MC betjente
Fra : dsadas

Dato : 30-06-04 21:59

Hej NG

Kører som nybegynder nu på 5 uge 70 km til og fra arbejde. Jeg har nu 4
gange mødt en MC betjent og har vinket alle gange. Men der er ligesom ingen
vinken tilbage, men jeg bliver nu ved, så kan de lære det, kan de

/tralala

Fra : Jan Hansen

Dato : 30-06-04 22:13

"dsadas" <sadasd@dasd.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
ingen
> vinken tilbage, men jeg bliver nu ved, så kan de lære det, kan de

Du skal sgu ikke ønske dig at MC betjenten vinker til dig, så plejer det at
koste penge.

Fra : anders majland

Dato : 30-06-04 22:16

> Du skal sgu ikke ønske dig at MC betjenten vinker til dig, så plejer
> det at koste penge.

Det er være med dem med laserpegepinde i rabatten .... Men blive bare
ved med at hilse - nogen hilser igen, specielt hvis der ikke er så meget
trafik

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : dsadas

Dato : 30-06-04 22:21

meddelelse news:40e32dda$0$23874$14726298@news.sunsite.dk...

> Det er være med dem med laserpegepinde i rabatten .... Men blive bare
> ved med at hilse - nogen hilser igen, specielt hvis der ikke er så meget
> [...]

hehe, og så den dag de vinker har jeg sku nok kørt for hurtig

Men det er nu lidt sjovt at vinke til dem aligevel, shit jeg er en barnerøv

/tralala

Fra : Allan Bojesen

Dato : 30-06-04 22:41

dsadas wrote:

> Men det er nu lidt sjovt at vinke til dem aligevel, shit jeg er en barnerøv

Læg mærke til betjentens venstre hånd. Oftest strækker de bare lige
fingrene - eller et lille nik, og jeg opfatter det ihvertfald som en
hilsen. Af gode grunde kan de ikke sidde og vifte med armen som de
fleste af os andre gør.

Det kan godt være nogen opfatter det som barnagtigt, men jeg synes det
er kanon hyggeligt at mc'ister hilser på hinanden.

Allan Bojesen (den altid hilsene)

Fra : Armand

Dato : 01-07-04 00:20

Allan Bojesen <allan@NOSPAM.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en

> [...]
> fingrene - eller et lille nik, og jeg opfatter det ihvertfald som en
> hilsen. Af gode grunde kan de ikke sidde og vifte med armen som de

Og det kan man vende som gældende for alle motorcyklister: Stol blot på at
alle hilser igen, men at nogle måske ikke nåede det imens de var i dit
synsfelt, mens andre måske har minimeret deres hilsebevægelse. Endelig er
der masser af mulighed for at man i trafikken ikke lige har tid til at
hilse, endsige overblik til at se en modkørende motorcyklist!
For den rene er alting rent - Hils bare på dem allesammen og nyd at blive
hilst på - Også de gange hvor du af en eller anden grund ikke selv fik det
gjort!!

--
Armand.

Fra : J.C.Kløve

Dato : 01-07-04 10:54

Så var det lige at Armand Skrev

!

--
Dun@nt
XJ600 - 51J - der kan købes..

Fra : Ronni Jensen - GSX60~

Dato : 01-07-04 11:52

"J.C.Kløve" <dunantFjernX@mail.tele.dk> wrote in news:40e3df40$0$23867
$14726298@news.sunsite.dk:

> Så var det lige at Armand Skrev

> lige
> som

> at
> ikke
>
> !

Heh, jeg har 2 gang hilst på en MC panser på Hillerød motorvejen mod Kbh,
og de har sq hilst igen begge gang.. Første gang var nærmest bare et
"forsøgs-vink" for at se om de overhovedet gad reagere :)

Nej det mest irriterende af den slags er nærmest når man triller forbi en
der sidder på en spritny ZZR eller noget som er "højt hævet" over os med
dødelige ældre maskiner.. DE kan være svære at lokke et vink ud af - kom
da ned fra jeres pedistal! (hvis det er stavet korrekt hehe)

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Jacob Larsen

Dato : 01-07-04 11:59

"Ronni Jensen - GSX600F" <jackass_udendette@fail.dk> wrote
in message
> [...]
> DE kan være svære at lokke et vink ud af - kom da ned fra
> jeres pedistal! (hvis det er stavet korrekt hehe)

Det har jeg ellers ikke oplevet. Jeg synes, at de fleste hilser. Harleyer
(og det der ligner), racere, betjente og folk på mc'er som min.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : Kenneth S

Dato : 01-07-04 12:34

> [...]
> dødelige ældre maskiner.. DE kan være svære at lokke et vink ud af - kom
> da ned fra jeres pedistal! (hvis det er stavet korrekt hehe)

Den form for rangorden genkender jeg nu ikke. Personligt hilser jeg på alle,
og hilser selvfølgelig tilbage til alle der hilser på mig, og det inkluderer
øverter, handicap-knallerter m.v.

Ville du selv føle dig mere værd end andre, hvis du fik en spritny ZZR at
køre på? ..der sq nok der mistroen ligger begravet.

...og MC-betjente hilser skam tilbage, min personlige statistik siger >50%,
men det kan jo være fordi jeg kender hveranden betjent efterhånden
...eller

Kenneth S

Fra : Ronni Jensen - GSX60~

Dato : 01-07-04 12:44

> [...]
> at køre på? ..der sq nok der mistroen ligger begravet.
>
> ..og MC-betjente hilser skam tilbage, min personlige statistik siger

Naah, hilser selv på mere eller mindre alle.. den lille indgroede
"kultur" er en dejlige ting ved at køre MC frem for at sidde i en bil
hvor den ene irriterer mere end den anden

Jeg må da også ærligt erkende at eksemplet med "storhedsvanvid" langt fra
er noget der er generelt - den tog såmænd udgangspunkt i en gut den anden
dag på Amager hehe.. man føler sig nok bare lidt "dum" når man hilser
uden respons

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Ejgils Far

Dato : 30-06-04 22:39

Hmmm de plejede altid at vinke til mig
når jeg kom på min jawa med sidevogn.

Meeennn det var måske af medlidenhed

Fra : dsadas

Dato : 30-06-04 22:48

"Ejgils Far" <th.olsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hmmm de plejede altid at vinke til mig
> når jeg kom på min jawa med sidevogn.
>
> Meeennn det var måske af medlidenhed

LoL

/tralala

Fra : stefan jørgensen

Dato : 01-07-04 09:02

Hejsa.
Jeg har nu været ude for at en mc betjent vinkede til mig, men det var helt
uopfordret og med en mærkelig nedadgående bevægelse han viftede hånden....
hmmm...

mvh Stefan
RF600R
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=308

Fra : Hans Paulin

Dato : 01-07-04 09:58

stefan jørgensen skrev:

> Hejsa.
> Jeg har nu været ude for at en mc betjent vinkede til mig, men det
> var helt uopfordret og med en mærkelig nedadgående bevægelse han
> viftede hånden.... hmmm...

Ham har jeg osse mødt!

Hmnnnn
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Dak

Dato : 01-07-04 10:48

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Ham har jeg osse mødt!
>
> Hmnnnn

Nå så må det være en venlige betjent som advarede jer om en fartkontrol
længere fremme?

Dak
Suzuki GS500Ev

Fra : René Hvid

Dato : 01-07-04 19:13

"Dak"skrev

> Nå så må det være en venlige betjent som advarede jer om en fartkontrol
> længere fremme?

Ham har jeg også mødt, og han redede mit kørekort, da der faktisk var en
kontrol lidt længere henne ad vejen, fik godt nok en bøde der men slap med
kortet i behold.....PYHA

--
Rene Hvid
Alias "Benneweis"

Fra : hj3

Dato : 01-07-04 18:35

Hvorfor hilse på politiet, der bare venter på at du begår en fejl.
Selvom de køre på MC føler jeg ikke de er en af os, nogle få stykker er
da flinke og fair.

http://www.kandu.dk/

Fra : Msp

Dato : 02-07-04 00:39

> Hvorfor hilse på politiet, der bare venter på at du begår en fejl.
> Selvom de køre på MC føler jeg ikke de er en af os, nogle få stykker er
> da flinke og fair.

Jeg tror nu ikke at de bare venter på at vi laver fejl og skulle det ske at
en af os får en fartbøde eller lignende, så er det simpelt hen fordi de
passer deres arbejde som både du og jeg betaler dem for at udføre. der er
nogen der mener at politiet er nogle "svin" men er den lokale smed eller
bager også det?
De passer bare deres arbejde.
(nogen med større iver end andre)

Mogens

Fra : Pelle F. S. Liljenda~

Dato : 02-07-04 09:19

Når det kommer til stykket er de nok de klogeste. Vi andre skal selv betale
vores "cykler" og mens vi sidder på dem kan vi ikke passe vores job og
tjener derfor ingen penge. De får derimod deres cykler gratis og mens de
køre rundt og holder øje med os andre tjener de samtidig hyren (hmmm mon man
kunne blive vice-sherif hos den lokale politimester ?).

Jeg må indrømme at jeg har ikke noget negativt at sige om Politiet hverken
på 2 eller 4 hjul. De få gange jeg har haft nærkontakt med dem (uden lys på
cykel, lidt hurtigt på landevejen) har jeg talt høfligt til dem og de har
ligeledes talt høfligt til mig. Min hilse-statisik med de 2 hjulede er nok
omkring 30% og det skuffer mig da at så få hilser når de bliver hilst på,
men på den anden side de har et job de skal udføre og de mener måske at det
kan være svært at beholde den gensidige-respekt hvis de senere i anden
forbindelse skal standse os (who knows ?).

Pelle

Fra : stefan jørgensen

Dato : 02-07-04 07:20

> [...]
> Hvorfor hilse på politiet, der bare venter på at du begår en fejl.
> Selvom de køre på MC føler jeg ikke de er en af os, nogle få stykker er

Jeg tror nu heller ikke de ligefrem venter på at man laver en fejl, husk
lige på at når mc betjente sætter sig over på deres egen motorcykel er de
ikke meget anderledes end os andre, og hilser ligesåvel.

Stefan
RF600R

Fra : brian

Dato : 03-07-04 21:51

On Thu, 01 Jul 2004 17:34:46 +0000, hj3 wrote:

> Hvorfor hilse på politiet, der bare venter på at du begår en fejl.
> Selvom de køre på MC føler jeg ikke de er en af os, nogle få stykker er
> da flinke og fair.
Jammen du har da vist fået det forkerte ben ud af sengen her til morgen...!
Jeg har kørt MC i snart 12 år, og endnu aldrig oplevet nogen negativ
holdning fra ordensmagten - selv de 2 gange de har udleveret gule billag
som senere blev fulgt op med girokort har de være venlige.

MVH. Brian Hemstedt (født Holm)

Fra : Søren

Dato : 05-07-04 13:51

Jeg har en del dårlige oplevelser med ordensmagten, men det hjælper jo ikke
at klage.

Det er ok man får bøde for at overtræde færselsloven osv. men de problemer
jeg har haft er de spiller smarte eller nedladende også når man ikke har
overtrådt loven.

F.eks. kommer jeg tilstede til et mc uheld efter det er sket, jeg ringer så
efter en ambulance og venter for at se om jeg kan hjælpe. Da politiet
kommer, beder den ene om mit kørekort og fortæller mig jeg ikke får det igen
hvis jeg ikke fortæller hvad der skete !.
Jeg står der og tænker IDIOT, jeg er blevet på stedet , jeg er ikke
indblandet, jeg har ikke set uheldet og alligevel behandler han mig som en
kriminel. Da jeg så fortæller jeg kom tilstede efter uheldet og blot har
ringet efter ambulance , så påstår han jeg lyver og begynder at sige de kan
kalde min mc til syn osv. Jeg siger at det skal han være velkommen til,
hvorefter jeg får kørekortet igen. 14 dage efter får jeg en tilsigelse om at
møde på politistationen, jeg må tage fri fra arbejde for at møde til den
aftalte tid. Da jeg så dukker på, så siger han bare dav, vi kan jo ikke
bruge dit vidneudsagn så du kan godt gå igen.
Det var ren chikane.

Det er bare et eksempel på hvordan betjente kan finde på at opføre sig
overfor en helt almindelig borger.

Så tro mig, de er ikke engle !

Mvh

Fra : JO

Dato : 05-07-04 17:17

"Søren" <søren@æøå.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Det var ren chikane.
>
> Det er bare et eksempel på hvordan betjente kan finde på at opføre sig

Hej Søren,

Har du stadig navn og tjenestested på den mc-betjent, så send det lige til
mig på jobookingSLETDETTE@hotmail.com. Jeg kan jo desværre ikke svare dig
direkte, da du tilsyneladende ikke har opgivet en valid e-mailadresse.

Mvh.

Jo.