Salg og omregistrering af 45'er ?
Fra : Mads

Dato : 03-07-04 13:15

Hej

Jeg har en Speedake som jeg overvejer at sælge.
Hvad er den korrekte fremgangsmåde mht. forsikring
og omregistrering af den ? Altså hvem skal gøre hvad
og hvornår ?

Man vil jo gerne at det hele skal gå rigtigt til og helst
så smertefrit som muligt.

Er der nogen som har en udførlig guide til processen ?

På forhånd tak

mvh Mads

Fra : Lars K.

Dato : 03-07-04 15:56

det bedste du kan gøre er at omregistrere den til køberen inden du aflevere
den til ham, ellers kan du få en masse bøvl hvis han ikke gør det, du kan
bare hente parpirerne nede hos det lokale motorkontor, udfylde dem, og
aflevere dem

Fra : \(2791\) Peder

Dato : 04-07-04 13:37

Køber har som hovedregel 3uger til at om-registrere scooteren - er dette
ikke sket , ja så kan du jo bare afmelde den da han jo ikke bare kan køre
rundt i dit navn - det jeg har gjort når jeg har solgt en scooter - og købt
en anden er , når jeg har fået den nye scooter , ind til
forsikrings-selskabet og hente et forsikringsbevis og der samtidig flytte
forsikringen over på den nye - derefter en tur på motorkontoret og
omregistrere , alt ialt en tur på samlet een time , og så bare vente på den
nye registrerings attest kommer!

Fra : Mads

Dato : 04-07-04 15:20

On Sun, 4 Jul 2004 14:37:07 +0200, "\(2791\) Peder"
<peder.hansenFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote:

>Køber har som hovedregel 3uger til at om-registrere scooteren - er dette
>ikke sket , ja så kan du jo bare afmelde den

Og hvordan ved jeg så om han har omregistreret den ?
Får jeg besked om det eller ?

Forsikringen kan jeg vel bare opsige i samme øjeblik som
jeg har solgt maskinen eller hvad ? Jeg regner ikke med
at skulle have en 45'er igen. Ihvertfald ikke lige her og nu.

Foreløbig tak for svarene

mvh Mads

Fra : Highserver

Dato : 04-07-04 17:33

> Og hvordan ved jeg så om han har omregistreret den ?
> Får jeg besked om det eller ?

Hej Mads

Du aftaler med køber at i skal omregistrere 45`en når han kommer og køber
den,
aftal en formiddag så motorkontoret har åbent.
Køber skal huske at have et forsikringsbevis med, til det skal han bruge
dataerne på 45`en en dag i forvejen

Hilsen Jakob.