Vil du med til banedag 2 gange om ugen?
Fra : Claus Rittig

Dato : 05-05-01 16:39

Der er noget jeg ikke rigtig forstår - hjælp mig!

Når nu banedage er så eftertragtede, hvorfor er der så ikke flere af jer der
tager med os ud at køre på motocross-banerne?

Der er omkring 50-60 baner at vælge imellem, alt lige fra de små snoede, til
de lange hurtige, og de har stort set alle åbent to gange om ugen. Er man
til race, så er der uendeligt bedre muligheder end for road-race.

En løbsklar racer kan (brugt) fås for omkring 15.000 og udstyret koster
omkring 5.000 hvis det skal være rigtig tjekket - det kan også gøres
billigere. En helt ny racer koster under 50.000 og der er masser af løb at
køre i danmark hele året.

Selvom du ikke lige er til off-roadere, så er race altså race, og
adrenalinen og de intense kampe bliver ikke spor mindre vildt af at der ikke
er asfalt under hjulene. Jeg er f.eks. lige kommet hjem fra 4 timer på banen
(Dall ved Aalborg), og nu er jeg totalt smadret i hele mit forpinte korpus -
men det opdager man jo ikke før man er kommet hjem. Jeg slap idag uden
styrt, men en ret grov block-pass, 3 skulder-tacklinger i høj fart og et par
meget MEGET tætte overhalinger giver alligevel dagen krydderi.

Ude på banen var der 5-6 Classic Cross maskiner (Rickman Metisse, BSA,
Norton), 7-8 125cc racere, en håndfuld 250cc, et par 4-taktere på 5-600cc og
så to af os enduro-atleter.

Sagen er måske at de af "os" NG-aktive der kører motocross har for travlt
med at køre, til at have tid til at skrive herinde? Nah...

Når nu der er motorsportsdag, så tag ud til den nærmeste klub og PRØV. De af
jer som bor i Aalborg-området kunne kigge op i Aalborg Off-Road MC Klub, så
skal vi nok indvie jer i mulighederne. Måske skulle vi kombinere det med
Lone's næste teori-dag? Send mig en mail, når i har aftalt noget, så finder
vi også ud af det.

Nå, det var bare lige en tanke jeg fik...

Rittig

Fra : Morten Juel

Dato : 05-05-01 16:50

hehe jamen vi bor jo ikke i jylland !!

Mvh
Morten

Fra : Claus Rittig

Dato : 05-05-01 19:08

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> hehe jamen vi bor jo ikke i jylland !!

Det er lige meget, der er masser af baner på sjælland og fyn også!

Rittig

Fra : Michael K.S.

Dato : 05-05-01 19:19

On Sat, 5 May 2001 17:38:57 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Når nu banedage er så eftertragtede, hvorfor er der så ikke flere af jer der
>tager med os ud at køre på motocross-banerne?

I år ? Simpelthen fordi jeg ikke har råd,men næste år.....

>Der er omkring 50-60 baner at vælge imellem, alt lige fra de små snoede, til
>de lange hurtige, og de har stort set alle åbent to gange om ugen. Er man
>til race, så er der uendeligt bedre muligheder end for road-race.

Hvordan er mulighederne på Fyn - gode/okay/dårlige ??

>en løbsklar racer kan (brugt) fås for omkring 15.000

Hvilke cykler taler vi så ?

> og udstyret koster
>omkring 5.000 hvis det skal være rigtig tjekket - det kan også gøres
>billigere.

Really ?? Kunne du evt. præcisere dels hvad der er brug for og dels
hvad de enkelte dele koster ?

-M

Fra : Claus Rittig

Dato : 06-05-01 09:54

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan er mulighederne på Fyn - gode/okay/dårlige ??

Okay, jeg har faktisk aldrig været på en bane på fyn, men der ligger 5-8
baner rundt omkring, så mon ikke standarden er lidt ligesom resten af
landet?

> Hvilke cykler taler vi så ?

Vi taler alle 2-takterne( 125cc, 250cc og 500cc), 4-taktere er lidt dyrere,
men ikke meget. Jeg startede på en slidt men race-klar Honda CR 250 til
6.500,- og skiftede den hurtigt (fordi jeg blev lidt bidt af sporten) til en
4 år gammel Honda CR250 i perfekt stand til 14.000,-

> Really ?? Kunne du evt. præcisere dels hvad der er brug for og dels
> hvad de enkelte dele koster ?

Hjelm: 1500,-
Bukser og trøje: 1200,-
Brynje: 800,-
Støvler: 1600,-
Handsker: 250,-
Briller: 250,-

Så er der ikke sparet på noget, flere af tingene kan godt gøres billigere,
hvis det ikke lige skal være sidste skrig, og det kan naturligvis også gøres
en del dyrere. Bukser og trøje er ikke et krav, her kan hvadsomhelst
egentlig bruges, men det er nu ret praktisk.

Rittig

Fra : Pein

Dato : 07-05-01 22:19

Claus Rittig skrev ...

>Hjelm: 1500,-
>Bukser og trøje: 1200,-
>Brynje: 800,-
>Støvler: 1600,-
>Handsker: 250,-
>Briller: 250,-

Knæbeskyttere: ??,-
Rygbeskytter: ??,-
Muligvis albue- og skulderbeskyttere hvis de ikke er en del af brynjen.

Men det hele skulle vel være til at få indenfor den total på 5.600 kr. som
ovenstående liste løber op i.

Jeg har et billede på min hjemmeside:
http://www.pein.dk/offroad/offroadkluns.jpg
med det hele undtagen hansker (som jeg glemte at få med):
Hjelm: 1.998,-
Støvler+bukser: 2.046,50
Knæbeskyttere: 170,-
Rygbeskytter+Brynje+Albuebeskyttere: 950,-:
Briller: 330,-
Hansker: 375,-
Trøje: 395,-

I alt 6.264,50 (Lisbeth læser ikke med her

På billedet er der desuden en lille taske (40,-), noget skiundertøj
(399,-) og et par ekstra briller (356,50), men det er jo sådan nogle
enduro-ting.
Så er vi oppe på 7.060,- men så er det hele også nyt og det hele er nogle,
synes jeg selv, fine sager. Vi kunne jo også tælle jakken med, som jeg
købte af Jan for 700,- men den bruger jeg til andre ting også, og den er
for varm til cross.
Desuden bruger jeg også rygbeskytteren på gadecyklen, så den kunne med
lidt god vilje tages ud af regnskabet.

Pein
Honda TransAlp
Yamaha DT125R (offroad trim)

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 05-05-01 22:47

> [...]

>Når nu banedage er så eftertragtede, hvorfor er der så ikke flere af jer der
>tager med os ud at køre på motocross-banerne?

For mit vedkommende fordi jeg allerede har lagt ½delen af
famileformuen i min eksisterende cykel, og ikke modtager klapsalver,
når jeg foreslår konen, at resten skal bruges på en off-råvder.

Jeg er overbevist om, at det er hyleskægt og ville også gerne, men jeg
skal først vinde nogle penge. Og da jeg ikke spiller...

--
Peder
m/Mille