Køre svensk Mc i Dk når man bor i Dk hvis ~
Fra : Eg Egemarke

Dato : 04-07-04 11:08

Tjae kæresten har fået kortet jo, tillykke med det MEN hun har så spurgt
prøve sagkyndige om hvorvidt hun måtte køre i bilen mens jeg sidder ved
siden af/køre på min svenske Mc hvis jeg sidder bagpå og denne sagkynkige
har forklaret hende at NEJ det måtte hun ikke
JEG mener dog at hvis jeg er passager i bilen/sidder bagpå at hun GODT må
være fører af de respektive køretøjer i Dk

Så hjælp os lige her, da vi absolut ikke kan blive enige

--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Palle

Dato : 04-07-04 11:23

> Så hjælp os lige her, da vi absolut ikke kan blive enige

Hvis du ejer køretøjet og er passager, så må andre gerne køre det. Hun må
ikke køre alene, men hvis du er med, så er der ingen problemer.
Det gælder både mc og bil

OG KAN VI SÅ FÅ FINGERNE UD OG KØRE TUR I SKÅNE ?????

Palle

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 04-07-04 20:48

hansenpallefjerndette@yahoo.com (Palle) writes:

> [...]
> Det gælder både mc og bil
>
> OG KAN VI SÅ FÅ FINGERNE UD OG KØRE TUR I SKÅNE ????? Palle

Den er jeg med på, så længe det er i august. Skal på SMC "broms och
kurvtagningskurs" på Knutstorp imorgen mandag, og tager på søndag på
MC-ferie i 3 uger i Norge (Fra Kirkenes/Vardø og øst/syd over), så jeg
har ikke lige mulighed for at være med på de små krøllede i den
periode.

Kai, R1 aka supertoureren(?)

Fra : Keld

Dato : 04-07-04 11:26

Som dansker må man ikke køre i DK i et udenlandsk indregistreret køretøj.
Keld R1

Fra : Palle

Dato : 04-07-04 11:33

Keld wrote:

> Som dansker må man ikke køre i DK i et udenlandsk indregistreret køretøj.

Ikke korrekt. Hvís ejeren af køretøjet sidder ved siden af/bagpå, så må
man gerne køre det.

Palle - Daytona

Fra : JO

Dato : 04-07-04 11:49

"Palle" <hansenpallefjerndette@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Ikke korrekt. Hvís ejeren af køretøjet sidder ved siden af/bagpå, så må
> man gerne køre det.
>
> Palle - Daytona

Jeg er enig med Palle. Disse regler gælder for bil, så mon ikke også de er
gældende for MC?

Jo.