/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvor varm bliver en udstødning ?
Fra : Dennis


Dato : 28-06-04 19:15

Tjaa subject siger vist alt

Jeg skal have malet udstødningen på min Kawa er-5 og vil gerne give
den en gang rustbeskyttelse inden da. Ved louis.de har de en zink
spray som dur op til +400 grader og som der kan males ovenpå. Men jeg
har ingen anelse om, om udstødningen bliver varmere (jeg har aldrig
prøvet med et termometer )

Er der nogle af jer der har en ide om det zink-spray kan holde til
udstødningen ?

--
Dennis

 
 
Daniel Overby (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Daniel Overby


Dato : 28-06-04 19:22

> Tjaa subject siger vist alt

Jeg kender ikke temperaturen præcist, jeg ved dog - af erfaring - at den er
varm nok til at brænde sig som ind i helvede

- Daniel



anders majland (28-06-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 28-06-04 19:36

> Jeg kender ikke temperaturen præcist, jeg ved dog - af erfaring - at
> den er varm nok til at brænde sig som ind i helvede

Varm nok til at antænde et par smid-over sidetasker i plastic ... Jeg
ved ikke ved hvilken temperatur plastic/pvc begynder at brænde ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Henrik Steen Larsen (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 28-06-04 19:31

"Dennis" <dler00TIL@control.auc.dk> wrote in message
news:u3c4fim6s.fsf@control.auc.dk...
> Tjaa subject siger vist alt
>
> Jeg skal have malet udstødningen på min Kawa er-5 og vil gerne give
> den en gang rustbeskyttelse inden da. Ved louis.de har de en zink
> spray som dur op til +400 grader og som der kan males ovenpå. Men jeg
> har ingen anelse om, om udstødningen bliver varmere (jeg har aldrig
> prøvet med et termometer )
>
> Er der nogle af jer der har en ide om det zink-spray kan holde til
> udstødningen ?

Og de har en sølvspray der holder til 800 grader...

Jeg malede mine forrør og mellemrør i løbet af vinteren - og resultatet er
faktisk blevet pænt
Malingen har hverken fået slået skaller af eller begyndt at krakelere.

Jeg brugte hele dåsen - 400 ml - og fik det til at række til 5+ lag.
Bestellnr.: 10004961



Dennis (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Dennis


Dato : 28-06-04 20:09

"Henrik Steen Larsen" <hsl@code12.slettes.dk> writes:

> Og de har en sølvspray der holder til 800 grader...
>
> Jeg malede mine forrør og mellemrør i løbet af vinteren - og resultatet er
> faktisk blevet pænt
> Malingen har hverken fået slået skaller af eller begyndt at krakelere.
>
> Jeg brugte hele dåsen - 400 ml - og fik det til at række til 5+ lag.
> Bestellnr.: 10004961

Jeg har ikke lige kigget, men jeg gætter på at det er deres
alluminiums spray. Du har vel ikke tilfældigvis nogen erfaring med at
lakere ovenpå ??

--
Dennis

Henrik Steen Larsen (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 28-06-04 21:37

> > Jeg brugte hele dåsen - 400 ml - og fik det til at række til 5+ lag.
> > Bestellnr.: 10004961
>
> Jeg har ikke lige kigget, men jeg gætter på at det er deres
> alluminiums spray. Du har vel ikke tilfældigvis nogen erfaring med at
> lakere ovenpå ??

Nej - det er ikke deres aluminiumsspray, og jeg har ikke lakeret ovenpå
deres AUSPUFFLACK DUPLI COLOR. Om der som navnet antyder er lak indbygget
ved jeg ikke, men det holder som sagt ganske fint.



Stefan, Honda Driver~ (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Stefan, Honda Driver~


Dato : 28-06-04 19:43

Den kommer op de 1200 fahrenheit 10cm fra stempelet for en 2Takter

4T ved jeg sku ikke !

Knus www.superfarmand.dk




"Dennis" <dler00TIL@control.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:u3c4fim6s.fsf@control.auc.dk...
> Tjaa subject siger vist alt
>
> Jeg skal have malet udstødningen på min Kawa er-5 og vil gerne give
> den en gang rustbeskyttelse inden da. Ved louis.de har de en zink
> spray som dur op til +400 grader og som der kan males ovenpå. Men jeg
> har ingen anelse om, om udstødningen bliver varmere (jeg har aldrig
> prøvet med et termometer )
>
> Er der nogle af jer der har en ide om det zink-spray kan holde til
> udstødningen ?
>
> --
> Dennis



Henrik Steen Larsen (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 28-06-04 21:45

"Stefan, Honda Driver..." <stefans@tele2adsl.dk> wrote in message
news:IEZDc.2027$655.1756@news.get2net.dk...
> Den kommer op de 1200 fahrenheit 10cm fra stempelet for en 2Takter
>
> 4T ved jeg sku ikke !

Som vi alle ved, svarer 1200 grader fahrenheit til ca. 650 grader celcius




Edvard Korsbæk (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Edvard Korsbæk


Dato : 29-06-04 16:43

Jeg havde termometer på afgangsrøret på en MZ 250 og en BMW 75/5 for en del
år siden.
Begge blev varmest efter nogen tid i tomgang - Bare lidt fart kølede
gevaldigt.
Den højeste temperatur jeg målte lå på godt 500°C - Både på BMW og MZ.
Ved kørsel lå temperaturen på ca 250°C det meste af tiden.
Termometeret sad ca. 10 cm fra udstødningsporten - Jeg flyttede en del rundt
med det for at finde det varmeste sted.
Passer iøvrigt godt med, at datidens siliconemaling ikke havde det godt over
ca. 350 - 400°C, og alting brændte af.....

Edvard Korsbæk

"Dennis" <dler00TIL@control.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:u3c4fim6s.fsf@control.auc.dk...
> Tjaa subject siger vist alt
>
> Jeg skal have malet udstødningen på min Kawa er-5 og vil gerne give
> den en gang rustbeskyttelse inden da. Ved louis.de har de en zink
> spray som dur op til +400 grader og som der kan males ovenpå. Men jeg
> har ingen anelse om, om udstødningen bliver varmere (jeg har aldrig
> prøvet med et termometer )
>
> Er der nogle af jer der har en ide om det zink-spray kan holde til
> udstødningen ?
>
> --
> Dennis



Ib Jakobsen (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 29-06-04 22:32

"Edvard Korsbæk" wrote:

> Jeg havde termometer på afgangsrøret på en MZ 250 og en BMW 75/5 for en del
> år siden.
> Begge blev varmest efter nogen tid i tomgang - Bare lidt fart kølede
> gevaldigt.

Kan huske min R80/7 på længere strækninger med hastigheder på 130 km/t kunne få
forrørene til at lyse svagt mørkerøde. Så mon ikke det passer meget godt med ca.
450-500 grader.

--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Edvard Korsbæk (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Edvard Korsbæk


Dato : 30-06-04 07:34

Tjah - mine målinger viste at fartvinden kølede dem noget ned - Jeg fik dem
aldrig over 250°C ved kørsel.
Hvorimod temperaturen kunne stge i løbet af sekunder når jeg holdt stille
igen.
Men overflademålinger er noget af det mest umulige, og din observation
stemmer jo fint overens med standard farver og temperaturer.

Edvard

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:40E1DFD7.6A2A262B@post.tele.dk...
> "Edvard Korsbæk" wrote:
>
> > Jeg havde termometer på afgangsrøret på en MZ 250 og en BMW 75/5 for en
del
> > år siden.
> > Begge blev varmest efter nogen tid i tomgang - Bare lidt fart kølede
> > gevaldigt.
>
> Kan huske min R80/7 på længere strækninger med hastigheder på 130 km/t
kunne få
> forrørene til at lyse svagt mørkerøde. Så mon ikke det passer meget godt
med ca.
> 450-500 grader.
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Ib Jakobsen
>
>



Ib Jakobsen (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 30-06-04 11:43

"Edvard Korsbæk" wrote:

> Men overflademålinger er noget af det mest umulige, og din observation
> stemmer jo fint overens med standard farver og temperaturer.

Ja, ikke. Ikke noget sige til at chromen bliver lidt blå. Men det kunne da
poleres væk.


--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177512
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408599
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste