Thim Jørgensen <fnatjo@sad.dk> skrev i en
news:cbshc2$2dng$1@news.cybercity.dk...
>
> Jeg lavede desværre, for 2. gang indenfor 2 uger, den klassiske fejl
> yup, et stk. glemt skivelås, som resulterede i et halv-knækket
> koblingsgreb samt en knækket gearskifte, fodhviler holder.
Mon ikke at det så er ved det punkt hvor du har lært det??
> Delene havde været svejst før og knækkede i de tidligere svejsninger.
> ........ikke det nemmeste at reparere og jeg hælder derfor mest til nye
> (brugte) dele.
> Derfor ville jeg høre om i kendte til steder hvor jeg kunne finde nye
> dele?
> samt om dele fra søstermodeller (GSX-R600 & 750) eventuelt ville kunne
> passe?
Det er faktisk akkurat et GSXR600-greb - Ligesom bremsegrebet forøvrigt også
er!
Da jeg Racede på en RGV og stod med et knækket bremsegreb opdagede jeg at
'Zuki og Kawa' brugte samme greb (= en halvering af den originale
reservedelspris) samt at min gade-GPZ900R's "one-piece"-greb var indbyrdes
omskiftelig med RGV'ens justerbare (= endnu en halvering af
reservedelsprisen), så hvis
du ikke umiddelbart bruger juster-muligheden og den måske alligevel står på
"længst ude" (hvor one-piece'n matcher), kan du spare halvdelen af prisen
den dag at bremsegrebet måtte knække, ved at erstatte det med et one-piece
greb!
Jeg hamstrede en håndfuld for tilfældets skyld ved Max' MC-Import (= tredie
halvering af reservedelsprisen i.f.t. Suzuki's originale
)
Prismæssigt, samt soliditets-mæssigt (inder-leddet på det justerbare greb er
temmelig svagt, hvor one-piece't kan tåle lidt mere knubs og måske istedet
nøjes med lidt deformation i en given situation) kan det måske endda
ligefrem være en fordel at ombytte her og nu og gemme det justerbare til en
salgs-situation :-/
Tilbage til skivebremse-låsen:
Det er elektrisk enkelt at kombinere nødstop-kredsløbet med en kontakt dér
hvor skivebremselåsen placeres under kørsel - Derved sikrer man sig mod at
kunne starte med låsen i skiven, ligesom det også fungerer som en skjult
startspærre den dag låsen fjernes uautoriseret
--
Armand.