to skærme på en G5
Fra : Tom Søgaard-Jensen

Dato : 29-06-04 15:16

Kære NG,

jeg har en TFT-skærm på ADC-udgangen af min G5 og ville gerne slutte mit
fjernsyn til DVI-udgangen. Begge skærme kører fint hver for sig, men når
de begge er på, går det galt, og det er lidt trættende at skulle lukke
maskinen og ligge og skrue den ene ude og den anden ind, hver gang man
vil skifte.

Symptomerne er, at når begge maskiner er på, bliver begge skærme helt
blå og det eneste man ser, er musepilen, dvs. ingen harddisk,
skrivebord, dock, overbjælke, etc.

Jeg må også nok indrømme, at allerførste gang jeg satte begge skærme på,
kom de faktisk op, hvorefter jeg i skærmindstillinger satte den til
"dubler skærmbillede". Hvordan kommer jeg bort fra den indstilling, når
jeg ikke kan komme derind igen, fordi med kun en skærm på, er denne
mulighed ikke til stede i skærmindstllinger?

Med håb om nyhedsgruppens altid imponerende hjælp, da det er et problem
jeg har bakset med i snart et år (I ved, hvordan det er: VGA-kablet duer
slet ikke, man finder altid ud af bagefter, at der er to DVI-standarder
til ADC-DVI-adapteren og at man har valgt den forkerte, etc, etc.).

Med venlig hilsen

Tom