/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ingen gnist!!! Hjælp!
Fra : Morten GS650E


Dato : 30-06-04 13:23

Jeg har en gammel Suzuki GS650E fra 1983. Har haft den i syv år, og
det er fint nok selv om der da har været noget gennem årene...
Mit senest opståede problem kom over nogle dage, hvor den et par gange
"satte ud" og skød et par gange for så at køre videre som om intet var
hændt.... En dag (hvor det regnede vildt) ville den så ikke længere
tilbage til normal tilstand! Den var blevet gennemvarm, så jeg
tilskriver ikke umiddelbart regnen skylden, men i hvert fald begyndte
den at "prutte" og kunne ikke tage flere omdrejninger. Med lidt
behændighed kunne den LIGE holdes i gang i tomgang, men det gjorde jeg
ikke. Og så har den ikke ville starte siden.

Langt om længe har jeg taget mig sammen til at undersøge den for at
finde fejlen, og opdager til min overraskelse at der på INGEN af
pløkkerne er den mindste gnist!??? den kørte jo faktisk for en god
måned siden!

Jeg har nu undersøgt om der skulle være røget en sikring, og
forestiller mig at det må være noget med den elektroniske tænding...
men hvad er næste skridt i min fejlfindingproces? - jeg er ludfattig,
så vil helst ikke høre svaret: "gå til nærmeste autoriserede
værksted!" Det skal tilføjes at jeg har stort set en komplet mc, hvor
jeg kan hapse stumper fra...

 
 
Hekto (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-06-04 16:42

Morten GS650E wrote:

> Jeg har en gammel Suzuki GS650E fra 1983. Har haft den i syv år, og
> det er fint nok selv om der da har været noget gennem årene...
> Mit senest opståede problem kom over nogle dage, hvor den et par gange
> "satte ud" og skød et par gange for så at køre videre som om intet var
> hændt.... En dag (hvor det regnede vildt) ville den så ikke længere
> tilbage til normal tilstand! Den var blevet gennemvarm, så jeg
> tilskriver ikke umiddelbart regnen skylden, men i hvert fald begyndte
> den at "prutte" og kunne ikke tage flere omdrejninger. Med lidt
> behændighed kunne den LIGE holdes i gang i tomgang, men det gjorde jeg
> ikke. Og så har den ikke ville starte siden.
>
> Langt om længe har jeg taget mig sammen til at undersøge den for at
> finde fejlen, og opdager til min overraskelse at der på INGEN af
> pløkkerne er den mindste gnist!??? den kørte jo faktisk for en god
> måned siden!
>
> Jeg har nu undersøgt om der skulle være røget en sikring, og
> forestiller mig at det må være noget med den elektroniske tænding...
> men hvad er næste skridt i min fejlfindingproces? - jeg er ludfattig,
> så vil helst ikke høre svaret: "gå til nærmeste autoriserede
> værksted!" Det skal tilføjes at jeg har stort set en komplet mc, hvor
> jeg kan hapse stumper fra...

Skil alle stikforbindelser ad, rens dem, og giv dem siliconefedt.

.... som det første.


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Morten GS650E (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Morten GS650E


Dato : 01-07-04 16:27

> Skil alle stikforbindelser ad, rens dem, og giv dem siliconefedt.
>
> ... som det første.

Godt tip! - men hvor mange er der? Jeg tror at: Ved siden af
luftfilterkassen er der i hvert fald 3; heraf en fra batteriet. 3
tynde små ledninger. kan det være dem evt. sammen med nogle andre.

Hekto (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 01-07-04 16:33

Morten GS650E wrote:
>>Skil alle stikforbindelser ad, rens dem, og giv dem siliconefedt.
>>
>>... som det første.
>
>
> Godt tip! - men hvor mange er der? Jeg tror at: Ved siden af
> luftfilterkassen er der i hvert fald 3; heraf en fra batteriet. 3
> tynde små ledninger. kan det være dem evt. sammen med nogle andre.

Rens dem alle. Er der problemer med et, er der også med de andre ... på
et eller andet tidspunkt!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Gert Bo thorgersen (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 01-07-04 15:11


"Morten GS650E" <willum@galnet.dk> wrote in message
news:b106f4f4.0406300422.3b40e561@posting.google.com...
> Jeg har en gammel Suzuki GS650E fra 1983. Har haft den i syv år, og
> det er fint nok selv om der da har været noget gennem årene...
> Mit senest opståede problem kom over nogle dage, hvor den et par gange
> "satte ud" og skød et par gange for så at køre videre som om intet var
> hændt.... En dag (hvor det regnede vildt) ville den så ikke længere
> tilbage til normal tilstand! Den var blevet gennemvarm, så jeg
> tilskriver ikke umiddelbart regnen skylden, men i hvert fald begyndte
> den at "prutte" og kunne ikke tage flere omdrejninger. Med lidt
> behændighed kunne den LIGE holdes i gang i tomgang, men det gjorde jeg
> ikke. Og så har den ikke ville starte siden.
>
> Langt om længe har jeg taget mig sammen til at undersøge den for at
> finde fejlen, og opdager til min overraskelse at der på INGEN af
> pløkkerne er den mindste gnist!??? den kørte jo faktisk for en god
> måned siden!
>
> Jeg har nu undersøgt om der skulle være røget en sikring, og
> forestiller mig at det må være noget med den elektroniske tænding...
> men hvad er næste skridt i min fejlfindingproces? - jeg er ludfattig,
> så vil helst ikke høre svaret: "gå til nærmeste autoriserede
> værksted!" Det skal tilføjes at jeg har stort set en komplet mc, hvor
> jeg kan hapse stumper fra...


Og ud over hvad Hekto skriver, så husk at der skal springe en længere gnist
i det fri hvor der jo er mindre lufttryk. Gnistlængden falder jo ved større
tryk så i det fri skal du mindst have en gnist på 8 mm.

Men gør først det Hekto skriver og se om der så kommer en gnist i tændrøret
i det fri, altså ved gabet på de ve. 0,7 mm. For derved er en fejlkilde jo
fjernet hvis der nu springer en gnist, men så bagefter om gnisten er god nok
til at kunne lave mindst 8 mm i det fri.

Mvh.Gert Thorgersen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste