Samos
Fra : M Jensen

Dato : 04-07-04 11:41

Hej NG

Denne NG må være det perfekte sted at søge oplysninger om dykning på Samos.
Jeg rejser derned sidst i juli og glæder mig til lidt varmere vand end
herhjemme...
Dog er der et par "flinke" mennesker der har fortalt mig (med slet skjult
glæde i stemmen) at det er forbudt at dykke på og omkring Samos. Er der
nogen der ved om det er rigtigt, eller er det bare misundelse?

Michael

Fra : Thomas VJ

Dato : 04-07-04 12:49

"M Jensen" <hr.micjensen(remove)@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> glæde i stemmen) at det er forbudt at dykke på og omkring Samos. Er der
> nogen der ved om det er rigtigt, eller er det bare misundelse?

Hej Michael,

Det er meget sandsynligt uden at jeg ved det med 100% sikkerhed.
Grækenland er ufattelig restriktiv med dykning pga af de forskellige
arkeologiske skatte samt undervands militære installationer.
Derudover ser det ikke ud som om at der er nogle PADI dykkercentre på øen:
http://kortlink.dk/7pe

Thomas

http://dykkerteori.dk - lær teorien før du rejser...

Fra : M8

Dato : 08-07-04 12:31

Hej Michael

Der var et par centre da jeg var der for et par år siden, og det var ikke
forbudt )

Jeg dykkede med Hania paradise dive center, men der lå også et center i
Kismos. . .

Jeg ved ikke om de har en web-side men deres e-mail er haniadive@excite.com
så ka´ du jo spørge....

Jeg havde kun et ok dyk, da det var rigtigt dårligt dykkervejr, så jeg kom
ikke de huler de taler så meget om

Håber det bliver en fed DYKKER ferie !

Go' fornøjelse
Martin

Fra : Thomas VJ

Dato : 08-07-04 14:14

"M8" <mandm@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forbudt )
>
> Jeg dykkede med Hania paradise dive center, men der lå også et center i

Hania ligger på Kreta og ikke Samos.
I øvrigt er der kun tre lovlige dyksteder omkring Hania.

mvh
Thomas

Fra : M8

Dato : 09-07-04 11:59

Ups... pinligt..!! -jeg tog lige fejl af et par ferier ...sorry dér

Martin