Muskelsvind og Motorcykler !
Fra : Eg Egemarke

Dato : 29-06-04 12:16

Jeg har en bekendt i Ålborg der har muskelsvind, og en af hans største
ønsker i denne verden er en tur på Mc ! Han er meget handicappet, så han
skal spændes fast eller noget ?!?
Eller måske en tur i sidevogn !! Men sådan een har jeg ikke så nogen
forslag. Jeg ville gerne kunne glæde ham med vind i håret og en smule
acceleration
Er der andre der har erfaringer med at køre med folk der ikke selv kan holde
fast etc !!
Alle forslag modtages med glæde

--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : MKS - 74

Dato : 29-06-04 12:23

On Tue, 29 Jun 2004 13:15:39 +0200, "Eg Egemarke"
<egemarke@hotmail.com> wrote:

>Alle forslag modtages med glæde

Det kan uden tvivl lade sig gøre at spænde ham fast, hvis viljen er
der - For et par år siden var der en fyr der kørte en tur med sin døde
far !! Men jeg synes personligt at det er en rigtig dårlig ide - Til
gengæld er ideen med en tur i sidevogn vel stort set umiddelbart
realiserbar, og vel omtrent en ligeså stor oplevelse - det ville være
min anbefaling...

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Tobias Larsen

Dato : 29-06-04 12:56

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan uden tvivl lade sig gøre at spænde ham fast, hvis viljen er
> der - For et par år siden var der en fyr der kørte en tur med sin døde
> [...]

Mener han havde limet ham fast med uperlim.

Tobias

Fra : Ronni Jensen

Dato : 29-06-04 13:19

> [...]
> gengæld er ideen med en tur i sidevogn vel stort set umiddelbart
> realiserbar, og vel omtrent en ligeså stor oplevelse - det ville være

Så er det jo nu en eller anden venlig sjæl med sidevogn i Ålborg eller
omegn skal vise sig som en mand (ja eller kvinde :P) og tilbyde en joyride

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-04 15:44

> Så er det jo nu en eller anden venlig sjæl med sidevogn i Ålborg eller
> omegn skal vise sig som en mand (ja eller kvinde :P) og tilbyde en
> [...]

Hmm jeg har da en cykel med sidevogn og er da også villig til at køre en tur
en dag så er det bare et spørgsmål om at finde en dag hvor det passer os
alle :D

Brian jensen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=248

Fra : Eg Egemarke

Dato : 29-06-04 16:38

TOP det ku laves til en større udflugt med flere Mc´ere jeg er ihvertfald
tændt på at tage turen fra Sverige og over bare for at være med !!

Fra : Martin Faulkner

Dato : 29-06-04 19:13

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> acceleration
> Er der andre der har erfaringer med at køre med folk der ikke selv kan

Hej.
Jeg har en LS 650 Savage med sissy seat med ryglæn. Jeg bor i Vodskov ca12km
fra Aalborg
og er villig til at find ud af nøget!
Ellers kontakt den Dansk sidevogns klub, de køre tur med ung med handicap
efter aftale!
mvhMartin.

Fra : Mogens Dammand

Dato : 29-06-04 22:12

I Århus er der et hjem for unge handicappede ''solbakken'' og jeg ved at de
før i tiden arrangerede en tur med de unge.

Det hedder ''jumbo-rally'' så vidt jeg husker, og der er sidevognscykler fra
flere steder i europa, som kommer for at deltage, og køre tur.

Jeg har selv været med for flere år siden som ''turleder'' altså sørgede for
at de fik drejet de rigtige steder og kunne køre i kolonne gennem lyskryds.

I flere år holdt de pause ved Bilka, og cafeteriet åbnede bagdøren til
p-pladsen, så alle fik lidt til ganen, og fra deres ansigter har de en
rigtig sjov dag.

Mogens

Fra : Lyrik

Dato : 29-06-04 22:35

> [...]
> acceleration
> Er der andre der har erfaringer med at køre med folk der ikke selv kan
+++++++++++++++++++++++++++++++
Ja det lykkedes mig engang at få smidt en ung spasser op på min Savage.
Han kunne bruge armene og holde sig fast omkring mig, men turen blev kun på
parkeringspladsen, da hans ben slet ikke kunne stå på fodhvilerne!
Det var faktisk så hasarderet at den røde lampe inde i hovedet tændte!
Man kan ikke sidde, hvis benene ikke står solidt på fodhvilerne.
Nå! Alligevel var han glad.))
Jeg havde også engang en plejehjemsanbragt mand bagpå Savagen. Han ville så
gerne se sit gamle hus.
Jeg fik båret ham op på den via et stakit og en stolpe, og da vi nåede huset
fik jeg ham af igen uden de store problemer.
Så glædede han sig over sit gamle hus. Men da jeg skulle have ham tilbage
til plejehjemmet, kunne jeg ikke se hvordan jeg skulle få ham op uden at
vælte maskinen!? Heldigvis kom der to kondiløbere forbi og hjalp mig med at
få stavlet ham op!))

Ud fra mine erfaringer vil jeg kraftigt fraråde dig at forsøge med
muskelsvindleren! Hvis han altså ikke kan være stiv nok til at sidde
fast))

Hilsen
Jens

Fra : Armand

Dato : 30-06-04 18:58

Lyrik <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en

> [...]

> Ud fra mine erfaringer vil jeg kraftigt fraråde dig at forsøge med
> muskelsvindleren! Hvis han altså ikke kan være stiv nok til at sidde

En Goldwing med hele udstyret á bucket-sæde, topbox med ryglæn og armlæn
burde vel kunne støtte en muskelsvindler med samme tilstrækkelighed som
mandens egen kørestol :-/

--
Armand.

Fra : Elbarto

Dato : 29-06-04 22:44

> [...]
> acceleration
> Er der andre der har erfaringer med at køre med folk der ikke selv kan

Min mors kæreste er oss handicappet dog er det ikke muskelsvind men to stive
ben vi har forsøgt på en del cykler men selv om han selv er istand til at
holder fast sidder han ikke betrykkende fast.
Sidevogn er det bedste og han har fået op til flere ture i sidevogn så mon
ikke det var noget for din kammerat.

Ellers kunne man jo være kreativ med et par ruller gaffa tape også tape ham
fast til føren , den har vi dog ikke prøvet da gutten er i 100+kgs klassen

Elbarto Simpsoniac

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 30-06-04 14:20

Eg Egemarke wrote:

> [...]
> acceleration
> Er der andre der har erfaringer med at køre med folk der ikke selv kan holde

Under læsning af Sam Flemings fremragende race-reports på
www.armyofdarkness.com (oprindeligt anbefalet af Bager), stødte jeg på
Stewart Goddard, som har kørt med i USAs National Endurace selvom han er
lam i benene. Han sidder fast med stropper og velcro - ikke en realistisk
løsning til jer Eg, men jeg synes den fortjener et kig:

http://www.accessibility.com.au/news/articles/goddard.htm

--
Venligst, Flemming Nyboe
www.dfmc.dk/flemming_nyboe

Fra : Eg Egemarke

Dato : 30-06-04 20:20

Til alt dette skal det måske understreges at min ven som har muskelsvind,
ikke selv kan ret meget, han kommer rundt i han's motorriserede rullestol
som han styrer med et lille joystick, jan styrer ikke med hånden men med
han's tommelfinger, så "svækket" er han. Derfor bliver det nok en løsning
med sidevogn som det bliver. Der skal være støtte til hovedet og en mulighed
for at lave maximun støtte i siderne.

--
MvH Bonnie (Eg's kæreste)

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265