Rio de Janeiro
Fra : Pernille og Kennet

Dato : 05-05-01 16:07

Hej,

er der nogen der kender billige overnatningssteder i Rio???

Hvordan er vejret sidst i Juli???

Venlig hilsen

Kennet

Fra : Stig Hartvig Nielsen

Dato : 05-05-01 16:16

Det er den koldeste tid på året, men dog tåleligt

Gennemsnitlig maximum-temp. (dag): 24 grader
Gennemsnitlig mininmum-temp. (nat): 18 grader

Det er til gengæld også den tid på året, hvor det regner mindst i Rio.

mvh
Stig Hartvig Nielsen

Fra : Rune Skou Larsen

Dato : 06-05-01 01:08

> Jeg planlægger en 3 dages turisttur til Moskva. ...

Det er nok begrænset hvor meget jeg kan hjælpe, men jeg vil da prøve.
Du skal først have styr på dit visum, da Rusland desværre stadigt er meget
restriktivt på dette område. Der er (mindst) 2 muligheder:
Enten kender du nogen i Rusland, og får dem til at lave en invitation. Dette
er en tidskrævende og kompliceret procedure (>1 måned).
Den anden, nemmere og hurtigere måde, er at booke et hotel hjemmefra, og få
dem til at sørge for en slags "turist" invitation. Den kan du så bruge til
at få et turist visum med på ambassaden i København. Det er ikke alle
hoteller som kan udstede en invitation, da de først skal være registrerede.
Hvis du ikke kan få visum på anden vis, skal du altså bo på et af disse
registrerede hoteller.

Jeg boede 2 nætter på hotel Belgrad i '96. Det var ok og vist ret billigt.
http://www.hotel-belgrad.ru har telefonnummer, så ring og spørg.

MvH Rune

Fra : Rune Skou Larsen

Dato : 06-05-01 01:09

> Hvordan er vejret sidst i Juli???

Koldt og træls (efter lokale forhold - ikke danske!). Vent et par måneder
hvis du kan.

Rio er dog en af de fedeste byer på jorden, så det skal nok blive godt
ligemeget hvornår du tager afsted!

MvH Rune

Fra : news.cybercity.dk

Dato : 13-05-01 17:26

Gå på opdagelse på
http://ipanema.com/

Et fint udgangspunkt for at finde et sted at sove i Rio

Vejret er udemærket når du skal afsted, du skulle prøve regnvejr når det regner hele tiden i februar

God tur - hvis du har tid burde du tage ind til Minas Gerais, hvis du er heldig kan du opleve en forsinket junifest ude på landet
med kædedans.

Hilsen Asger