Forgaffel rokker...
Fra : Thomas

Dato : 29-06-04 08:06

Hej.

Har en Yamaha Neo's som efterhånden er begyndt at rokke lidt i forgaflen
under nedbremsning og problemer kan også mærkes når jeg køre på ujævn vej.
Problemet er kun svagt begyndende, men jeg vil selvfølgelig gerne gøre noget
ved det inden det bliver for slemt.
Det er en rokken som nemmest ses evt. når man trækker scooteren og tager
forbremsen, og så vil forgaflen ligesom lave et lille knæk før affjedringen
tager sig af resten.
( Håber det er til at forstå, men tror dem som kender fejlen er helt med ),

Jeg har selv en formodning om at det må være slør oppe fra kronrøret ( er
ikke ekspert, men tror det hedder sådan ).

Spørgsmålet er nu om nogen ved om jeg kan justerer dette væk vha.
tilspænding af en omløber eller lign. eller der per. erfaring er noget som
skal skiftes ud ? Evt. kugler, eller lejeskåle eller hvad ved jeg....
Så kunne jeg jo lige så godt få bestilt i en fart....

Anyone ?

Thomas.

Fra : RpR

Dato : 29-06-04 09:10

> [...]
> skal skiftes ud ? Evt. kugler, eller lejeskåle eller hvad ved jeg....
> Så kunne jeg jo lige så godt få bestilt i en fart....

Af med frontskjoldet, det er kun 4 skruer svjh, og så er det ellers som en
cykel: Fat med papegøje tangen ved kronrøret og så spænde præcist nok til
den ikke rokker mere, da du ellers kan presse lejerne.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine