Ændre størrelsen på et dynamisk array
Fra : Thomas Due

Dato : 04-01-01 13:39

Hej,

Et hurtigt spørgsmål :

Jeg ved at man allokere et dynamisk array med :
SetLength(mitArray, 20);

og nedlægger det med :
Finalize(mitArray);

Men hvordan ændrer man størrelsen på det, uden at
slette evt. indhold?? Jeg ved at jeg kan "truncate" et
dynamisk array med Copy, men der står intet
i hjælpen om hvordan man gør et array _større_.

Kan det ikke lade sig gøre, eller er der en smart
måde?

Mvh
Thomas

Fra : Lars Bargmann

Dato : 04-01-01 13:52

SetLength.....
Den truncater hvis den nye længde er kortere end den gamle, og udvider hvis
ikke...
Eks. : SetLength(DynArray, Length(DynArray) + 10);

Bargmann

Fra : Thomas Due

Dato : 05-01-01 08:11

Takker :)