Told & Skat
Fra : Jesper

Dato : 03-07-04 19:43

Jeg har for nogen tid siden indsendt et skama til en foreløbig
værdiansættelse af en motorcykel.

I dag kom der brev fra Told & Skat:

Foreløbig afgiftspligtig værdi: 30.000 kr.
Depositum: 51.900 kr.

På deres hjemmeside er den vuderet som følgende den. 05.05.2004:

Afgiftspligtig værdi: 29.000 kr.
Registreringsafgift 33.541 kr.

Er depositumet så ikke lige lovligt højt? Eller er det bare normalt?

På forhånd tak.

Fra : Richard

Dato : 03-07-04 19:54

Jesper wrote:

> Foreløbig afgiftspligtig værdi: 30.000 kr.
> Depositum: 51.900 kr.

Det passer jo meget godt med, at afgiften er knap 180 pct. af den
afgiftpligtige værdi - se fx. tabellen <www.folmersmc.dk/over_6_aar.htm>

> På deres hjemmeside er den vuderet som følgende den. 05.05.2004:

?? "Den" - det er vel en anden? - køretøjet kommer svjv ikke i
Modep-databasen før den endelige vurdering foreligger...

> Afgiftspligtig værdi: 29.000 kr.
> Registreringsafgift 33.541 kr.

Tallene alene siger, at det er en fejl - eller i det midnste ikke en
afgift efter den sædvanlige skala - men dem er der desværre mange af i
Modep-databasen

Hvis datadisciplinen var lige så sløv i det øvrige samfund som i den del
af T&S, der opdatere Modep, kunne vi vist godt lukke DK og bed om at
blive administreret udefra. Nåeh ja, bliver vi ikke det allerede...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Jan Strandgaard

Dato : 03-07-04 22:06

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
> '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Der kan jo også være tale om en vurdering med eksport for øje - så er de nok
lidt flinkere til at vurdere lave, og der bliver trukket 15% fra afgiften.

Jan Strandgaard

Fra : Richard

Dato : 03-07-04 22:50

Jan Strandgaard wrote:

> Der kan jo også være tale om en vurdering med eksport for øje - så er de nok
> lidt flinkere til at vurdere lave, og der bliver trukket 15% fra afgiften.

Jo, men 52 minus 15pct er jo ikke 35 kkr

- iøvrigt tror jeg ikke, man skal overvurdere antallet af
ekportvurderinger i Modep; ordningen med refusion af reg.afgift ved
eksport er trods alt ikke ret gammel

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jesper

Dato : 03-07-04 22:10

http://modep.toldskat.dk/cgi-bin/gweb?f0=3&command:Transmit&sid=67646.RSUTFXVC.5

Fra : Richard

Dato : 03-07-04 22:53

Jesper wrote:

<http://modep.toldskat.dk/cgi-bin/gweb?f0=3&command:Transmit&sid=67646.RSUTFXVC.5>

Ved ikke, hvad linket dækker, men du kommer næppe længere ad denne vej.
Ring til dit lokale T&S og få en forklaring på mandag - de er der også for
at hjælpe dig .-)

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jesper

Dato : 04-07-04 07:10

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse

<http://modep.toldskat.dk/cgi-bin/gweb?f0=3&command:Transmit&sid=67646.RSUTF
XVC.5>

Nå, det kunne man alligevel ikke. Det var skulle have været et link til
vurderingen.

> Ved ikke, hvad linket dækker, men du kommer næppe længere ad denne vej.
> Ring til dit lokale T&S og få en forklaring på mandag - de er der også for
> at hjælpe dig .-)

Jeg ringer og får en sludder med dem på mandag. Ellers tak for hjælpen :)

Fra : Richard

Dato : 04-07-04 07:24

Jesper wrote:

> Jeg ringer og får en sludder med dem på mandag. Ellers tak for hjælpen :)

Iøvrigt er det jo nu, du skal bruge de markedspriser på mc'en, som du
formentlig har indsamlet fra de forskellige forhandlere, på deres
web-sites, på dba.dk etc. - går ud fra, at det er en model, der handles
herhjemme brugt.

I den sidste ende er det jo de priser - inkl. leveringsafgift - der ligger
til grund for vurderingesprisen på din cykel. Ved at tage rundt og se
nogle af dem, kan du bedre argumentere over for T&S, hvorfor din skal være
x.000 kr billigere

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK