Navn på ny mappe
Fra : Jan Holm

Dato : 29-06-04 17:51

OSX Spasseren er tilbage ,-))

I 8.6, når man lavede en ny mappe stod curseren automatisk
klar til at man kunne indtaste et navn. I OSX laver den med
det samme bare en mappe der hedder "untitled folder" Så skal
jeg bagefter hen og have fat i den for at navngive.

Er dette en feature / bug eller en indstilling jeg kan rode med.

PFT
Jan Holm 10.2.8

Fra : Karl Antz

Dato : 29-06-04 17:54

Jan Holm <no@spam.tia> wrote:

> [...]
> det samme bare en mappe der hedder "untitled folder" Så skal
> jeg bagefter hen og have fat i den for at navngive.

har lige testet det - æble+shift+n laver en ny mappe hvor man straks kan
skrive navnet uden at skulle klikke på noget først ...

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Jan Holm

Dato : 29-06-04 18:39

"Karl Antz" <karl@antz.dk> skrev i en meddelelse
> har lige testet det - æble+shift+n laver en ny mappe hvor man straks kan
> skrive navnet uden at skulle klikke på noget først ...

hmm øv, virker stadig ikke her. Dog ser det ud til at den lige
står klar til at skrive navnet i 0.1 sec. En lille test viser at jeg
lige kan når at taste 1-2 bogstaver før den selv "trykker enter"

Nogle ideer, er der et tidsparameter et sted, sovs i tastaturet
hvad ved jeg. (macally Ikey) ?

Mvh
Jan Holm

Fra : Michael Holm

Dato : 30-06-04 12:10

Jan Holm <no@spam.tia> wrote:

> [...]
> lige kan når at taste 1-2 bogstaver før den selv "trykker enter"
>
> Nogle ideer, er der et tidsparameter et sted, sovs i tastaturet

her virker det ! der er vist ingen time-out på det :)

Kan være "tykke finger" som rammer forkerte taster :(

Er det samme når du bruger menuen "File" / "arkiv" til at lave en ny
mappe eller når du bruger ctrl. klik/højreklik.. ?

du kan jo prøve at putte det originale tastatur på igen...

Har du prøvet at genstarte ?

Har selv været ude for ikke at kunne bruge tastaturgenvej til at smide i
skralespand, efter en "Relaunch" af Finder virkede det igen...

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Jan Holm

Dato : 01-07-04 10:19

"Michael Holm" <fakeemail@anthro.ku.dk> skrev i en meddelelse
> Kan være "tykke finger" som rammer forkerte taster :(

Desværrer, gælder både højreklik "ny mappe", fra fil
menuen og shift-ævle-n

Mvh
Jan Holm

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 01-07-04 10:53

Jan Holm <no@spam.tia> wrote:

> "Michael Holm" <fakeemail@anthro.ku.dk> skrev i en meddelelse
>
> Desværrer, gælder både højreklik "ny mappe", fra fil
> menuen og shift-ævle-n

Hvad skete der, da du prøvede med originalt tastetur/mus?

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Jesper

Dato : 29-06-04 18:56

Jan Holm <no@spam.tia> wrote:

> [...]
> jeg bagefter hen og have fat i den for at navngive.
>
> Er dette en feature / bug eller en indstilling jeg kan rode med.

Opret mappen i terminalen så er der nul problemos, f.eks. opret mappe på
Skrivebordet:

mkdir Desktop/minmappe og tast så retur

Skal der mellemrum eller forbudte tegn i:

mkdir Desktop/"vores mappe" og tast så retur.
--
Love never dies, although it may smell like it from time to time.
- Archibald Q. Stanton

Fra : Peter Kiil

Dato : 29-06-04 21:32

Jesper - spambuster@users.toughguy.net on 29/06/04 19:55 wrote:

> [...]
>
> mkdir Desktop/minmappe og tast så retur
>
> Skal der mellemrum eller forbudte tegn i:
>
> mkdir Desktop/"vores mappe" og tast så retur.

Og det synes du ikke er lidt af en omvej?
--
/peter

Fra : Jesper

Dato : 29-06-04 22:02

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Og det synes du ikke er lidt af en omvej?

Omvej eller direkte vej? Det er som man tager det!

Fra : Peter Kiil

Dato : 29-06-04 22:07

Jesper - spambuster@users.toughguy.net on 29/06/04 23:02 wrote:

> Omvej eller direkte vej? Det er som man tager det!

Jeg er godt klar over at hvis man stiller det på spidsen, er terminalen den
direkte vej, men det er den sjældent for den almindelige bruger der lige
skal bruge en ny mappe på desktoppen... Enig?

--
/peter

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 30-06-04 00:31

Peter Kiil wrote:

> Jeg er godt klar over at hvis man stiller det på spidsen, er terminalen den
> direkte vej, men det er den sjældent for den almindelige bruger der lige
> skal bruge en ny mappe på desktoppen... Enig?

Enig. Men sjovt nok bruger jeg næsten altid terminalen til sådan ting i
Linux. En gang i mellem bruger jeg nautilus, men så er det fordi jeg
lige er det sted hvor der skal oprettes et katalog/mappe.

--Martin

Fra : Jan Holm

Dato : 29-06-04 21:43

Jesper wrote:
> mkdir Desktop/minmappe og tast så retur
> Skal der mellemrum eller forbudte tegn i:
> mkdir Desktop/"vores mappe" og tast så retur.

Jeg tænder ikke på den slags, så ville jeg have købt en
pc og installeret DOS. Det er freakin OSX, det skal for
pokker da virke.

Mvh
Jan Holm