Jeg har smidt min skivelås ud!
Fra : Thim Jørgensen

Dato : 29-06-04 20:54

Hi

Jeg lavede desværre, for 2. gang indenfor 2 uger, den klassiske fejl

Cyklen er en Suzuki GSX-R400RS (Den med rød bagende):

yup, et stk. glemt skivelås, som resulterede i et halv-knækket koblingsgreb
samt en knækket gearskifte, fodhviler holder.

Delene havde været svejst før og knækkede i de tidligere svejsninger. Da
delene er en slags magnesium, aluminium blanding er det ikke det nemmeste at
reparere og jeg hælder derfor mest til at prøve at skaffe nye (brugte) dele.

Derfor ville jeg høre om i kendte til steder hvor jeg kunne finde nye dele?
samt om dele fra søstermodeller (GSX-R600 & 750) eventuelt ville kunne
passe?

På forhånd Tak

Thim Jørgensen

Ps. Siden http://www.mc-huset.dk/, hvor man eventuelt kunne finde noget, er
nede

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-04 20:59

Thim Jørgensen wrote:
> [...]
>

> Derfor ville jeg høre om i kendte til steder hvor jeg kunne finde nye
> dele? samt om dele fra søstermodeller (GSX-R600 & 750) eventuelt

Den er ikke nede, virker fint her...
--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=538

Fra : Thim Jørgensen

Dato : 29-06-04 22:04

> Den er ikke nede, virker fint her...
> --
Den virker også for mig nu....Jeg ringer til dem engang imorgen!

Mvh. Thim Jørgensen
med kvæstet gixxer

Fra : Elbarto

Dato : 29-06-04 22:38

"Thim Jørgensen" <fnatjo@sad.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

dele?
> samt om dele fra søstermodeller (GSX-R600 & 750) eventuelt ville kunne

Man kan faktisk få skivebremselås med alarm i har en kammerat der bruger
sådan en og der skal ikke meget til den hyler.
Har reddet ham en del gange

Elbarto Simpsoniac

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-04 23:06

I Skanderborg MC Klub kalder vi det en Jesper

Sorry
Per Emborg

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 30-06-04 12:20

"Per Emborg" <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> writes:
> I Skanderborg MC Klub kalder vi det en Jesper
> Sorry
> Per Emborg

Ja ja ja - og hvad kalder man det når man standser ved et lyskryds og
glemmer at få fødderne ordentlig ned?

- en Emborg?

--
Jesper
http://www.veloce.dk

Fra : anders majland

Dato : 30-06-04 08:54

> Jeg lavede desværre, for 2. gang indenfor 2 uger, den klassiske fejl

På min xt (som jeg kun har haft siden november) har jeg også skiftet den
bagerste skive for et par måneder siden.... Købte en brugt for en hund
og sælger mente ellers ikke det kunne betale sig at sætte den brugte på
(da den næsten var nede ved slid mål) og ville hellere sælge mig en ny.
For en måned siden dummede jeg mig igen. Efter en 14 timers arbejdsdag
blev jeg forstyret i "rutinen" med at starte på og glemte den der igen
aargh. Den "nye" skive er kun blevet en smule skæv så den bliver
foreløbigt siddende... Og så må jeg heller igang med hammeren på den
første .....

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : J.C.Kløve

Dato : 30-06-04 09:37

Så var det lige at Thim Jørgensen Skrev
> Hi
>

> Jeg lavede desværre, for 2. gang indenfor 2 uger, den klassiske
> fejl

Har været der, dog uden ødelæggelser til ølge - nu har jeg en lille
magnet der sidder over tændingslåsen når skivelåsen er monteret -
det virker

--
Dun@nt
XJ600 - 51J - der kan købes..

Fra : Armand

Dato : 30-06-04 19:49

> [...]
> yup, et stk. glemt skivelås, som resulterede i et halv-knækket
> koblingsgreb samt en knækket gearskifte, fodhviler holder.

Mon ikke at det så er ved det punkt hvor du har lært det??

> [...]
> dele?
> samt om dele fra søstermodeller (GSX-R600 & 750) eventuelt ville kunne

Det er faktisk akkurat et GSXR600-greb - Ligesom bremsegrebet forøvrigt også
er!

Da jeg Racede på en RGV og stod med et knækket bremsegreb opdagede jeg at
'Zuki og Kawa' brugte samme greb (= en halvering af den originale
reservedelspris) samt at min gade-GPZ900R's "one-piece"-greb var indbyrdes
omskiftelig med RGV'ens justerbare (= endnu en halvering af
reservedelsprisen), så hvis
du ikke umiddelbart bruger juster-muligheden og den måske alligevel står på
"længst ude" (hvor one-piece'n matcher), kan du spare halvdelen af prisen
den dag at bremsegrebet måtte knække, ved at erstatte det med et one-piece
greb!
Jeg hamstrede en håndfuld for tilfældets skyld ved Max' MC-Import (= tredie
halvering af reservedelsprisen i.f.t. Suzuki's originale )

Prismæssigt, samt soliditets-mæssigt (inder-leddet på det justerbare greb er
temmelig svagt, hvor one-piece't kan tåle lidt mere knubs og måske istedet
nøjes med lidt deformation i en given situation) kan det måske endda
ligefrem være en fordel at ombytte her og nu og gemme det justerbare til en
salgs-situation :-/

Tilbage til skivebremse-låsen:
Det er elektrisk enkelt at kombinere nødstop-kredsløbet med en kontakt dér
hvor skivebremselåsen placeres under kørsel - Derved sikrer man sig mod at
kunne starte med låsen i skiven, ligesom det også fungerer som en skjult
startspærre den dag låsen fjernes uautoriseret
--
Armand.