Beep via lydkort
Fra : Mogens

Dato : 03-01-01 12:54

Hej

Hvordan generer jeg en simpel tone via lydkortet ( I Delphi)

Mogens (Delphi newcommer)

Fra : N/A

Dato : 03-01-01 15:51

Fra : Thomas P

Dato : 03-01-01 15:51

| Svaret på dit spørgsmål er enten "Beep" eller "MessageBeep(0)"

Jeg tror nu nærmere han mener en tone ligesom sound() gjorde det i det gamle
Pascal ;)

- Thomas

Fra : Niels (niLLer)

Dato : 03-01-01 20:50

Just as I expected, "Thomas P" <blomme@post.com> came up with this:

>Jeg tror nu nærmere han mener en tone ligesom sound() gjorde det i det gamle
>Pascal ;)

Og så skulle det være gennem lydkortet! Jeg har aldrig forsøgt mig med
sådan noget, men jeg vil tro at man først skal generere en waveform af
bippet og derefter skal bruge MMSystem funktioner til at sende de rå
wave-data til lydkortet...
Jeg synes det lyder svært. Men på http://xoasis.com/~niller/?service
kan du finde en unit så du nemt kan bruge PC'ens indbyggede højttaler.

Niels (aka. niLLer)
--
e-mail: nmartin at iname dot com ICQ UIN: 50187323
http://xoasis.com/~niller/ - niLLer's pages (My programs, in English)

Fra : N/A

Dato : 05-01-01 08:54

Fra : Mogens

Dato : 05-01-01 08:54

Det begynder at ligne noget, men med TMediaPlayer kan jeg "kun" sende en
media fil til lydkortet (wave, midi...)

Det jeg har brug for er at kunne starte og stoppe en tone (oscillator om man
vil). Altså meget lig med MessageBeep, bare på lydkortet.

Mvh
Mogens