/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Problemer med Ducati 916!!
Fra : Torben Hansen


Dato : 03-07-04 21:09

heyyy hjælp..

Da jeg idag skulle starte min Duc 916.... havde den store problemer med at
starter, altså hive starteren rundt pga for lidt strøm, Jeg fik naboen til
at give mig lidt strøm, og så kom der fint liv i den igen, MEN efter et
minut i tomgang, "skød" den et par gange ud at potterne og begynde at gå
ujævn i motoren, for til sidst at død.... Hmmm jeg prøvede at lade batteriet
op igen, for at se om den stadig gik ligeså dårligt, men da jeg så fik det
fuldtopladede batteri på igen, ville den ikke engang få som neget som
startrælæet til at "klikke" den fylde fint benzin op når jeg drejer nøglen,
med der er overhovede ingen reaktioner når starteren aktiveres, Jeg har
tjekket om der skulle være skrøget en sikring, med det ser der sku ikke ud
til desværre.... var det bare det
Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt???, så hører jeg gerne
her i gruppen

Glæder mig til at høre mere

--
Med venlig Hilsen
Torben Hansen, Vejle
Radiospeak.dk - Alle former for reklamespeak!
Mail : Radiospeak@radiospeak.dk
Tlf. 27 126 126

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=253



 
 
Steen Gruby (03-07-2004)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 03-07-04 21:38

On Sat, 3 Jul 2004 22:09:23 +0200, "Torben Hansen"
<Radiospeak@FJERNDETTEradiospeak.dk> wrote:

Hej torben.

>Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt???, så hører jeg gerne
>her i gruppen
>
Din akku er sikkert død.
Prøv med et startbatteri igen.


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Hekto (03-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 03-07-04 21:42

Steen Gruby wrote:
> On Sat, 3 Jul 2004 22:09:23 +0200, "Torben Hansen"
> <Radiospeak@FJERNDETTEradiospeak.dk> wrote:
>
> Hej torben.
>
>
>>Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt???, så hører jeg gerne
>>her i gruppen
>>
>
> Din akku er sikkert død.
> Prøv med et startbatteri igen.
>
>

Og er det ikke den, ville tændingslåsen nok være det næste jeg ville
kaste mig over, eller stik med fugt/ir.


/Hekto

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Armand (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-07-04 09:05


Hekto <a@a.dk> skrev i en
news:40e71a6a$0$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Steen Gruby wrote:
> >
> > Din akku er sikkert død.
> > Prøv med et startbatteri igen.
>
> Og er det ikke den, ville tændingslåsen nok være det næste jeg ville
> kaste mig over, eller stik med fugt/ir.

á støttebenskontakten !!!

--
Armand




Hekto (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 04-07-04 10:43

Armand wrote:
> Hekto <a@a.dk> skrev i en
> news:40e71a6a$0$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>>Steen Gruby wrote:
>>
>>>Din akku er sikkert død.
>>>Prøv med et startbatteri igen.
>>
>>Og er det ikke den, ville tændingslåsen nok være det næste jeg ville
>>kaste mig over, eller stik med fugt/ir.
>
>
> á støttebenskontakten !!!
>

Ja, den er også en mulighed.
Den ER fjernet på min!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

vedldel (05-07-2004)
Kommentar
Fra : vedldel


Dato : 05-07-04 05:57

Det kan også være din ensretter der er stået af, det er den som søger for at
dit batteri bliver ladet op. Ducati 916 har et problem med de ensretter så
vidt jeg ved.

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
news:40e7d175$0$217$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Armand wrote:
> > Hekto <a@a.dk> skrev i en
> > news:40e71a6a$0$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> >>Steen Gruby wrote:
> >>
> >>>Din akku er sikkert død.
> >>>Prøv med et startbatteri igen.
> >>
> >>Og er det ikke den, ville tændingslåsen nok være det næste jeg ville
> >>kaste mig over, eller stik med fugt/ir.
> >
> >
> > á støttebenskontakten !!!
> >
>
> Ja, den er også en mulighed.
> Den ER fjernet på min!
>
> --
> /Hekto
>
> Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
> semi-rockets ... no thanks!



Hekto (05-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 05-07-04 06:57

vedldel wrote:
> Det kan også være din ensretter der er stået af, det er den som søger for at
> dit batteri bliver ladet op. Ducati 916 har et problem med de ensretter så
> vidt jeg ved.

Frem til '98 kører de med en 2-faset generator, der klarer ærterne; men
lidt på 'overtid'! Ikke kun 916, for de er opbygget temmelig ens.
Ladesystemet ligner det man finder på de fleste andre motorcykler,
hvorfor man oplever at laderegulatoren af og til er stået af.

Kuren er en ny, og ud over en original, kan en fra Hr. Schnabel være et
glimrende alternativ. Silent Hektik et andet; men 50% dyrere.
HVis det er laderegulatoren kan man hurtigt måle sig frem til dette, ved
at måle batterispændingen, som Gruby har beskrevet flere gange.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

SmaRTrxxv (05-07-2004)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 05-07-04 09:11

Hekto wrote:
>
> Kuren er en ny, og ud over en original, kan en fra Hr. Schnabel være et
> glimrende alternativ. Silent Hektik et andet; men 50% dyrere.
> HVis det er laderegulatoren kan man hurtigt måle sig frem til dette, ved
> at måle batterispændingen, som Gruby har beskrevet flere gange.
>
Desuden, når du får en ny regulator, så kontroller lige om den bliver
varm, når mc-en er startet og med lyset tændt o.s.v... Det er desværre
ikke ualmindeligt at både aprilia og ducati (satans italierne.... men
fede cykler) underdimensionerer ledningsnettet mellem regulator og
batteri...

En varm regulator betyder normalt at den ikke kan komme af med strømmen
= underdimensionerede ledninger..

Dog skaæ du lige være opmærksom på at den også godt kan blive lun, hvis
der er ikke er noget som trækker strøm, dvs. lyset er slukket og
batteriet er helt 100% opladet...

Thore
- RSV Mille, født med for små ledninger..



rbk17 (06-07-2004)
Kommentar
Fra : rbk17


Dato : 06-07-04 15:54

On Mon, 05 Jul 2004 10:10:41 +0200, SmaRTrxxv wrote:

> Hekto wrote:
>>
>> Kuren er en ny, og ud over en original, kan en fra Hr. Schnabel være et
>> glimrende alternativ. Silent Hektik et andet; men 50% dyrere. HVis det
>> er laderegulatoren kan man hurtigt måle sig frem til dette, ved at
>> måle batterispændingen, som Gruby har beskrevet flere gange.
>>
> Desuden, når du får en ny regulator, så kontroller lige om den bliver
> varm, når mc-en er startet og med lyset tændt o.s.v... Det er desværre
> ikke ualmindeligt at både aprilia og ducati (satans italierne.... men
> fede cykler) underdimensionerer ledningsnettet mellem regulator og
> batteri...
>
> En varm regulator betyder normalt at den ikke kan komme af med strømmen =
> underdimensionerede ledninger..
>
> Dog skaæ du lige være opmærksom på at den også godt kan blive lun,
> hvis der er ikke er noget som trækker strøm, dvs. lyset er slukket og
> batteriet er helt 100% opladet...
>
> Thore
> - RSV Mille, født med for små ledninger..

En af mine kamarates duk. have længe problemer med at state -
og det her lyder meget som de samme symtomer.
På hans var startspolen revnet - nedenunder så man ikke kunne se
det...

/rbk17

Armand (05-07-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-07-04 21:57


Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en
news:40e8ede1$0$290$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> vedldel wrote:
> > Det kan også være din ensretter der er stået af, det er den som søger
for at
> > dit batteri bliver ladet op. Ducati 916 har et problem med de ensretter

> > vidt jeg ved.
>
> Frem til '98 kører de med en 2-faset generator, der klarer ærterne; men
> lidt på 'overtid'! Ikke kun 916, for de er opbygget temmelig ens.
> Ladesystemet ligner det man finder på de fleste andre motorcykler,
> hvorfor man oplever at laderegulatoren af og til er stået af.

Problemet er at det er samme ladesystem som der oprindeligt sad på Pantah
500'eren, og på 916'eren er der kommet merforbrug á især
indsprøjtningspumpen til, hvorved at regulatoren hænger mere i selen
konstant.
Først f.o.m. 996'eren er den originale laderegulator dimensioneret til
mer-forbruget!!
Generatorens effekt er endvidere også lige snæver nok, hvorfor det ikke er
en dum ide at vedligeholdelseslade (gennem et diskret jack-stik) når man
stiller den fra sig hjemme!

--
Armand.



Hekto (05-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 05-07-04 23:06

Armand wrote:

> Problemet er at det er samme ladesystem som der oprindeligt sad på Pantah
> 500'eren, og på 916'eren er der kommet merforbrug á især
> indsprøjtningspumpen til, hvorved at regulatoren hænger mere i selen
> konstant.
> Først f.o.m. 996'eren er den originale laderegulator dimensioneret til
> mer-forbruget!!
> Generatorens effekt er endvidere også lige snæver nok, hvorfor det ikke er
> en dum ide at vedligeholdelseslade (gennem et diskret jack-stik) når man
> stiller den fra sig hjemme!
>
Naaah! Så er det heller ikke værre!
Havde det været det oprindelige ladesystem, ville man ikke få meget
strøm tilovers, når først lyset blev tændt!

Oprindeligt var det nemlig 2-faset og på 200 Watt.
Det forslog ikke rigtigt, og så blev det opdateret til hele 300 Watt,
'allerede' i løbet af 80'erne.

Det er korrekt, at da man så indførte indsprøjtning, begyndte det at
knibe igen, og fra '98 fik de 3 faser og 520 Watt.
Der gå sådan i snit, et par år, før de finder ud af, at nogen også
bruger dem om natten!!!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

NielSV650 (05-07-2004)
Kommentar
Fra : NielSV650


Dato : 05-07-04 12:27

"Torben Hansen" <Radiospeak@FJERNDETTEradiospeak.dk> wrote in message
news:40e7126d$0$12556$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt???, så hører jeg
gerne
> her i gruppen

Det står på tanken

Køb en Zouk - sæt Ducati-kåbe på


> Glæder mig til at høre mere

Jeg kunne blive hæs - se her: http://dfmc.dk/158


Nælz
S FAU!!




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste