Det kan ikke passe!?!
Fra : Allan J

Dato : 05-05-01 19:34

Efter en at have haft en god oplevelse med at deltage i fællesturen i
forbindelse med dagens Mc Parade i Århus hører man i TV2 Østjylland, at
politiet i Århus har uddelt flere bøder til medlemmer af Chopper Club Århus
som følge af "selvbestaltede vejspærringer i kryds" ...

Det kan da ikke passe?!?

Min oplevelse: En meget velorganiseret og tryg afvikling af en fællestur med
deltagelse af hundredevis af mc-ister.

PS: På vej til paraden var jeg vidne til, at en mc-betjent stoppede en
midaldrende cyklist, der stille og roligt trillede afsted med en ekstra
cykel ved siden af sig på cykelstien. Han fik sikkert også en bøde?

--
Allan J

Fra : Jesper FA

Dato : 05-05-01 21:34

Allan J wrote:

> [...]
> politiet i Århus har uddelt flere bøder til medlemmer af Chopper Club
> Århus som følge af "selvbestaltede vejspærringer i kryds" ...

Ja, det fik jeg også at vide de havde sagt. Det er godt nok ikke særligt
fair at ikke nok med at man ikke kan få tilladelse/hjælp til at arrangere
det pga. et cykelløb, men man skal også have bøder for det.
Er der en fra Chopper Cluben der kan fortælle lidt mere om det?

> Min oplevelse: En meget velorganiseret og tryg afvikling af en fællestur
> med deltagelse af hundredevis af mc-ister.

Ja, i år virkede det perfekt. Det eneste problem var venstre håndled.

--
Jesper
CBR600F4

Fra : kba

Dato : 06-05-01 09:08

Nu skal man jo ikke tro på alt hvad pressen skriver, mig bekendt er der
ingen af vore hjælpere som var udsat som vejvisere der har fået bøder.
Hvorfor skulle de også det, de havde på forhånd fået at vide at deres opgave
var "vejvisere" og de måtte ikke regulere trafikken, ej heller stoppe nogle
parade deltagere i at køre over for rødt.
Iøvrigt synes vi selv det var en vellykket fællestur, bare synd vi ikke
kunne køre turen rundt i Århus, men for at det kan lade sig gøre er vi efter
min mening nødt til at have politiet med som hjælpere, dette er desværre
ikke muligt i Århus, hvor man kun giver eskorte til sportsarrangementer,
demonstrationer, pigegarder osv. og MC-parader falder ikke ind under denne
kategori hos Politimesteren i Århus.
Hilsen
Keld Balle
Medarrangør af MC-parade fællesturen
Chopper Club Aarhuus

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 06-05-01 17:11

> ikke muligt i Århus, hvor man kun giver eskorte til sportsarrangementer,

Så må I bare køre om kap, så skulle den vel være hjemme...