Per Jakobsen wrote:
> Nu kommer spoergsmaalet.
>
> Min mc har K&N filtre, den har faaet nye naale (jeg kan ikke finde ud af
> hvilket stage), der er V&H piber paa, samt elektronisk taending. Er der
> nogen der cirka ved hvad det giver extra i HP, med alt det isenkram.
Få den rullet, og dyset til :) så for du det rigtige svar... at sige
med sådan og sådan osv.. så fås dette som resultat er rent gætteri, da
der er så mange parametre, og ting der kan justeres at det ikke er til
at forudsige. f.eks. kan man ikke bare tage to stks. tunings ting som
hver er opgivet til at give x heste mere, og så bare lægge det samme
hvis de begge monteres..
> Der foelger ogsaa et yoshimura varmeskjold til at montere mellem kabunaderne
> og motoren, jeg har dog ingen ide hvorfor/hvad dette skal goere godt for ?
Afskærming af varmen fra motoren, til kaburatore/luftfilterkasse osv..
det gir en lille smule ekstra, men om det er mål/mærkbart eller snare
pop :) det må du jo teste nu du har skjoldet... ellers hvis du ik vil
bruge det :) kender jeg en B12 der gerne vil ha det på, hæhæ..
> Endelig saa har jeg fundet ud af at flydehoejde er en del af
> finjustering/tuningen af en mc, er der nogen der har en ide om hvad den skal
> vaere paa en mc med min konfiguration, og hvordan maaler jeg det bedst.
Flyderhøjden bestemmer en del af opførelsen når du skal sætte af, men i
de fleste tilfælde så bør denne være sat efter de tal som er anbefalet
fra fabrikken, da der virkelig skal være tunet meget om, før det er
nødvendigt at pille ved denne... hvis jeg ikke husker meget galt, så er
det 14,6mm for din maskine, men jeg håber der er en GSX750r ejer der
lige kan slå det op for sikekrheds skylden.
En næsten vigtigere ting, er så at ALLE dine flydere sider helt ens,
ellers skal det nok lave ged i det :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-R 1200 r
"
http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"