SV 650 med Akrapovic udstødning - rasler v~
Fra : John Doe

Dato : 30-06-04 18:36

Hej NG

Jeg har monteret en komplet Akrapovic på min sv650 fra 2003
Jeg er sådan set ret tilfreds med lyden - bortset fra at den har en
metallisk raslelyd ved omkring 4000 omdrejninger .. lyden er værst hvis man
gasser op og slipper gassen igen, så kommer raslelyden "på vej ned" ...
Jeg har forsøgt at fjerne fjedrene der holder udstødningen sammen og forsøgt
at holde om udstødningen der hvor jeg synes lyden kommer fra (det lyder som
om det kommer fra samlingen mellem de 2 forrør og mellemrøret der går op til
selve potten)

Har nogen andre prøvet noget lignende ??

Nikolaj

Fra : Freddy Lang

Dato : 30-06-04 18:53

"John Doe" <me@somewhere.com> wrote in message

> [...]
til
> selve potten)
>
> Har nogen andre prøvet noget lignende ??

Ja... men da hjalp det at putte krympeflex om den ene fjeder... det er
åbenbart ikke problemet i dit tilfælde. Har du tætnet alle samlinger med
udstødningspasta (Firegum)? Ellers var det måske et sted at starte.

--

Freddy
SV 650 S-K1

Fra : Kenneth S

Dato : 30-06-04 23:30

> [...]
til
> selve potten)
>
> Har nogen andre prøvet noget lignende ??

Når jeg hører "raslen på vej ned", kommer jeg umiddelbart til at tænke
knastkæde.

...men hvis det nu er udstødning, kan du måske prøve at holde på udstødningen
(med behørige grillhandsker ell. lign), for at se om du kan kan bringe lidt
ubalance i resonansfrekvensen, og bare sådan for at lokalisere problemet..

Kenneth S

Fra : Nikolaj

Dato : 02-07-04 21:54

Det er med garanti ikke knastkæden. Lyden er kommet efter jeg har skiftet
hele udstødningen. Idag prøvede jeg at sætte en anden potte på og den rasler
stadig !! D.v.s at det må være mellemrør eller forrør der laver en
rasle-resonans.
Jeg har prøvet at holde med en klud og en rørtang på samlingen og lige meget
hjælper det .. jeg kan sagtens mærke at lige når lyden er der - er når
udstødningen vibrerer aller mest....

Har aftalt med enghave at de undersøger udstødningen hvor den sidder på den
bageste cylinder når den alligevel skal til service ved 24000 for at se om
den ikke skulle sidde helt rigtigt - måske er pakningen ikke i orden, aner
det ikke. Ellers er der kun tilbage at jeg skal have nogle nye
mellemrør/forrør af importøren .. jeg giver ikke 7000 kroner for en
udstødning der rasler

peace out