRoundRectRgn" (ByVal X1 As Long, ByVal Y1 As Long, ByVal X2 As Long,
ByVal Y2 As Long, ByVal X3 As Long, ByVal Y3 As Long) As Long
Private Declare Function SetWindowRgn Lib "user32" Alias "SetWindowRgn"
(ByVal hWnd As Long, ByVal hRgn As Long, ByVal bRedraw As Boolean) As Long