MC tur til Østeuropa - passe på?
Fra : thomas sloth

Dato : 29-06-04 07:47

Hej!
Jeg planlægger min første MC-ferie i næste uge, via Tyskland over
Tjekkiet til Ungarn og retur. Nogen der har prøvet lignende?
Noget specielt man bør gøre eller passe på i forberedelserne af
cyklen, under turen osv. Specielt er jeg jo lidt nervøs for ungarer
med for lange fingre, når MC*en skal holde parkeret dernede.
Erfaringer?

Fra : Thomas Jensen

Dato : 29-06-04 08:18

> Erfaringer?

mht tjekkiet kan jeg sige, at sidst jeg var der for 2 år siden parkede vi to
nyere "store" biler i centrum af Prag på en åben parkeringplads, og havde
absolut ingen problemer.

Omkring Ungarn kan jeg ikke udtale mig, men jeg har læst mange historier i
touring nyt hvor folk sørger for at finde hoteller med en gård hvor de kan
låse cyklerne inde, hvis de er lidt utrygge ved sikkerheden i det land/by de
er, så måske var det værd at undersøge ? bare en ide.

God tur!

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Torben Scheel

Dato : 29-06-04 09:55

"thomas sloth" <thomassloth@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> cyklen, under turen osv. Specielt er jeg jo lidt nervøs for ungarer
> med for lange fingre, når MC*en skal holde parkeret dernede.

Jeg har camperet i ungarn uden problemer (for ca. 9 årt siden), og typisk
havde vi bagagen monteret mens vi var inde et sted. Cyklen var en VF750S. En
Hayabusa ville nok vække mere opsigt, men jeg fik ikke indtryk af at
ungarere er mere uhæderlige end andre.

vh
Torben

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 29-06-04 16:50

Jeg var i Tjekkiet sidste år, uden probs.

Men blev dog anbefalet at opholde mig i max. ca. 3 dage på samme sted......

Der findes for øvrigt en MC-camp dernede. Desværre fik jeg det først at vide
på vejen hjem.

--
Mvh.
Henrik