Betalingsnumre 900
Fra : Ukendt

Dato : 30-06-04 00:54

Hej NG

Jeg håber dette er den rigtige gruppe og at emnet ikke har været alt for
udtærsket (fandt ikke meget på google).
Here goes..

Situationen er:

Konsulenter med forhandler funktion (herefter omtalt som X) bruger
laaaang tid i telefonen ifbm. rådgivning.
X mister tid/indtjening på den megen support.
I øvrigt ofte på "skæve" tidspunkter.
Tid som tages fra konsultationer -der hvor lønnen ligger.
Konsultationer/opfølgende samtaler efter kundes behov kunne i flere
tilfælde, forekomme pr. telefon men er pt. kun fysisk.

Overvejelser

Som jeg ser det, kunne et Betalingsnummer være løsningen.
Især hvis man kunne sætte minuttaksten efter værdien af den reele
vidensformidling.
Naturligvis skulle kunden orienteres om takster og vilkår mm.
Mht. pris for ydelsen > er det ikke problemet for kunde segmentet.

På: http://download.tdc.dk/pub/tdc/erhverv/faktablade/faktablad0387.pdf
- bemærk PDF
Forstår jeg det sådan, at den mulige løsning der kommer tættest på X´s
behov, er muligheden for at tage op til 2 kr i min. i max 30 min -uden
at kunne tage et opkaldsgebyr.

Dette er givetvis bedre end ingenting. Desuden ville man få luget
"tidsrøverne" fra.
Men som erstatning for den tabte arbejdsfortjeneste er det ikke
tilstrækkeligt.

Bekendtgørelse 991 etc. (TDC eller Staten?) er tilsyneladende årsagen
til begrænsningen. Formodentlig bla. for at beskytte individer der ikke
magter at kontrollere deres forbrug af betalingstjenester.

Spørgsmål

Er der da ingen mulighed for at få en telefoni løsning hvor man selv kan
bestemme minuttaksten ? og i længere end 30 min. vel at mærke.
Eller for den sags skyld opkaldsafgiften hvis der ikke er tale om
konkurrence eller indsamling ?

Dette er ikke et MLM firma men spørgsmål er xpostet til
dk.erhverv.direkte-salg, da jeg kunne forestille mig at nogle der måske
har haft samme tanker.

--
Traveller, there are no paths. Paths are made by walking

Fra : Carsten Holck

Dato : 30-06-04 09:12

Heldigvis faldt Jast <~0~> over tastaturet og
skrev følgende i news:40e200d9$0$23877$14726298@news.sunsite.dk:

> Bekendtgørelse 991 etc. (TDC eller Staten?) er tilsyneladende årsagen
> til begrænsningen. Formodentlig bla. for at beskytte individer der
> ikke magter at kontrollere deres forbrug af betalingstjenester.

Kan du se her:

http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/B2000/0099105.htm

--
/carsten

Fra : Carsten Holck

Dato : 30-06-04 09:18

Heldigvis faldt Carsten Holck <cholck@malling.com> over tastaturet og
skrev følgende i news:40e2760e$0$181$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Heldigvis faldt Jast <~0~> over tastaturet og

> Kan du se her:
>
> http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/B2000/0099105.htm

Og det ser da ud til at en Kategori III erd det du søger (§6), om TDC så
udbyder det ved jeg ikke. Men vær opmærksom på at tjenesterne i Kat. II -IV
som standard er spærret (§12) - men så slipper du selvfølgelig *helt* for
tidsrøverne

--
/carsten

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-04 09:32

> Og det ser da ud til at en Kategori III erd det du søger (§6), om TDC så
> udbyder det ved jeg ikke. <

Kat. 3 var netop det jeg søgte men hvis tjenesten er default spærret er
det da en kedelig tjeneste at tilbyde

> - men så slipper du selvfølgelig *helt* for
> tidsrøverne <

hehe

Hmm må snakke med TDC så..

--
Traveller, there are no paths. Paths are made by walking

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-04 09:59

> Hmm må snakke med TDC så..

Og det har jeg så gjort.
Indenfor et par måneder kan man taksere op til 4 kr pr. minut (pt. 2.50
kr) -men stadig kun i 30 min.

Det er en beslutning TDC har taget ifbm. § 6 kategori III
Så der røg den idé - medmindre en anden telefoniudbyder kommer på
banen.

/lukker -med mindre et lyst hoved finder på noget.

vh Jast

--
Traveller, there are no paths. Paths are made by walking

Fra : Carsten Holck

Dato : 30-06-04 10:25

skrev følgende i news:40e2809b$0$23880$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
> på banen.
>
> /lukker -med mindre et lyst hoved finder på noget.

Hvad med sådan en telefonsluse:
"Det er xyz-consult,
tast 1 for support, det koster 200.- pr påbegyndt kvarter,
tast 2 for henvendelser om optagelse i telefonbøger mv. det koster 900.- per
opkald
tast 9 for omstilling,
Nationalregistret - læg bare røret på igen!"

Så er det vel bare at fatte regningsblokken!

--
/carsten

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-04 12:14

Carsten Holck skrev den 30-06-2004 11:25:

> [...]
> tast 9 for omstilling,
> Nationalregistret - læg bare røret på igen!"
>
> Så er det vel bare at fatte regningsblokken!

Hehe
Ja det var måske en mulighed.

HVIS nu...

Jeg har ikke så meget forstand på telefonsluser og fakturering af den slags.
Men det kræver vel at man selv administrerer faktureringer etc.?
Skal telefonsluser (teknisk) ikke organiseres af en teleudbyder?
Juraen i den slags er måske lidt vel "ulden" ?

Hvorfor kan sex-numre egentlig så tage 20 kr pr. minut?
Det kan de måske heller ikke længere jvf. Telestyrelsens bekendtgørelse?

Tænkte på om man kunne lave et login på hjemmeside med en kæmpe
disclaimer som folk skulle acceptere, hvorefter de fik et support
tlf. nr med evt. efterfølgende dankort-træk / giro ?

vh Jast

--
Traveller, there are no paths. Paths are made by walking

Fra : Carsten Holck

Dato : 30-06-04 13:47

skrev følgende i news:40e2a039$0$23876$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
>
> Jeg har ikke så meget forstand på telefonsluser og fakturering af den
> slags. Men det kræver vel at man selv administrerer faktureringer
Ja, det er ikke automatisk, du skal jo bruge faktureringsinformation, men
det kan gøre det nemmere hvis systemet kan logge indkommende kald - så man
slipper for at sidde med stopuret.

> Skal telefonsluser (teknisk) ikke organiseres af en teleudbyder?

Tja, det svare vel til det som mange omstillingsanlæg kan.

> Juraen i den slags er måske lidt vel "ulden" ?
>
> Hvorfor kan sex-numre egentlig så tage 20 kr pr. minut?
> Det kan de måske heller ikke længere jvf. Telestyrelsens
> bekendtgørelse?

Aner det ikke, har aldrig brugt dem

> Tænkte på om man kunne lave et login på hjemmeside med en kæmpe
> disclaimer som folk skulle acceptere, hvorefter de fik et support
> tlf. nr med evt. efterfølgende dankort-træk / giro ?

Det bliver vist ret langhåret,

.... tænker så lige på at man også kunne lave sine produkter så gode at der
ikke var brug for support

Serviceafdelingens slogan: "Produkternes svaghed - vores styrke" :-}

--
/carsten

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-04 13:50

> Serviceafdelingens slogan: "Produkternes svaghed - vores styrke" :-} <

lol

Men det er nu ikke produkterne der supportes på.

vh Jast

--
Traveller, there are no paths. Paths are made by walking

Fra : Jonathan Stein

Dato : 30-06-04 22:33

Jast wrote:

> Skal telefonsluser (teknisk) ikke organiseres af en teleudbyder?

Næ, "teleslusen" kan være en receptionist, der spørger hvor regningen
skal sendes til.
Prøv at ringe til Microsoft support...

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Henning Petersen Wan~

Dato : 30-06-04 19:55

"Carsten Holck" <cholck@malling.com> wrote:

> [...]
> opkald
> tast 9 for omstilling,
> Nationalregistret - læg bare røret på igen!"

Jeg legede på et tidspunkt med et lignende system på papir (det nåede
heller ikke længere ) med en computer koblet på en isdn-line.

Ideen var så
1) at der ville følge en prepaid support-konto med et produkt eller at
der kunne købes ekstra support-tid.
2) at den der ringer op _skal_ vise nummer, og derved identificere sig
for systemet (evt suppleret med en PIN-kode), og den forbrugte tid
ville blive fratrukket kontoen.
3) hvis kontoen er brugt, skulle systemet fortælle hvordan der kunne
fyldes op via en webside.

Dert blev som sagt aldrig til noget, men med en asteriks server og evt
en forbindelse til en VoIP-udbyder burde det kunne laves uden de store
problemer.

Med de muligheder der nu er for net-betalinger, VoIP og
computerstyrede pbx'er, burde der kunne laves et system der løser din
problem-stilling.

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning Wangerin

Fra : Carsten Holck

Dato : 02-07-04 10:17

Heldigvis faldt Henning Petersen Wangerin <henning.petersen+040611@hpc.dk>
over tastaturet og
skrev følgende i news:nj26e0ld4ll9o8ofdaggmgjk49cij6q6lr@4ax.com:

> "Carsten Holck" <cholck@malling.com> wrote:

> 2) at den der ringer op _skal_ vise nummer, og derved identificere sig
> for systemet (evt suppleret med en PIN-kode), og den forbrugte tid
> ville blive fratrukket kontoen.

Det kan give problemer, da stjernenumre (altså flere linier med fælles
hovednummer) som standard har vis nummer slået fra for udgående kald, kan
dog sættes til hovednumret, men det er (var da vi fik vores) ikke standard.
Men ellers smart nok.

--
/carsten

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-04 11:20

Jeg siger tak for feedback og roder videre..

--
Traveller, there are no paths. Paths are made by walking

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-07-04 22:00

På ejendommeligvis fremsatte Jast følgende påstand:

> [...]
> Det er en beslutning TDC har taget ifbm. § 6 kategori III
> Så der røg den idé - medmindre en anden telefoniudbyder kommer

Problemet er jo, at TDC også skal tjene på det. De har udgifter ved at
opkræve og udbetale pengene...

Samtidig er det TDC som tager risikoen, hvis der er nogen, som ikke
betaler deres regning, så får du alligevel dine penge.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-04 09:24

Carsten Holck skrev den 30-06-2004 10:11:
> Heldigvis faldt Jast <~0~> over tastaturet og

> Kan du se her:
>
> http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/B2000/0099105.htm

OK, så er det på plads - tak for link.
Beskyttelsen er for så vidt rimelig nok -bare ærgeligt i mit tilfælde
vh
Jast
--
Traveller, there are no paths. Paths are made by walking