"jesper" <tiper@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:ee4a8754.0407050047.4e8a6a8f@posting.google.com...
> "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> wrote in message
news:<cc9kfn$ajs$1@news.cybercity.dk>...
> > "jesper" <tiper@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> > news:ee4a8754.0407040222.56cfb01f@posting.google.com...
> > > "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> wrote in message
> > news:<cc7oli$1lb6$1@news.cybercity.dk>...
> > > > Kan nogen fortælle lidt interessant om denne maskine?
> Rent ydelses mæssigt er der ikke den store forskel på custom 250'erne.
> Hvad enten de hedder VL, GZ (GN), XV, CMX. Den eneste der falder lidt
> uden for en den en-cylindret fra Suzuki GZ (GN). Den med den laveste
> ydelse har måske et bedre moment/træk fra lave omdrejninger, eller en
> lavere vægt som måske så giver det samme vægt / kraft- forhold...
> Men tag ud og prøv dem, med passager, så finder du hurtigt ud af om de
> rækker.....
> Kender et par stykker som er startet på en 250'er, og alle blev trætte
> af den lave ydelse allerede i samme sæson....
>
> Det er skam ikke dårligt at købe brugt.... Custom MC'er kører ikke så
> mange Km om året og derfor er det nemt at finde en som ikke har kørt
> mere en 20.000Km og som måske også har en velstemplet servicebog....
> Og så er der mange penge at spare, ikke mindst på en lavere
> afskrivning....
+++++++++++++++++++++++++++++++
Gode råd dem med den brugte maskine, tak for det Jesper.
Jeg tog dig på ordet og gik ud og prøvede Suzuki 250 VL Intruder hos Enghave
motor. De var enormt flinke og tilbød det selv!
Jeg havde konen bagpå. Vi hører til den mellemtunge klasse.
Vi har erfaring fra en Savage 650 ccm enstamper.
Suzukien trækker med sin V-motor bedre end Savagen og har højere topfart!
Jeg accelerede sejgt og raskt op til 130 km/t med "Luen" bagpå.
Den rykkede fint i trafikken og fulgte med bilerne. Gearskiftet gik fjerlet
og præcist. Ikke ondt i tæerne her!
Den havde fremrykkerposition til føreren som standard hvilket var
behageligt. Der var plads på sæderne til begge.
Koblingen var ikke stram. Kørestillingen var ekstrem lav og
bagsædepassegerens ben var presset opad af en højt placeret fodhviler i hvad
jeg kalder "ren sex-siddende samlejestilling med højt optrukne ben"! Ren
show-of for føreren med en sild præsenteret som rough and ready!
Ikke
behageligt for passageren.
Affjedringen var hård og sædernes polstring lige så.
Men den lå fint på vejen, og i sving, og var nem som en scooter at tumle,
takket være den lave vægt.
Den er flot at se på men når jeg kigger på stellets tykkelse foran som
består af et enkelt rør der under motoren forgrener sig i 2, så virker dette
enkeltrør tyndt som på et cykelstel.-Jeg forestiller mig en lille påkørsel
og stellet er skævt. Men måske passer det ikke.
Meget motorcykel og superflot udseende samt suveræn god lyd for små penge.
Billeder her:
http://lyrik.homepage.dk/film/suzuki250vl.jpg
http://lyrik.homepage.dk/film/suzukimotor250vl.jpg
http://lyrik.homepage.dk/film/proevetur.jpg
Hilsen
Jens