Lys i lampen
Fra : Ronni

Dato : 29-06-04 13:27

Hej gruppe!

Jeg har en CBR600F fra 2002, som er så smart indrettet at den ene forlygte
giver nærlys, mens den anden klarer det lange lys.
Nu kunne jeg godt tænke mig lidt mere lys til kørsel om natten, så mit
spørgsmål er om det er muligt at bruge begge lygter til både nær- og langt
lys? (Så ville jeg også slippe for velmenende trafikanter der påpeger at
min ene pære er gået

Jeg har ikke den store begavelse indenfor auto-belysning, men skulle det
ikke være muligt at sætte en pære i hver forlygte, som kan lyse både langt
og kort lys, og ved hjælp af lidt ledningsføring få lys i begge lamper på
samme tid, og stadig have mulighed for at bruge det lange lys?

Og kan nogen forklare hvad H1/H7/H4 betyder?

Mvh
Ronni

Fra : Torben Scheel

Dato : 29-06-04 15:49

"Ronni" <rhessellund2_spamaway@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> og kort lys, og ved hjælp af lidt ledningsføring få lys i begge lamper på
> samme tid, og stadig have mulighed for at bruge det lange lys?

Det kommer vist an på glassets udformning hvor enkelt det er på netop din
model. Måske skal der lidt ekstra ledningsføring og et par relæer til,
udover evt. ny lygte (hvis glasset kun er laver til langt lys i den ene
side).

> Og kan nogen forklare hvad H1/H7/H4 betyder?

Type af fatning, H4 er desuden med både nær- og fjernlys (hedder vist noget
så fint som duolux) - H1 og vist nok H7 har kun én glødetråd, så det er
typisk til lygter med kun den ene funktion (seperate nær- og
fjernlyslygter).

Hvis dit trick skal virke skal du således have duolux pærer og tilhørende
fatninger og stik i begge lygter, og dine glas skal være egnet til det.

vh
Torben