Ingen gnist!!! Hjælp!
Fra : Morten GS650E

Dato : 30-06-04 13:24

Jeg har en gammel Suzuki GS650E fra 1983. Har haft den i syv år, og
det er fint nok selv om der da har været noget gennem årene...
Mit senest opståede problem kom over nogle dage, hvor den et par gange
"satte ud" og skød et par gange for så at køre videre som om intet var
hændt.... En dag (hvor det regnede vildt) ville den så ikke længere
tilbage til normal tilstand! Den var blevet gennemvarm, så jeg
tilskriver ikke umiddelbart regnen skylden, men i hvert fald begyndte
den at "prutte" og kunne ikke tage flere omdrejninger. Med lidt
behændighed kunne den LIGE holdes i gang i tomgang, men det gjorde jeg
ikke. Og så har den siden ikke ville starte. Langt om længe har jeg
taget mig sammen til at undersøge den for at finde fejlen, og opdager
til min overraskelse at der på INGEN af pløkkerne er den mindste
gnist! Der er naturligvis meget vådt af benzin i cylinderne.

Jeg har nu undersøgt om der skulle være røget en sikring, og
forestiller mig at det må være noget med den elektroniske tænding...
men hvad er næste skridt i min fejlfindingproces? - jeg er ludfattig,
så vil helst ikke høre svaret: "gå til nærmeste autoriserede
værksted!" Det skal tilføjes at jeg har stort set en komplet mc, hvor
jeg kan hapse stumper fra...

Fra : Morten GS650E

Dato : 06-07-04 12:19

tak for hjælpen. Jeg har renset stelforbindelserne og vips! - så var
der gnist! ja, så har jeg efterfølgende ofret et par nye pløkker, så
indtil videre (10 KM) går det over al forventning! Dejligt at få ideer
til simple reparationer af andre mc-interesserede!