Film klip ind i movie
Fra : Nederbasse

Dato : 29-06-04 19:07

Hejsa

Jeg har brug for at sætte en film ind i en movie!
nærmere bestemt skal jeg sltte en mpg eller wmv fil ind i en FlashMX Movie
Men hvordan gør man ?
Der skal gerne være en knap der kan starte afspilningen af filmklippet,
laver man en ny scene eller hvad ?

Jeg er totalt på bar bund her og der er ikke meget om det i FlashMX hjælpen

Lars

Fra : may

Dato : 30-06-04 20:39

Nederbasse wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:
> [...]
>
> Lars
>
> hej hvis jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt tror jeg at du kan prøve at
se
www.w3schools.com her har du en mulighed for at finde hjælp til næsten
alt . Og på www.w3schools.com/flash/ er der specifik hjælp at hente.
Kan du ikke finde rundt så vend tilbage
May

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Nederbasse

Dato : 03-07-04 17:44

"may" <airo.bjarking@dsh-k.dk> skrev i en meddelelse

Movie

> [...]
Der er ikke rigtigt noget om video og Flash
Lars

Fra : may

Dato : 05-07-04 08:02

Fra : Per Jensen

Dato : 04-07-04 08:31

Hej

Her er links til tutorials:
http://multimusen.dk/index.php?valg=flash&rubrik=Flash

Actionscript.org har masser af gode tutorials. Her finder du
garanteret svaret.

vh. Per

Fra : may

Dato : 05-07-04 08:50

> laver man en ny scene eller hvad ?

Hver film indeholder kun en scene.Du skal så oprette en ny scene. For at
brugeren kan skifte mellem hver scene skal der oprettes knapper.
Når du har lavet de scener du skal bruge skal det hele samles i et som består
af de scener du har lavet. De er så samlet men består satdig af seperate
scener.
I de danske manualer finder du det oftest under skab interaktivitet.
Har du problemer med hvordan du laver en import ?
for så skal du:
marker en frame på tidslinjen der hvor du vil placere dit klip. opret en
keyframe og vælg file menuen - import
finde det du skal bruge og klik på open
du vil kunne se det på din stage
vælg nu window og libary - du vil nu se det i miniature og herefter kan du
trække det til din stage så mange gange du ønsker det.
Du kan også vælge file menuen og import to libary. Flash opfatter det du
lægger ind som "et" billede. Dette kan du ænder på hvis du vil have effekter
på. Så skal du anvende trace bitmap funktionen.