Database
Fra : Jesper Henriksen

Dato : 01-01-01 23:51

Hejsa

Jeg er ret ny indenfor programmering og har derfor lidt problemer...

1. er det muligt at lave en kolonne i en database hvor der er en form for
autosum?
....celle c5 := celle b1 + b2 + b3 + b4 + b5

2. er det muligt at gange to tal og lave et produkt i en tredie celle?
....celle c3 := celle a3 * b3

- det er specielt det at skrive indhold til en celle jeg er interesseret i !

På forhånd tak for hjælpen

Jesper Henriksen
jnh@worldonline.dk

Fra : Nicolai Lang

Dato : 03-01-01 13:55

On Mon, 01 Jan 2001 22:51:17 GMT, "Jesper Henriksen"
<cft5516@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>...celle c5 := celle b1 + b2 + b3 + b4 + b5

>2. er det muligt at gange to tal og lave et produkt i en tredie celle?

Begge dele laves på datasettet ved at oprette "Calculated Fields", og
så i DataSettets 'OnCalc' at skrive de beregninger der er nødvendige.

>- det er specielt det at skrive indhold til en celle jeg er interesseret i !

Ovenstående gælder for læse-tidspunktet. Hvis du med celle mener et
felt i en record, og du har brug for at skrive den, så er det bedst
hvis du bruger en trigger i databasen.

Nu skriver du ikke hvilken database du benytter, den skal for det
første understøtte triggers, og for det andet er det ret forskellig
hvilken syntax de enkelte RDBMS'er benytter.

- Nicolai
--
Custom development of Novell & GroupWise extensions
Need overview of your employees calendar at once?

Fra : Jesper Henriksen

Dato : 03-01-01 22:04

> Begge dele laves på datasettet ved at oprette "Calculated Fields", og
> så i DataSettets 'OnCalc' at skrive de beregninger der er nødvendige.

Er der nogen der kan hjælpe med de omtalte beregninger?

> [...]
> første understøtte triggers, og for det andet er det ret forskellig
> hvilken syntax de enkelte RDBMS'er benytter.

jeg bruger vistnok paradox7...?