Holdbarhed på kyllinge bryst.
Fra : Daniel W Johansen

Dato : 01-07-04 12:25

Er blevet ret vild med forskellige sandwichs, i sær med kyllinge bryst
med paprika stegt på en pande og skåret i skiver og med alt muligt salat
og hvad der til høre *mums*

Men gider ikke stå og stege et kyllinge bryst hver gang jeg vil have en
sandwich, så tænkte på at stege en 3-4 stykker, skære i skiver og smide
i en lufttæt beholder i køleskabet, som jeg så bare kan gå og tage af.

Men hvor lang tid kan kødet holde sig i køleskabet, før det bliver
farligt/dårligt ?

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-07-04 13:09

"Daniel W Johansen" <Danielwj@XXXpc.dk> skrev i en meddelelse

> Men gider ikke stå og stege et kyllinge bryst hver gang jeg vil have en
> sandwich, så tænkte på at stege en 3-4 stykker, skære i skiver og smide
> i en lufttæt beholder i køleskabet, som jeg så bare kan gå og tage af.

God idé, men lad være med at skære i skiver før du skal bruge det. Gem de
hele, stegte kyllingebryster i køleskabet, så holder de længere.

> Men hvor lang tid kan kødet holde sig i køleskabet, før det bliver
> farligt/dårligt ?

Farligt? Laaaang tid. Dårligt? Et par uger. Spiseligt uden "tanker"? Mindst
en uge. Lugt til kødet. Hvis det ikke lugter fordærvet, kan du trygt spise
det.

--
-Jens B.

Fra : Dorte Klerke

Dato : 01-07-04 13:22

> Men gider ikke stå og stege et kyllinge bryst hver gang jeg vil have en
> sandwich, så tænkte på at stege en 3-4 stykker, skære i skiver og smide
> i en lufttæt beholder i køleskabet, som jeg så bare kan gå og tage af.

Hvad med at fryse dem bagefter, så skal de kun tøs op (og nok stadig bedst
at lade dem være hele og skære bagefter)

Dorte

Fra : Gerner

Dato : 01-07-04 15:33

On Thu, 1 Jul 2004 14:21:57 +0200, "Dorte Klerke" <dorte@home2.gvdnet.dk> wrote
in dk.kultur.mad+drikke:

>Hvad med at fryse dem bagefter, så skal de kun tøs op (og nok stadig bedst
>at lade dem være hele og skære bagefter)

Er det nu tilrådeligt at tø kød op igen og igen ? Det er måske bedre hvis kødet
kan skives i frossen tilstand.

--
Gerner
1424WU/6731hrs