Re NEJ NEJ NEJ, det skete bare ikke :-(
Fra : Jacob

Dato : 05-05-01 19:07

Søren skrev:
>Men så er der jo også
>helt tilbage fra jyske lov regel om at hvis man låner noget og sætter det
>til må man betale hvad det koster...
>Så det skal faktisk overvejes nøje om manlåner den slags ud...

>Søren

Følgende er klippet fra min lærebog i erstatningsret:

"...at et lån (som udgangspunkt) ensidigt er i låntagerens interesse - en
omstændighed, som jo også er baggrunden for reglen i D.L. (Danske Lov red.)
5-8-1, hvorefter en låntager er objektivt ansvarlig for at tilbagelevere den
lånte ting i uskadt stand ("Laan maa ej fortabis, men skal lydisløst
hiemkomme...")"

Blot en præcisering, og endnu en påmindelse i al almindelighed om, at være
påpasselig, når man låner andres ting.

Mvh
Jacob
GS500

Fra : Søren L Hansen

Dato : 06-05-01 22:44

"Jacob" <jnk.607@rsk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hiemkomme...")"
>
> Blot en præcisering, og endnu en påmindelse i al almindelighed om, at være

jep, det var nok det jeg kunne huske jeg havde læst. Tak for præciseringen.
Måske skulle man skrive det ud og sætte op i værkstedet ???

Søren