ang bremseskiver
Fra : Mikael N

Dato : 28-06-04 17:19

Hej jeg har lige købt 2 bremseskiver, på ebay og den 1 er lidt skæv , kan
man planslibe den ?( jeg kender en værktøjsmager der har en plansliber ) da
de er næsten nye kun kørt 500 km.
det er helt flade skiver.
mikael

Fra : Tommy Fer

Dato : 28-06-04 17:28

Mikael N wrote:
> [...]
> kan man planslibe den ?( jeg kender en værktøjsmager der har en
> plansliber ) da de er næsten nye kun kørt 500 km.

Det kan man nu nok, MEN efter som der kun er omkring 0,5mm slidlag på,
kommer man hurtigt til undermål...

Men er det en fast skive, så tag forhjulet op i et afbalancerings stand
eller lign, sæt et måle ur på og slå dem lide med en gummi hammer. Jeg fik
reddet nogen fra 0,4 mm til 0,06mm....

Mvh Tommy Fer
Honda VFR400R
Polyteknisk MC Forening
4 Wheels moves your body, 2 wheels move your soul!

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-06-04 19:12

"Tommy Fer" <tommyfer@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan man nu nok, MEN efter som der kun er omkring 0,5mm slidlag på,
> kommer man hurtigt til undermål...

Lige min tanke...

> Men er det en fast skive, så tag forhjulet op i et afbalancerings stand
> eller lign, sæt et måle ur på og slå dem lide med en gummi hammer. Jeg fik
> reddet nogen fra 0,4 mm til 0,06mm....

Med en GUMMIhammer?!? Det må have taget sin tid? Jeg har brugt en lille
muggert de gange jeg har rettet skiver op, og det er tynde motocross skiver
(ja, jeg lægger selvfølgelig ikke hele kropsvægten i slagene). Jeg bruger nu
heller ikke måleur, hold en farveblyant fast mod gaffelbenet, og drej hjulet
rundt, så bliver der en fin farvet stribe, der hvor den er skæv.

Rittig

Fra : Mikael N

Dato : 29-06-04 17:04

"Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
> [...]
hjulet
> rundt, så bliver der en fin farvet stribe, der hvor den er skæv.

Hej igen jeg har snakket med værktøjsmageren og han ville mene at det kunne
lade sig gøre, så nu vil jeg afmont. skiverne igen og få det ordnet i morgen
, jeg vender lige tilbage med resultatet.
mikael

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 29-06-04 21:11

Mikael N wrote:

> Hej igen jeg har snakket med værktøjsmageren og han ville mene at det kunne
> lade sig gøre, så nu vil jeg afmont. skiverne igen og få det ordnet i morgen
> , jeg vender lige tilbage med resultatet.

Han smider den sikkert op på et magnetplan og sliber den. Og når han tager den
af planet, så er den nøjagtig lige så skæv. Den er i hvert fald svært at spænde
op på anden måde. Og selv en 5 mm skive "trækkes" ret når planet trækker. Jeg
ville nok rette den som foreslået med hammer. Gerne af bly.

Ib Jakobsen

Fra : Steen Gruby

Dato : 29-06-04 21:23

On Tue, 29 Jun 2004 22:10:36 +0200, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

Hej Ib

> [...]
>op på anden måde. Og selv en 5 mm skive "trækkes" ret når planet trækker. Jeg
>ville nok rette den som foreslået med hammer. Gerne af bly.

Jeg fik rettet et forhjul til Paso'en.
Ved samme lejlighed blev de skiver ser sad på også rettet.
De er snorlige.
Jeg tror de fik lidt i en presse

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 29-06-04 22:45

Steen Gruby wrote:

> Jeg fik rettet et forhjul til Paso'en.
> Ved samme lejlighed blev de skiver ser sad på også rettet.
> De er snorlige.
> Jeg tror de fik lidt i en presse

Det hælder jeg også mere til. Den med magnetplanet er set før. Og holder ikke. Men
eventuelt en skruetvinge og et par træklodser.

Ps. Kørte du forresten gennem Nyk. F. forrige fredag?.

Ib Jakobsen

Fra : Steen Gruby

Dato : 29-06-04 23:36

On Tue, 29 Jun 2004 23:44:54 +0200, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

Hej Ib.

>Det hælder jeg også mere til. Den med magnetplanet er set før. Og holder ikke. Men
>eventuelt en skruetvinge og et par træklodser.

Den er heller ikke så tosset - og så et enkelt klask

>Ps. Kørte du forresten gennem Nyk. F. forrige fredag?.

Nix, jeg var hjemme.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-06-04 11:41

Steen Gruby wrote:

> Nix, jeg var hjemme.

Ok. Jeg så bare en Paso med en pilot i rødt/sort tøj. Tænkte det kunne være dig.

Ib Jakobsen

Fra : Mikael N

Dato : 01-07-04 17:44

Hej nå for at vende tilbage til mine bremseskiver, nu er de blevet
planslebet og det virker faktiskt, ok der er en lille smugle men intet i
forhold til før , så de 100 kr var godt givet ud.
( danslib i gladsaxe ordnede dem ) fin behandling.

Mikael