Bitblt og sprites ???
Fra : Peter Jensen

Dato : 05-05-01 19:03

Hej !

Jeg sidder og laver et lille VB-spil, hvor jeg har en bitmapbaggrund i en
picturebox og forskellige små sprites (også bitmaps i pictureboxes), der så
skal kunne bevæges rundt i den førstenævnte picturebox.

For at undgå flimren og hakken i grafikken rodede jeg mig ud i at lege med
bitblt, men det har givet en del problemer, som jeg håber nogen kan hjælpe
mig med.

En del af koden fra min timer1.timer ser lige nu sådan ud :

Baggrund.Cls
BitBlt Baggrund.hDC, Trae1X, Trae1Y, Trae01.ScaleWidth, Trae01.ScaleHeight,
Trae01.hDC, 0, 0, vbSrcCopy
BitBlt Baggrund.hDC, Hus2X, Hus2Y, Hus01.ScaleWidth, Hus01.ScaleHeight,
Hus01.hDC, 0, 0, vbSrcCopy
Baggrund.Refresh

hvor "Baggrund" er pictureboxen, der udgør baggrunden.

Problemet er, at de sprites, der hentes ind på baggrunden (i ovennævnte
Trae01 og Hus01), åbenbart skal være synlige på min Form, ellers kommer de
ikke ind på baggrunden. Dvs. hvis de ikke er visible sker der ingenting og
hvis der er noget over dem, f.eks. et andet vindue vil dette blive tegnet
med på baggrunden.

Er der en mulig løsning, så jeg ikke skal have alle mine sprites plantet
rundt omkring selve spillet ?

Et flot cut&paste-eksempel ville være herligt

På forhånd tusinde tak !

Mvh. Peter

Fra : Mikkel Ro Manzano Ch~

Dato : 05-05-01 21:28

Øhmn.... nu vil jeg ikke kloge for meget i det.... Men har du forsøgt at
rode lidt med autoredraw ?

--
Mvh. / Regards Mikkel Christensen

Fra : Peter Jensen

Dato : 05-05-01 21:31

Mikkel Ro Manzano Christensen <usenet@openzipper.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9d1nmf$1p9v$1@news.cybercity.dk...
> Øhmn.... nu vil jeg ikke kloge for meget i det.... Men har du forsøgt at
> rode lidt med autoredraw ?

Jamen hov !!! - At slå AutoRedraw fra på mine sprites så ud til at virke
)

Tak for hjælpen !

- Peter -

Fra : Mikkel Ro Manzano Ch~