Hønsesalat i ananasring
Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 03-07-04 18:17

Er der nogle herinde der har en virkelig god opskrift på hønsesalat. Ved
godt jeg kan søge på google men jeg vil gerne have en opskrift der er
afprøvet.
Hønsesalaten skal lægges i ananasringe og bruges som forret.

Hilsen Linda

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-04 21:43

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:40e6ea00$0$14522$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> afprøvet.
> Hønsesalaten skal lægges i ananasringe og bruges som forret.

Jeg har min egen sammenflikkede opskrift på en hønsesalat med karry. Ved
ikke, hvor god den er til forret, det kommer vist an på, hvad der følger
efter

Kogt, afkølet, kyllingekød plukkes i bidder. Bacon i tern steges gyldent og
spødt. Afkøles på fedtsugende papir.

En dressing røres af ½ mayonaise ½ creme fraiche 18%, karry, salt og peber,
og en smule ananassaft. Røres sammen og smages til. Der kan ikke sættes
mængder på, for smag og behag er jo som bekendt meget forskellig.

Ananas i tern (hvis ikke serveres ved siden af).

Det plukkede kyllingekød, bacon (gem lidt til pynt) og dressing (+ evt.
ananastern) vendes sammen.

Serveres gerne med lidt frisk hovedsalat, lidt tomat og lidt godt brød.

Også rigtig lækkert i en bolle/andet brød til frokost.

Tina

Fra : DaneX

Dato : 06-07-04 14:52

> [...]
> ananastern) vendes sammen.
>
> Serveres gerne med lidt frisk hovedsalat, lidt tomat og lidt godt brød.

Wauw det lyder bare himmelsk, men også ret fedende.
Men ok det må man jo så bare tage med...

Jeg fristes ligefrem til at løbe i Netto og købe ind til at lave sådan en
omgang :)

Fra : mcloud

Dato : 05-07-04 11:20

Hej
Her er mit bud på salaten:

Hjemmelavet Hønsesalat:

500 gram hønsekød
ca 1 dl creme fraiche
Mayonaise
8 - 10 skiver bacon
1 skive frisk ananas
Peber

Tilberedning
Skær hønsekødet i pæne ikke for store stykker og læg dem i en skål.

Rør creme fraichen med lidt mayonaise og smag den til evt. med karry, revet
peberrod

Steg bacon sprødt og skær det i småstykker og bland i hønsesalaten , bland
evt 1 skive frisk ananas hakket i små stykker i.

Der kan også tilsættes lidt hakket champignon til salaten

mvh mcloud