Eksterne .swf'er reloader
Fra : Nissen

Dato : 02-07-04 16:54

Hej NG

Jeg håber på at nogen kan hjælpe med dette, er ved at gå ud af mit gode
skind. Har ledt rundt omkring efter svar/løsninger uden held.

Problemet;

Jeg har nogle menupunkter som alle skal loade en ekstern .swf. Det gør de
fint.
Problemet opstår når man klikker på et menupunkt anden gang - hvor .swf'en
ER loadet en gang - så reloader swf'en. Som om den automatisk unloader når
jeg klikker på et af de andre menupunkter. Arrrgh.

Alt hjælp er meget velkommen :)

-Nissen

Fra : Bo Dudek

Dato : 05-07-04 08:08

[...]

> [...]
>ER loadet en gang - så reloader swf'en. Som om den automatisk unloader når
>jeg klikker på et af de andre menupunkter. Arrrgh.

når du loader en swf ind vælger du enten at loade den ind i en level
eller at loade den ind i et movieclip..

når du så loader en anden swf ind, så loader du med garanti denne ind
i samme level eller samme movieclip, og så ryger det tidligere loadede
ud..

løsningen kan bl.a. være at lave et tomt movieclip pr menupunkt i din
hovedfilm.. og når brugeren så klikker på menupunkt 1, så loades 1.swf
ind i movieclip 1, og når brugeren klikker på menupunkt 2, så loades
2.swf ind i movieclip 2 osv osv osv..

på den måde undgår du, at dine swf'ere 'overskriver' hinanden..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk