Lav CPU score i 3DMark03
Fra : Lindkold

Dato : 01-07-04 01:10

Hey alle

System:
P4 2.0 GHz
512 Kingston HyperX DDR 400
Asus P4P800 Deluxe mobo
XP Pro
Radeon 9700 Pro
S-ATA HD i Raid O

Ingen overclocking nogen steder.

3DMark03 score: 4431 - syntes jeg lyder lavt for systemet...;-(

Men sammenligner jeg med lign. systemer er den værste min CPU score (170)
hvor andre ligger langt højere... Hvorfor er den så lavt..? Nogen bud og
forslag til forbedring før jeg OC'er...?
CPU'en giver ikke problemer og er ikke speciel varm (31-33 gr)

Lindkold

Fra : Lindkold

Dato : 01-07-04 01:11

Og selvfølgelige nyeste Catalyst driver...

Fra : Dan Mørkbak Sørensen

Dato : 01-07-04 08:54

din cpu har minimal betydning(højst et par hundrede points)

og iøvrigt mener jeg ikke din score er så forkert, hvad mener du selv den
bør ligge på?
min med et 9700 nonpro(oc'et til 295/295(590)) ligger på godt ~4500 og jeg
har en athlon xp 2500+(barton core) og 1gig ram.

--

Dan Mørkbak Sørensen
www.Laptop4u.dk

Fra : JRS -8260

Dato : 01-07-04 10:25

"Lindkold" <lindkoldNOSPAM@city.dk> skrev i en meddelelse
[snip system]

> [...]
> forslag til forbedring før jeg OC'er...?
> CPU'en giver ikke problemer og er ikke speciel varm (31-33 gr)

Da du ikke har overclocket nogen steder, synes jeg din score lyder rimelig..
Din CPU er ikke den hurtigste og R9800pro kommer nok ikke højere end 5000
uden OC og med en stooor CPU..

Jeg får mig 4700 med POV FX5900XT (max OC core: 390@480 mem: 700@980) og
Barton 2500@2800 .. fx5900xt burde ikke rykke fra et Radeon9800pro, men din
cpu taget i betragtning tror jeg ikke det er helt i skoven.

Er det ikke på tide at få din CPU clocket ?

MVH
JRS

Fra : Dan Mørkbak Sørensen

Dato : 01-07-04 10:35

han har et 9700pro ikke 9800 =)

--

Dan Mørkbak Sørensen
www.Laptop4u.dk

Fra : JRS -8260

Dato : 01-07-04 10:41

"Dan Mørkbak Sørensen" <dan@NOSPAMlaptop4u.dk> skrev i en meddelelse
> han har et 9700pro ikke 9800 =)

Nå for faen !! Hehe.. Ja, det havde jeg ikke lige læst det som

Så er scoren da helt fin.. Men clock nu den CPU

MVH
JRS

Fra : Lindkold

Dato : 01-07-04 12:25

> Så er scoren da helt fin.. Men clock nu den CPU

Det kommer nok til at ske snart Men giv lige råd... I min Bios kan jeg
vælge faste indstillinger til OC - f.x. 5%, 10%.

1 ) Vil I råde mig til at OC på den måde eller skal jeg ind og lege manuelt
med clock-frekvenser, for der står min viden nok af...?

2) Og en 10% OC på CPU vil jeg da ikke kunne mærke, eller....? Lyder af
lidt...

3) Og jeg ved selvfølgelig, at hvis systemet fryser eller lukker ned, så er
det for meget, men hvad med FØR det sker...hvor varm kan CPU'en normalt
blive uden problemer...?

Mvh.
Lindkold

Fra : Michael Nielsen

Dato : 02-07-04 23:43

> Da du ikke har overclocket nogen steder, synes jeg din score lyder
rimelig..
> Din CPU er ikke den hurtigste og R9800pro kommer nok ikke højere end 5000
> uden OC og med en stooor CPU..

Jo da

CPU= Barton XP2500@2200 Mhz GFX= HIS Radeon 9800 Pro IceQ 400/370
Ram 512 MB DDR med 166 MHz
Resultat
5735 i 3Dmark 2003

Med intet overclocket får jeg 5375.

Mvh.
Michael

Fra : MKH1

Dato : 02-07-04 05:52

4668 med samme grafikkort, og en AMD xp3000+

Fra : Sune Salminen

Dato : 03-07-04 13:05

Lindkold wrote:
> [...]
> Nogen bud og forslag til forbedring før jeg OC'er...?
> CPU'en giver ikke problemer og er ikke speciel varm (31-33 gr)

Hahaha... jeg tror bare jeg venter med at opgradere!!

System:
P3 1400/133MHz (servermodel med 512KB level 2 cache)
512MB PC133 RAM (2x256MB, hhv Apacer og Kingston er det vidst)
ASUS TUSL2-C
Geforce 5900XT, 128MB, AGPx4
XP Pro

Nyeste Forceware driver på default indstillinger.
Ingen overclocking nogen steder.

3DMark03 score: 4262
CPU score: 237

-Sune