Ati X600
Fra : sharky

Dato : 30-06-04 09:38

Hej,

Hvornår kommer Ati X600 kortet ?

Yder det ikke nogenlunde som et 9800pro ? og er der ikke flere effekter på
X600, så jeg med fordel kan købe det fremfor et 9800pro ?

Hvad med prisen på X600 ?

På forhånd tak.

Fra : Bo Olesen

Dato : 30-06-04 10:13

Det ser nu ud til at ydelsen ligner ATI 9600.
X600 med 128 bit memory interface samt 4 pixel pipes, får det til at løbe
koldt ned ad ryggen på mig når jeg tænker på nuværende og nye spil.
PCI Express imponerer mig mikke i forhold til AGP for nuværende.

Fra : sharky

Dato : 30-06-04 10:13

"Bo Olesen" <boole@sol.dk> wrote in message
> [...]
> koldt ned ad ryggen på mig når jeg tænker på nuværende og nye spil.
> PCI Express imponerer mig mikke i forhold til AGP for nuværende.

Ok, jeg vidste heller ikke rigtig noget om det, så det bliver nok et 9800pro
i stedet.

Fra : Bo Olesen

Dato : 30-06-04 10:24

Ja og med en pris omkring 1700, kan jeg ikke forestille mig noget bedre køb.
Jeg er selv lun på ATI 9800 pro men kan ikke finde upgrade argumenter nok,
idet jeg i efteråret sidste år fik et ATI 9700 nonpro til 1329 kr. fordi at
de medfølgende spil manglede i æsken. Selv idag er det stadig et rimeligt
tilbud jvf. ATI 9600 XT.

Fra : Nikolaj W.

Dato : 30-06-04 22:23

"sharky" <x_sharky@hotmail.com> wrote in message

> Yder det ikke nogenlunde som et 9800pro ? og er der ikke flere effekter på
> X600, så jeg med fordel kan købe det fremfor et 9800pro ?

Jeg har selv et 9800pro og er ikke tilfreds med, synes det er for mange
penge man giver for ydelsen. Spil som Call of duty og Far cry er det ikke
kraftigt nok til at kunne klare ordenligt og tør slet ikke tænke på doom 3.
Min opfattelse er helt klart et 9800 serien ikke er gearet til at kunne
klare dx9 spil ordenligt og det ville være fornuftigt at vente til efter
sommeren og købe et X800 af en art, det er jo MEGET hurtiger end 9800pro

Fra : sharky

Dato : 01-07-04 09:24

> [...]
> klare dx9 spil ordenligt og det ville være fornuftigt at vente til efter
> sommeren og købe et X800 af en art, det er jo MEGET hurtiger end 9800pro

Nå, det har jeg nu ikke hørt noget om før. Hvilken CPU har du og RAM osv. ?

Jeg kører med et 9800se nu, og det kører for det meste ok, men jeg mangler
lige den tand mere som 9800pro giver. Jeg har AMD Barton 2500 og 512 MB
PC2700 RAM.

Fra : Bo Olesen

Dato : 01-07-04 13:33

Har du checket om dit kort kan softmoddes. Ved ikke selv hvordan det virker,
men kan da læse mig til at man kan få 9800 pro performance ud af det, hvis
man er lidt heldig.
Prøv det inden du griber til lommen.

Flemming

Fra : sharky

Dato : 02-07-04 09:30

> Har du checket om dit kort kan softmoddes. Ved ikke selv hvordan det
virker,
> men kan da læse mig til at man kan få 9800 pro performance ud af det, hvis
> man er lidt heldig.

Det kan det ikke. Jeg får artifacts. Jeg købte faktisk kortet fremfor et
9600 i håb om at det kunne softmoddes. Så skulle have købt i tyskland, hvor
jeg kan se de sælger nogle som de garanterer kan moddes.